SU700 Draaiknopjes lam

Sticky Green

Ingeburgerd
Ik heb een Yamaha SU700, ben er erg blij mee, alleen kan ik m niet echt goed live gebruiken omdat de draaiknopjes echt helemaal lam gedraaid zijn... dus als ik van 0 naar 20 wil draaien schiet de waarde ineens naar max, of een negatieve waarde of whatever (iig iets wat ik niet wil)

de bewuste rij knopjes:
su700.gif

Zijn deze knoppen makkelijk te vervangen? of eventueel te repareren?

Anderen met hetzelfde probleem, hoe heb je t opgelost?

oh ja en waar moet ik zoeken voor een scsi board want ik word gek van die floppys :P

thanx vast!

Re: SU700 Draaiknopjes lam

Origineel geplaatst door wotax
Ik heb een Yamaha SU700, ben er erg blij mee, alleen kan ik m niet echt goed live gebruiken omdat de draaiknopjes echt helemaal lam gedraaid zijn... dus als ik van 0 naar 20 wil draaien schiet de waarde ineens naar max, of een negatieve waarde of whatever (iig iets wat ik niet wil)

de bewuste rij knopjes:
su700.gif

oh ja en waar moet ik zoeken voor een scsi board want ik word gek van die floppys :P

thanx vast!

Bekend probleem, de knopjes zijn encoders, geen pot's.. Als er vuil tussen de contactjes komen van de encoders, gaan ze verspringen.. Ik heb wel op internet gelezen, tijden geleden, dat iemand ze vervangen had, maar ik betwijfel of je nu nog bij Yamaha vervangende encoders kan vinden...

Wat ik doe is gewoon de knopjes proberen "in te werken" als ik een tijdje de SU700 niet gebruik, springen ze ook alle kanten op. Gewoon met geduld elk knopje rond blijven draaien, tijdje de ene kant op, tijdje de andere kant op. En dan hopen dat ie weer meer contact gaat maken. Tot nu toe werkt het aardig.

Sorry het is geen kant en klare oplossing maar het kan je wel een beetje uit de brand helpen. Verder je meest gebruikte parameter koppelen aan de ribbon controller, als work-around....

SCSI board, zou het niet weten! Heeel soms komen ze hier wel eens voorbij, of op markplaats.. In de gaten houden dus. Ook de ASIB1 o.i.d (de extra uitgangen) komen hier wel eens langs, staat er nu nog eentje op marktplaats.:)

Er stond vorige week een SCSI board op Ebay voor 159 euro uit duitsland.

Het is inderdaad lastig vinden die boards, ik heb nog wel een extra uitgangen board liggen die ik wel kwijt wil.

Pb dan maar even

Re: Re: SU700 Draaiknopjes lam

Re: Re: SU700 Draaiknopjes lam

Origineel geplaatst door Syntax Terror
SCSI board, zou het niet weten! Heeel soms komen ze hier wel eens voorbij, of op markplaats.. In de gaten houden dus. Ook de ASIB1 o.i.d (de extra uitgangen) komen hier wel eens langs, staat er nu nog eentje op marktplaats.:)

Ik ben er ook nog naar opzoek. En met mij veeeele anderen heb ik begrepen.. Jammer dat ze zo schaars zijn!! Met floppies is bijna geen optie, aangezien de kracht van de SU vooral zit in de (lange) loops.

