pc port modular g1 problemen!

rustig

beatsdependent
Wie kan mij helpen,ik heb al een lange tijd last dat mijn modular verbinding met de pc plotseling wordt verbroken.
Ik heb dit altijd maar geacepteerd maar het gebeurt nu veel te vaak (om het 30 min ca.)
In de handleiding van de modular staat dat de pc port moeite kan hebben met een usb interface alleen lijkt mij dat
met usb 2.0 dat geen probleem moet zijn.

Ik dacht dus dat het aan de midex 8 lag, vorige week een midisport 1 x 1 speciaal voor pc port gekocht
en het probleem blijft zich voor doen.
Voor de restwerken beide interface`s prima.

Ik kan ook een interface via de parralle poort aanschaffen maar los ik dan het probleem op?

Zijn er bepaalde instellingen die ik kan verranderen in xp of in mijn sequencer?(protools 7.0)

Mvg Rustig

Nords G1 hebben nogal last met sysex naar verluid.
En er was ook een patch of nieuwe drivers voor die midex die sysex problemen zou moeten fixen. Weet niet of die toevallig ook al had gebruikt? Daar is iig al eens vaker over gepost zover ik weet.

Zo snelle reactie *D

Ik heb twee weken geleden mijn comp. geformateerd laatste midex drivers gedownload en geinstaleerd
maar het is er eerder slechter als beter van geworden.
Er is wel verbetering ik had voorheen ook last van hangende noten dat is verholpen.(heeft niets met de pc port te maken)

Wie heeft geen problemen met de editor en wat voor een interface gebruiken jullie?
Het blijft natuurlijk heel lastig als een interface bij een ander goed werkt dan hoeft dat bij mij niet standaard het geval te zijn.

Rechts-click op de editor, "compatibility mode" zoeken, op "win98" zetten.

Rechts-click op de editor, "compatibility mode" zoeken, op "win98" zetten. [/QUOTE]

Wow erg vet kassen ,het werkt ben vandaag al 6 uurtjes aan het rommelen en de modular is geen een keer vast
gelopen *D *D *D *D thanx

Gefeliciteerd! opluchting he? :D
Bij mij was het ook het gezeik van compatibility mode met XP, maar ik had gewoon op gok de driver voor 98 i.p.v. voor XP gedownload (hep een midiman midisport 2x2), werkt nu ook prima.. Terwijl de compu eerst geeneens de interface herkende (ja voor een verwaasloorbaar kort tijdje).
Maar anyway: ik ben heel erg blij voor je dat het uiteindelijk toch werkte, vette bak zo'n NMG1..:)

He he he. is een bekend probleem.

Het rare is dat zonder compatibility mode bijna idereen die XP draait problemen heeft maar de exact problemen zijn voor veel mensen verschillend.

Ja echt zeker een opluchting,zat er aan te denken om over te stappen op een g2 alleen voor die usb aansluiting.

:biertje:

Back