Nieuw Smackos album Waiting for the Red Bear Strangelife009

smackos

Gepokt en gemazeld
Het nieuwe album van Smackos getiteld "Waiting for the Red Bear" is uit op Strangelife records!

cover2.jpg

The inhabitants of a small Canadian town in the middle of nowhere are convinced a soviet nuclear strike on their city is imminent...meanwhile the little town's domestic airport is frequented by the mysterious Unicorns Airlines...something is going on but we don't know quiet really what...can you figure it out!!!???\\\\\/\/

klik voor mp3 fragmenten:
1.The Red Bear Shall Never Rise Again
2.A Flight From Venice
3.Sowing the seeds for paranoia
4.Winter Arrives at Missile Tracking Post 3-5NZ
5.Gardening in Fear
6.Caravan of Dimensions
7.Looking at the Airplanes
8.The Dusty MS20 at the old pawn shop on Oak rd.
9.Dark Cats are watching us
10 The Botanical Glasshouse
11.Unicorn Airlines
12.Labdola Stairs
13.A New Day Comes
14.Lost in the Furniture Store
15.A mysterious Horse D'oeuvre
16.Waiting for a bus

Gebruikte synthesizers: Yamaha CS50,DX7, Juputer 8&4, Juno 60, Rhodes Chroma, ARP etc.

Laatst gewijzigd:
Het klinkt allemaal erg wazig.. doe mij maar tiesto :o:

Ik verwachtte strakke electro. Dan krijg je dit.
hah, wel goed hoor. Ik mag dit soort analoog gedoe wel.

gefeliciteerd!
breng je het experimentelere werk uit onder smackos en de electro onder lego, of heb ik dat helemaal verkeerd?
heb je btw al meer muziek onder smackos uitgebracht?

Dit vind ik nou tof!
Lekker experimenteel met geluid kloten en sferen creeren.... DAT is de bedoeling van electronische muziek.

Dat zouden meer mensen moeten doen hier, in plaats van meelopen met de gebruikelijke muziekstomingen...

@ Smackos : ietsje meer variatie in sounds en meer met het stereobeeld spelen zou t nog interessanter maken?

meer!

:okdan:

Origineel geplaatst door Bass
Dat zouden meer mensen moeten doen hier, in plaats van meelopen met de gebruikelijke muziekstomingen..

Lol beetje naïeve opmerking..... de mensen die jouw advies opvolgen zijn dan toch net zo grote meelopers?

@ Smackos : ietsje meer variatie in sounds en meer met het stereobeeld spelen zou t nog interessanter maken?

Ik hou niet zo van stereo meestal...als het mono is dat snijd het lekker door het brein :D
En het 'geluidspalet' is vrij hetzelfde maar dat is express, dat is de 'kleur' van het album ofzoiets...het is tenslotte ghetto ambient he :D

Oh ja:
Het is mogelijk om de CD direct bij me te bestellen, prijs is 7,38 euro incl. verzendkosten binnen nederland & 19% btw.Voor Belgie en de rest van de wereld kan je zo o.a. hier bestellen http://www.phear.nl

Ik heb ook nog een paar Grackle's - Cloak & Dagger liggen voor dezelfde prijs (Check https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=51872&highlight=grackle)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door smackos
Ik hou niet zo van stereo meestal...als het mono is dat snijd het lekker door het brein :D

Ah OK, maar met vage stereo effecten dan kun je vaak nog freakier sferen maken..
:)

Doet me denken aan Goblin meets Brian Eno.....Gaaf dus :D

Klinkt net alsof het 30 jaar in een ouwe sok heeft gezeten...Ook dit is een plus :D

Origineel geplaatst door smackos
En het 'geluidspalet' is vrij hetzelfde maar dat is express, dat is de 'kleur' van het album ofzoiets...het is tenslotte ghetto ambient he :D

Is het net zo ghetto als DJ Assault?

Back