nord modular en USB midi

miketv

Stamgast
hoi

jaartje terug heb ik een nord modular aan mn laptop gehangen met een geleende usb -> midi interface (midisport?). voor de duidelijkheid: ik had alleen de data kabels aangesloten, niet de sequencer midi kabels.

helaas was het een mislukt experiment aangezien de datastroom constant werd afgebroken (alsof de interface die niet bij kon houden). :bekdicht:

nu vroeg ik me af of andere mensen dezelfde problemen hebben-- of juist niet, en welke interface gebruik je dan ?

thnx

mike.tv

Ik heb m'n MM gebruikt met 'n Opcode studio 4 (serieel) en nu met 'n Steinberg Midex 8. Nooit problemen gehad.

Ik heb een micro modular en een 2x2 midisport en heb exact hetzelfde probleem, er is nog wel enigszins mee te werken, maar hij verliest ook elke keer zijn midi connectie.
Ik heb ook een pulsar in mijn computer en daarmee is het helemaal drama!
Bij clavia zeggen ze dat het ligt aan je midiinterface, die kan dan de hoge constante datastroom niet aan, maar ik krijg toch echt sterk het idee dat die clavia behoorlijk bagger is geschreven.
Een maat van mij heeft trouwens een terratec met micro modular en die verliest ook vaak de connectie....
Als iemand hier een goede oplossing voor weet dan hoor ik dat ook graag... en dan niet zeggen een andere midinterface kopen :fuckoff: :P

thx

Michel

Ik heb er zelf eigenlijk geen last van gehad. Gebruikte een amt8 icm een Nord Modular keys. Daarbij had ik de Modular een 2x een midi in en uit gegeven.
Met een USB Midisport (zo'n gele) had ik het probleem weer wel, maar dat kan komen omdat ik er meerder dingen bij had hangen. De Modular heeft zo'n grote datastroom dat je met name de PC in en uit poort niet moet delen. Gebruik dus geen merger daarvoor. Succes.

Ik heb zelf de editor-poorten van m'n MM op een Turtle Beach Tahiti kaart in een oude Pentium I zitten. Sequencer-poorten zitten op een AMT8 op een andere PC. Gaat prima, geen problemen.

Ik heb een MM en midisport 2x2 maar verder geen problemen.. iig verlies ik niet de connectie..

MicroModular - MM

Ik gebruik m'n MM in de volgende configuratie:

Midi I/O via Steinberg Midex-8, timing is echt perfect.

Editor I/O via de midi I/O van m'n SB Live! Platinum... voor de editor, timing is niet erg belangrijk, dus wilde ik daar geen poort op de Midex-8 voor opofferen..., en op deze manier gebruik ik m'n oude SB Live! tenminste nog (al is dat zijn/haar enige functie).

Mvg.

CoolRunning

Nou...

Nou...

Origineel geplaatst door mika
Ik heb een micro modular en een 2x2 midisport en heb exact hetzelfde probleem, er is nog wel enigszins mee te werken, maar hij verliest ook elke keer zijn midi connectie.
Ik heb ook een pulsar in mijn computer en daarmee is het helemaal drama!
Bij clavia zeggen ze dat het ligt aan je midiinterface, die kan dan de hoge constante datastroom niet aan, maar ik krijg toch echt sterk het idee dat die clavia behoorlijk bagger is geschreven.
Een maat van mij heeft trouwens een terratec met micro modular en die verliest ook vaak de connectie....
Als iemand hier een goede oplossing voor weet dan hoor ik dat ook graag... en dan niet zeggen een andere midinterface kopen :fuckoff: :P

thx

Michel

Je zou is een andere interface kunnen testen :engel: :kont: :W :fuckoff:

Re: Nou...

Re: Nou...

Origineel geplaatst door ><i

Je zou is een andere interface kunnen testen :engel: :kont: :W :fuckoff:

:kont: :kont: :fuckoff: :fuckoff: :W :W :fuckoff: :fuckoff: :kont: :kont: :fuckoff: :fuckoff: :W :W :W :W

had effe zin om te replyen......

Yep, klopt helemaal. de Modular moet een constante datastroom ontvangen anders gaat-ie huilen =(connection lost=( heb dit ook meegemaakt bij een vriend van me. Usb gaat waarschijnljik niet werken

Ik wil echt niet flauw doen

Ik wil echt niet flauw doen

maar kan je echt niet testen met een andere interface? steinberg/motu/emagic/opcode?

het klinkt gewoon alsof die 2x2 het niet aankan... misschien niet genoeg bandbreedte reserveert op de usb bus..

Re: Ik wil echt niet flauw doen

Re: Ik wil echt niet flauw doen

Origineel geplaatst door ><i
misschien niet genoeg bandbreedte reserveert op de usb bus..

Aan zoiets zat ik dus ook te denken, er zijn gasten die ook een midisport gebruiken en daarbij werkt het wel, zou het wellicht aan je usb op je moederboard kunnen liggen?
ik heb daar verder weinig verstand van, maar het lijkt mij logisch?

nee, een usb aparaat

nee, een usb aparaat

reserveert de bandbreedte... deze midisport 2x2 zal misschien te weinig reserveren

en die clavia zal waarschijnlijk de bandbreedte OPSLURPEN

Is het geen pc probleem? welk mobo heb je? nieuwste drivers? als het een via is alle via4in1 drivers installeren, anders werkt je USB bij voorbaat al kut.. Het gekke is dat ik een 2x2 heb en dus geen probleem ken..

ik draai nu al een tijde een 4x4 midisport usb (op win98) met een micromodular en nog geen enkel probleem gehad.

ik had wel connection lost problemen met mijn mpu401 imitatie soundblaster midi interface...

Origineel geplaatst door krz
Is het geen pc probleem? welk mobo heb je? nieuwste drivers? als het een via is alle via4in1 drivers installeren, anders werkt je USB bij voorbaat al kut.. Het gekke is dat ik een 2x2 heb en dus geen probleem ken..

ja, ik heb een via, ik ga kijken of die drivers helpen. THX!

Back