Welke bas synth gebruikt...

marcuscw

Ingeburgerd
snoop in het nummer ain't no fun, typische g-funk synth. ik heb een voorbeeld ge-attached. of is er mischien een standaard preset naam voor ofzo ?

Attachments

• ain\'t no fun.mp3
    171,8 KB · Bekeken: 79
ik heb niet geluisterd, maar misschien is het die midimoog wel, die pas op ebay werd verkocht?!

Re: Welke bas synth gebruikt...

Origineel geplaatst door marcuscw
snoop in het nummer ain't no fun, typische g-funk synth. ik heb een voorbeeld ge-attached. of is er mischien een standaard preset naam voor ofzo ?

ik denk de Studio Electronics SE1x of de ATC...de SE1x is in in ieder geval de favoriete G-funk synth van Dre en die heeft veel Snoop shit geproduceerd...kan ook een Moog zijn, echter de Se1x is een MiniMOOG clone dus je weet het maar nooit.........

ik zie dat de attachment raar doet. je kan em handmatig renamen naar mp3..

Persoonlijk vind ik de bas niet echt 'Moogy' klinken, althans het filter. Ik weet niet of snoop modulars gebruikt maar ik vind het karakter van de sound meer neigen naar bijvoorbeeld een Oakley modular+ licht lowpass gefilterd en een stevige compressie. De leadsound lijkt me overigens wel van een moog of afgeleide.

beetje lousy opgenomen
en uiteraard opgedragen aan jimmy floyd hasselbaink

Attachments

• p-funk.wav
    758,1 KB · Bekeken: 99
k-station; in mijn drift om jouw snippet te emuleren ben ik overigens betere basjes voorbij gekomen, maar ja, die leken nog minder

in feite moet het met een beetje softsynth geen enkel probleem zijn om een g/p funk bass te maken; met bijv. een sine en een saw die een octaafje uit elkaar staan
een beetje distortion eroverheen kan overigens geen kwaad;
en natuurlijk de frequency van het filter op het mod wheel

Back