[Live 5] Een Single timbrale sofsampler/synth triggeren mbv verschillende midi tracks

INLAND EMPIRE

Ouwe rot
[Live 5] Een Single timbrale sofsampler/synth triggeren mbv verschillende midi tracks

Hello Rockers 8)

Ik heb ee vraagsken over Live versie 5.
Een multitimbrale sampler/synth triggeren mbv verschillende midi tracks lukt me zonder probleem. Maar twee MIDI kanalen 1 en dezelfde single timbrale softsampler/softsynth late triggeren lukt me ni.. Stel, ik speel een partij noten die de NI Elektrik Piano triggert. Nu wil ik een volgende partij noten inspelen maar op een ander kanaal. In Cubase ofzo is dit simpel maar in Live moet ge beide tracks in record mode zetten, als je dan dat tweede midi kanaal wil spelen, speel je ook het eerste midi kanaal.. dus beide kanalen worden opgenomen :confused:

Iemand een idee?

(let niet op mn taalgebruik.. ben nogal begaaid :D ... jaja op zondagnamiddag! shame on me 8o) 8o) :mexico: )

Dat durf ik niet te zeggen. Ik heb zelf geen Live. Maar ik weet wel dat je met MIDI-OX zo'n beetje alles kunt doen wat midi routing betreft. Zo kun je er dus ook voor zorgen dat twee verschillende midi kanalen worden samengevoegd (gemerged) zodat ze uiteindelijk 1 en dezelfde bron aansturen. (ik neem aan dat je zoeits bedoeld of niet?)

ik wil 2 midi kanalen in Ableton Live5.03 die tesamen 1 softsampler triggeren.
Wandel ff met me mee :walker: .....
Ge sleept uw softsampler op een leeg midi kanaal. Dat midi kanaal wordt nu de softsampler track. Om dit aan te sturen moet ge die track in record mode zetten. Ge doet dat en neemt wat midi data op. Klaar. Nu wilt ge er nog wat overheen spelen maar in een andere midi track, dus ge maakt een tweede midi track aan. Ge stelt die zodanig in dat die de softsampler triggered (midi out -> softsampler in). Allemaal goed maar om nu die softsampler te horen, moet ge dat eerste midi kanaal (de softsampler track) in record mode zetten. Dus als ge nu in dat tweede midi kanaal iets wil opnemen, neemt ge in die andere, eerste track ook midi data op omdat die in record mode staa

:peukie:

Iedereen mee? :D

Misschien kun je tijdelijk in dat 2e midi spoor dezelfde softsampler inladen met dezelfde instellingen als het eerste kanaal, je partij opnemen en vervolgens om af te spelen dat 2e kanaal routen naar de eerste softsampler zodat je de niet 2 softsamplers hoeft te gebruiken voor het afspelen.... (dus voor het opnemen even een extra sampler laden) 't is een omweg maar iets anders weet ik ook niet.

ik kan ook de sampler laden en die track niet gebruiken om te sequencen.. dan neem ik dubbel op en delete ik die van de softsampler track :eureka:

:slotje:

Back