Hardware via software

Die Rekon is toch wel handig?
Puls met de hand editten is nou ook weer niet zo gebruikersvriendelijk.
(maar werkt wel)

Origineel geplaatst door dumdumdadumdum
ik gebruik voor elke synth een andere editor:
voor mijn jv1080 gebruik ik changeit, voor de s90 de standalone editor die yamaha meelevert, mijn triton programmeer ik wel op het instrument zelf. De s30, daar heb ik weer een andere editor van yamaha voor. Lekker praktisch allemaal hè? Eigenlijk moest ik gewoon eens investeren in midiquest of sounddiver (al vind ik die laatste helemaal niet zo'n fijn programma).

Helemaal juist. Voor mijn JV1080 zweer ik ook bij changit. Werkt gewoon 100000 (vul zelf nog wat nulletjes bij voor de zekerheid) maal beter dan op het apparaat zelf. Ook mijn andere modules werken heel prettig met software editors (SC55, X5DR, S4 ...)
Maar voor de V-Synth zou ik dan weer totaal geen editor willen hebben. Lekker op de synth zelf klooien!

Origineel geplaatst door divi
geef mij maar veel knoppen! of tenminste een interface die vlot tweaken toelaat. dat is voor mij een belangrijke factor bij t kiezen van gear.

Sluit ik mij voor 99.9% bij aan. Ik zou alleen een editor willen voor de meer dan 400 parameters van de Hybrid Analog Synth uit de Spectralis.

Synths zonder knoppen en schuiven hoef ik niet meer, die tijd hebben we gehad ;)

Origineel geplaatst door Laurens O
Ik zit natuurlijk ook liever aan "fysieke knoppen" maar wat ik nou eens zo graag zou willen is: een makkelijke manier van total recall zodat je bijv. hele patches (sysex) kan opslaan in je project en dat die, zodra dat project geladen wordt verstuurd worden naar de desbetreffende hardware zodat je niet steeds bij elk project handmatig op je synths of via handmatig opgenomen sysex tracks al je geluiden moet laden. (ik werk met Cubase)

En daarbij natuurlijk een makkelijke en overzichtelijke librarian zodat je niet meer afhankelijk bent van je synth geheugen (hoe vaak is het me niet gebeurd dat ik geen ruimte meer voor patches had of dat ik bij een update per ongeluk patches kwijt ben geraakt, en wat dacht je van "overzicht"?).

[....]

Idd, een simpele total recall fuctie zou wel makkelijk zijn, daar zit ik zelf ook altijd mee in de knoei

Zelf gebruik ik voor de JoMoX AiRBase altijd de Softbase editor. Zonder editor is dat ding echt brak in de bediening met die ene leme draaiknop.

Toen ik in het verleden nog een Access Virus B had, gebruikte ik daar altijd de SoundDiver editor voor. Die vond ik er overzichtelijk uitzien en het scheelde weer een hoop gezoek in de redelijke hoeveelheid submenu's die de Virus rijk is.

Mijn ex-Yamaha DX7 mk2 programmeerde ik via DX Manager.

Oh ja, de Clavia Micro Modular die ik vanavond ophaal, ga ik waarschijnlijk ook met een softeditor proggen. :D

Als het aan mij ligt, bouw ik het liefste mijn geluiden op de apparaten zelf, tenzij het bedieningsgemak nogal te wensen overlaat. De tijd van het werken met één drukknop en één schuif heb ik wel gehad.

Ik heb ook liever echte knoppen, maar voor mijn pulse gebruik ik die Rekon Editor en dat werkt fantastisch. Eigenlijk is het nu een vst met hardware engine :)

Back