sy-1 mod

mike nolan

Stamgast
hallo,

ik ben een trotse bezitter van een yamaha sy-1. En nu vroeg ik me af of het mogelijk is om hem op een of andere manier
te midificeren, of iig cv/gate, kortom ik wil hem kunnen controlen. Iemand een idee? waar, hoe, etc.

Greetz,

Maikel

Attachments

• yamaha_sy1.jpg
    yamaha_sy1.jpg
    12,2 KB · Bekeken: 96
niemand?

Ik ben geen SY-1 kenner en op internet is niet zo veel terug te vinden over een cv input of midi maken. Op zich kan het niet heel lastig zijn, je kan altijd het toetsenbord met een midi interface bedienen. Ik wil wel voor je kijken of ik er een CV input op kan maken of een midi interface kan inbouwen. Maar je moet je wel afvragen of de synthesizer de moeite waard is om wat geld in te investeren.

Origineel geplaatst door Twiki
Maar je moet je wel afvragen of de synthesizer de moeite waard is om wat geld in te investeren. [/B]

ja klopt, maar aangezien ik dus helemaal geen idee heb wat zoiets zou kosten deze post. Wat denk je ongeveer qua prijs?

Je zou eens kunnen vragen aan Saint Eric en Boemtsjak.
Misschien weten zij je verder te helpen.

Ik zou het iig leuk vinden op de hoogte te blijven van vorderingen.
Hopelijk lukt het je.

Mocht ik nog info vinden dan post ik het hier meteen....

Origineel geplaatst door mike nolan
ja klopt, maar aangezien ik dus helemaal geen idee heb wat zoiets zou kosten deze post. Wat denk je ongeveer qua prijs?
Ik heb net ff in het schema gekeken, het moet niet zo'n probleem zijn om er een CV/gate input op te maken, je moet dan wel een midi naar cv converter hebben met Hz/Volt uitgang. Voor rond de 30 euro moet je een eind komen denk ik.
Midi interface is een stuk duurder, denk aan meer dan 100 euro.

tnx guys!

nou het kan iig, nu zoek ik iemand die mijn sy-1 zou kunnen / willen,
cv/gate'n. Liefst in het zuiden van het land. Iemand een idee?

Misschien wilt Synthfraek van het forum dit voor je doen...

gr,
Jop

Origineel geplaatst door Jop
Misschien wilt Synthfraek van het forum dit voor je doen...

gr,
Jop

Ik wil het ook wel doen.
Enkel CV/Gate is niet echt lastig.
PB maar voor info.

Back