Lightsnake USB-kabel

Slolov

Guru Meditation Error
Nieuw! De Lightsnake. Het is een jack naar USB-kabel waarmee je dan direct je electrische gitaar of keyboard op je PC kunt aansluiten en het geluid kunt opnemen. En dat zonder tussenkomst van een geluidskabel. De analoog naar digitaal conversie komt tot stand in de kabel zelf. En de pluggen geven zelf ook nog eens licht.

http://www.soundtech.com/lightsnake/index.asp

Dit simpel ogende USB-kabeltje is slimmer dan je in eerste instantie zou denken. Met de Lightsnake van Soundtech kun je elektronische instrumenten zonder tussenkomst van een geluidskaart direct op de USB-poort aansluiten. De samplefrequentie is 48KHz. Grappig detail is dat de pluggen oplichten zodra er muziek over de kabel wordt verstuurd. De Lightsnake moet in mei te koop zijn voor 69,99 dollar

en ene discussie forum:

http://www.soundtech.com/discuss/forum.asp?FORUM_ID=30

ziet er idd wel leuk uit voor de liefhebber.
misschien was een klein schakelaartje voor de ingangsgevoeligheid een leuke optie geweest.

Het ziet er idd. leuk uit, maar ik vraag me af wat er gebeurt als je meerdere instrumenten wilt inpluggen.
Het is nl. toch een soort van soundcardje; vaak wil dat niet lekker werken, meerdere soundcards in één systeem...

Origineel geplaatst door Hanz
Het ziet er idd. leuk uit, maar ik vraag me af wat er gebeurt als je meerdere instrumenten wilt inpluggen.
Het is nl. toch een soort van soundcardje; vaak wil dat niet lekker werken, meerdere soundcards in één systeem...

Daar dacht ik ook al aan, zou mooi zijn als je er meer gebruikt en het dan kan mixen in bv Cubbie, maar dat zit er niet in denk ik, maar dat is meer een gebrek van windoos en cubbie denk ik zo.
Maar wel een leuk ding, en ook niet vreselijk duur.:okdan:

Even de specs opgezocht:

Resolution: 16 bit 48Khz
THD + N (-3dBr): -76.1 dB
SNR: 83.1 dB
Dynamic Range: 81.6 dB
Input impedance: 1M Ohms
Frequency Response 48KHz: 20 - 19.2K Hz
Signal Input Range: 0 - 2.88 Vpp
Signal Boost Gain: +20 dB

16 bit, houdt niet over. Dynamic range van 81.6 dB is ook niet om over naar huis te schrijven.
En dan deze opmerking: An ASIO driver is forthcoming for recording software that implements this technology.

I.p.v een patent op de 'live when lit' technologie (hoe verzin je het, een lampie dat aangeeft of er signaal is) hadden ze beter een ASIO driver kunnen schrijven.

De M-Audio Jamlab lijkt een veel betere keuze, is 24 bit en heeft ook nog een uitgang. De specs zijn ook een stuk beter:

- Input Impedance: 280 k Ohm
- Maximum Input Level: +12dBV ( 4.0Vrms), unbalanced
- SNR: -96dB, A-weighted
- Dynamic Range: 96dB, A-weighted
- THD+N: 0.005% (-86dB) @ -1dBFS, 1kHz
- Frequency Response: 20Hz to 20kHz, +/-0.1dB @ 48kHz sample rate

En de M-Audio heeft een ASIO driver en geen beloftes.

Back