R

Mocht er nog iemand hier op zoek zijn naar Yamaha uitbreidingen en scsi spullen dan kun je me mailen voor het volgende:

Yamaha AIEB1 output expander
Yamaha ASEB1 SCSI interface
Yamaha externe SCSI CD brander
Iomege SCSI Jaz en Zip drives met disks
Adaptec PCI SCSI kaart
SCSI HD

kijk eens je vraagt en antwoord met de outs ensoo ,..prachtig maar ik heb t zelfde fxck probleem met twee van de 5 van mn a4000 ook endless encoder knobss wil je links schiet ie rechts
dus syntax die knobs encoder zijn denkje niet et bestellen ,..ergens ...
yamaha heeft die lijn samplers gestopt maar zitten er op de rs7000 bv niet dezelfde
een groot probleem eigenlijk want daardoor werk ik gewoon niet meer met mn samplert
en verkopen is geen optie wie wil dat nou en is tie al byna niks meer waard heeft ie ooknog kapotte encoders dus
ideen ,..iemand
:stupid

ja, zoek even local service centers van yamaha. ik heb zelf bij een of andere orgelbouwer/yamaha servicecenter een printje inclusief knoppen voor mijn a4000 gehaald, waar de knoppen ook van lam waren, die deden het daarna weer :eureka:

Re: SU700 Draaiknopjes lam

Origineel geplaatst door wotax
]

thanx vast!

In principe makkelijk te vervangen als je enige (de-)soldeer ervaring en apparatuur bezit...
probeer eens via een yamaha prod. verkooppunt de encoders te bestellen...
Ik heb ze besteld via conijnmuziek (tegenwoordig feedback eindhoven)... alleen te lam om ze dr in te zetten... :Z blijkbaar zijn ze nog niet rot genoeg ...

SCSI boarden zijn bijna niet los te koop idd.. misschien een nieuwe SU kopen die SCSI al on board heeft... en jou beessie weer verkopen... output board is leuk, maar het nadeel is dat je de effecten maar beperkt kan gebruiken op de extra uitgangen.. check je manual....

cheerz Ralph

Origineel geplaatst door Roel
ja, zoek even local service centers van yamaha. ik heb zelf bij een of andere orgelbouwer/yamaha servicecenter een printje inclusief knoppen voor mijn a4000 gehaald, waar de knoppen ook van lam waren, die deden het daarna weer :eureka:

okdan roel kostte dat dat front printje denk ik met 5 encoders erop ,.. ...ben benieuwd

[we hebben hierin wyk ook zo,n ymaha boer !]

Dit is algemeen bekend probleem bij de su700
fabrieksfout
als je hem naar Feedback oid brengt sturen ze hem voor je naar Yamaha waar ze het gratis voor je oplossen.
Het maakt niet uit of je hem 2e hands ergens anders hebt gekocht
tenminste.. bij Feedback Utrecht maakten ze er geen probleem van

succes 8)

Scsi optie zie ik veel voorbij komen nu..

Spijt me wel, maar dat is voor mj de rede dat ik niks met Yamaha heb,
problemen met knoppen heb ik met Akai nog nooit meegemaakt.
Sterker, een oude Akai die jaren in een vochtige ruimte heeft gestaan
die werkt nog prima is mijn ervaring, zelfs de audio in en uit knoppen
kraken dan niet eens.

De Emu data knop heeft wel de neiging te gaan verspringen, mooie
van de Emu is dat deze opnieuw is te calibreren.

thnx
Origineel geplaatst door bounce
fabrieksfout
als je hem naar Feedback oid brengt sturen ze hem voor je naar Yamaha waar ze het gratis voor je oplossen.
succes 8)

op zich niks aan te merken op yamaha uinteface is wel ok
maar ik d8 eg dat die dingen erg moeilijk te verkrijgen waren en er geen service werdt verleend aan die line a4/5000
ik heb een a400waar ik lekker mee kon werken scsi erop outs
disk erin ,...allen drie draaiknoppen die van l-r springen [encoders heten ze kwam ik ook laatst achtert
naa eerst maars feed back checken ,..gratis zei je toch bounce
zou mooi zijn ,...
maar wat roel zei 60 eu vindt ik ook rima geengeld alhoewel wel veel werk

maar anders gebruik ik m nooit
:halleluja

Origineel geplaatst door bounce
fabrieksfout

succes 8)

Dat is dan weer super netjes, dat is bij Akai dus duidelijk anders }:|

Back