shuffle in logic

glennplumber

Kneed je synth
Jaja ... deze post bestaat al .... maar dan voor cubase.

Heeft iemand enig idee hoe je een shuffle template in logic maakt van bijv 909/machinedrum ??

Het gaat mij er dus om dat ik de shuffle net zoals een preset shuffle kan gebruiken. Het opnemen van de shuffle is geen probleem.

Alvast bedankt,
GlennPlumber.

pak een hihat 909 loop
gooi recycle er over heen
midifile ..

voila ..

yeps heb ik aan gedacht ... alleen gaat het niet om een 909 maar om een machinedrum. Deze werkt wat gecompliceerder als het om swing/shuffle gaat.
Stel je stuurd 10 of 16 geluiden uit naar logic ..... dan staat elke sound anders geshuffeld. Dat word dus een aardige opgave ... als je snapt wat ik bedoel !!?? ;)

Nou kan ik de swing van de md gewoon opnemen ... dat is geen probleem. Alleen zou ik m'n synthjes lekker mee willen laten swingen !! Vandaar ook m'n vraag.

nou als er 1 software seq is die veel met swing en quantitize kan is het logic dus mee laten swingen moet toch geen probleem zijn ??

wat anders dan delay and % verschuiven zal die machine drum toch niet doen ?

Origineel geplaatst door MadR
nou als er 1 software seq is die veel met swing en quantitize kan is het logic dus mee laten swingen moet toch geen probleem zijn ??

wat anders dan delay and % verschuiven zal die machine drum toch niet doen ?

Yeps .... je hebt helemaal gelijk. Werd alleen erg nieuwschierig toen ik ze hier op het forum over het zelf swing-templates maken hoorde praten. Welliswaar ging het over cubase ... maar vroeg mij af of dit ook in logic mogelijk is.

ach ... ik ga ze er gewoon lekker zelf bij verswingen.

logic kan btw die dna templates ook inlezen als ik me niet vergis ...

Vertel vertel ... wat zijn dna templates !!

Ben benieuwd ??

(en als ik weet hoe die ingeladen worden ben ik ook weer een stuk verder)

Met logic is het nog makkelijker, want als je een leuk leuk sequensje hebt geprogrammeert dan moet je op je toetsenbord op de P drukken dan komt er een schermpje naar voren met enige parameters voor het geselecteerde stukje sequense. Hier kan je bij quantize kiezen uit verscillende quantizepresets die je tot in het zieke kan bewerken. Voor een 909 shuffle kan je het beste 16a gebruiken.

Als je dna templates inlaadt dan komen ze ook in dit lijstje te staan onder het quantize gebeuren, al zal voor de standaard drumshuffle's de 16a zeker volstaan vooral al je een beetje met de parameters (Qswing, Qstrength, Qrange, Qflam etc) kloot

Origineel geplaatst door Boost303
Met logic is het nog makkelijker, want als je een leuk leuk sequensje hebt geprogrammeert dan moet je op je toetsenbord op de P drukken dan komt er een schermpje naar voren met enige parameters voor het geselecteerde stukje sequense. Hier kan je bij quantize kiezen uit verscillende quantizepresets die je tot in het zieke kan bewerken. Voor een 909 shuffle kan je het beste 16a gebruiken.

Als je dna templates inlaadt dan komen ze ook in dit lijstje te staan onder het quantize gebeuren, al zal voor de standaard drumshuffle's de 16a zeker volstaan vooral al je een beetje met de parameters (Qswing, Qstrength, Qrange, Qflam etc) kloot

Mmmm ... zou je me kunnen vertellen welk venster er dan opent ?? Bij mij gebeurd er niks ?

Of zal het temaken hebben dat jij platinum gebruikt ... en ik silver ??

:confused:

je kan ook snel dubbel klikken links bovenin waar alleen qswing staat.

maar had je dat window nog niet gezien met 4 Q..... stettings ?

Glenn,

Als je in Logic een sequence gemaakt hebt (of geimporteerd hebt), maak je het object actief en ga je naar:

>options>groove templates>make groove template

daarna verschijnt de groovetemplate als naam van de sequence object in de Quantize list van je parameterbox, en kan je die voor elke miditrack of een aantal gebruiken.

Back