Help geluid is weg!

Erise

Ouwe rot
Beste mensen,

ik heb de delta1010 kaart van m-audio geinstalleerd... maar er komt helemaal geen geluid uit.. (eerst wel)
als ik bijvoorbeeld een stukje muziek aan zet zie ik de level meter van de m-audio control paneel helemaal
niet bewegen. ik heb de geluidskaart ook in een ander slot gedaan maar weer geen geluid.

ik heb mijn oude kaart (m-audio 2496 audiophile) geinstalleerd en hier heb ik het zelfde probleem;
dat je de level meter helemaal niet ziet bewegen..

wat doe ik fout of iets.......

hoop dat iemand hier kan helpen want heel mijn geluid is weg... en ik heb geen idee hoe dit komt.

oja de midi in en out werken wel.

heb je de kaart op 96k of hoger staan? als dit t geval is kan t wel kloppen dat je kaart geen gewone audio afspeelt

ze staan alle 2 op 44,1
kan trouwens wel opnemen met de kaart........ maar afspelen niet......:(

iemand nog een idee.......

nee volgens mij niet.

Attachments

• routing (wince).jpg
    routing (wince).jpg
    10,4 KB · Bekeken: 144
En als je in je hostmuziek programma bij soundcard je gewone onboard soundcard (als je die hebt) instelt, doet ie het dan wel?

Je zegt dat ie het eerst wel deed. Wat heb je verandert dan?

de onboard geluidskaart is nooit geinstalleerd geweest.
met die kaart die het eerst deed bedoel ik de delta 1010
ik had muziek aanstaan en was wat aan het proberen met de routingmogelijkheden..
en toen viel het geluid ineens weg.

dus dan heb je waarschijnlijk wel je routing overhoop gegooit dus 8o)

kun je niet een (default) template ff laden? misschien dat t dan weer opgelost is

Blijft wel raar dat als er dan een andere kaart ge-installed is, dat er dan nog steeds geen meters in beweging komen in het desbetreffende control panel. Je zou er bijna toch vanuit gaan dat ie dan een template installeert. Maar proberen kan natuurlijk nooit kwaad.

In welk programma speel je je muziek af?
(Ondanks dat ik ervan uit ga dat je in je host of in windows zelf ingesteld hebt dat geluid naar je nieuwe soundcard geroute moet worden, zeg ik het toch nog maar even :). Soms wil je wel eens tijdens foutzoeken de meest simpele dingen vergeten. ( Ik spreek uit eigen ervaring :stupid :) )

ik heb de kaart opnieuw geinstalleerd en in een ander slot gedaan maar geen resultaat...........

staan je speakers aan
zitten alle kabels goed

wat zegt de interne routing software (volume meter ofzo)

speel muziek af met winnamp..
verder werk ik met cubase SX

audio opnemen via de delta 1010 doet die wel..........

ga de kaarten vandaag of morgen in een andere computer proberen.

Origineel geplaatst door Erise
speel muziek af met winnamp..
verder werk ik met cubase SX

audio opnemen via de delta 1010 doet die wel..........

ga de kaarten vandaag of morgen in een andere computer proberen.
In geval van Winamp pakt ie volgens mij de soundcard driver die bij configuratiescherm->Geluiden en Audioapparaten-> Audio is ingesteld.
Daar staan voor output en input dezelfde geluidskaart driver geselecteerd?
Staat het volume daar niet dicht in je windows mixer?

Van Cubase heb ik weinig verstand, ikzelf werk met logic. Maar welke driver heb je aangewezen om geluid naar toe te sturen?

Ik weet wel dat ik bij Reaktor of Ableton ook behalve ASIO ook MME kan instelllen, en als dan het volume in de windows mixer dicht staat hoor je ook niets.

deze instellingen kan ik niet veranderen... zou het hier aan liggen (zie plaatje)

Attachments

• instelling.jpg
    instelling.jpg
    33,1 KB · Bekeken: 133
Maar je hebt nu wel die Delta 1010 nog aangesloten?
Probeer ander bij audio ipv Delta1010 multi out delta1010 Out 1,2 of iets dergelijks.
Wat heb je daar geselecteerd staan eigenlijk?

Origineel geplaatst door Erise
deze instellingen kan ik niet veranderen... zou het hier aan liggen (zie plaatje)
attachment.php

Probeer bij de volume controls van die kaart te komen. Bij mij gaat dat via rechtermuis klik op dat luidspreker icoontje in de taskbar. Andere weg is via Control Panel dat je er komt; Control Panel > Sound, Speech and Audio Devices> Advanced Volume Controls. Dit is als je tenminste de Windows XP instelling niet op Classic hebt staan.
Suc6,
Yoonchi.

Back