Korg Legacy Cell

studioduif

Stamgast
Hoi,

Zijn er gebruikers van de Korg Legacy Cell hier?

Ik heb net zo'n setje gekocht (volgens mij mijn eerste legale software?) en wil in de Legacy Cell de Korg Controller gebruiken om de MS20 te bedienen. Dit krijg ik echter niet voor elkaar.

Op de FAQ site van korg staat het volgende vermeldt :

Q: I want to use the MS-20 Controller to control the MS-20 within Legacy Cell, but the corresponding knobs don't move, or the wrong knob moves.
A: With Legacy Cell’s default settings, the MS-20 Controller will control the MIDI controller section of the Legacy Cell. If you want to control only the MS-20 within the Legacy Cell, make settings in the Connection area to specify a MIDI receive channel of “1” for the SYNTH you selected as the MS-20.

Nu snap ik niet wat ze bedoelen met de "Connection Area". die krijg ik niet gevonden

Zijn er mischien gebruikers hier die dat weten?

Rechtsboven in het "Performance" scherm staat je connection area. Aan de linkerkant daarvan zie je bij de twee synths en de combination getallen staan. Dat zijn de midi channels die ze bedoelen. Standaard staat de bovenste synth of kanaal 2, de combination op 1 en de onderste op 3. Daar kun je op klikken om ze te wijzigen (wel exact op het getal klikken en niet op de synth, anders ga je naar het scherm van die synth).

Hier dus:

Attachments

• lc.jpg
    lc.jpg
    14,6 KB · Bekeken: 113
@etaoin

@etaoin

@etaoin.... Bedankt,

Het werkt inderdaad, voel me behoorlijk spreekwoordlijk blond.......

Groetjes

Frank

Gaaf spul die Legacy niet? Ben druk aan het sparen ervoor :)

@djlee,

Ja dat is inderdaad een leuk setje, helemaal voor de prijs waar je ze nu nieuw voor koopt (+/-E170). Alleen is korg zijn License beleid een beetje flauw. License aanvragen (voor zover ik kan zien) kan alleen via internet en is niet overdraagbaar naar iemand anders, dus verkopen kan lastig worden, plus als je over een paar jaar het opniieuw wil instaleren b.v. op een andere computer en Korg ondersteunt het niet meer, dan heb je een probleem.

Maar klankmatig vind ik het voor een softsynth behoorlijk ok. Ik heb ook 'hardware' versies van de wavestation, en daar hoor ik nauwelijks verschil meer tussen. Over de MS20 en Polysix kan ik dat niet zeggen, die heb ik niet in't echt

Wat ik hoor van mensen is dat die TE goed is :) er zitten geen oneffenheden in oid. Prijs is zeer goed tedoen voor wat je krijgt, alleen jammer dat de toetsen zo erg klein zijn =( Dit is zekers iets wat bij mijn setup erbij komt. Kan haast niet wachten. Momenteel heb ik die demo geinstalleerd met witte ruis doorheen. Tis dat het zo een geweldige ding is andes had ik me mateloos ge ergerd aan het witte ruis door heen, hehehehe.
Wel jammer dat Korg zo moeilijk doet het met registeren van het product en dat het niet overdraagbaar is. Spectrasonics heeft ook een handje vol van. Ik vind dat je het recht hebt om het door te kunnen verkopen aan een anders. Tis jou goedrecht, je hebt het ook gekocht en niet gekregen oid !

Back