tascam fw 1082 & 1804 vraagje

drumndaze

Stamgast
Hallo,

ik werk momenteel met een US-428 van tascam maar zou willen overschakelen naar een groter systeem.

* Ik neem vooral drums op, kan je met de 1082 of 1804 acht sporen tegelijk opnemen binnen cubase sx ? (US-428 nu heeft er maar 4 en dan moet ik werken met triggering en midi, omslachtig)

* is de 1804 eigenlijk een 1082 zonder controller ?

Iemand enig idee ?

alvast bedankt,

Bart

dank je voor de antwoorden, heb nog een vraagje...

Op dergelijke geluidskaarten heb je inputs voor je mics in te steken met XLR en met jack.
Wat is het verschil als ik nu een micro aansluit met een XLR (xlr-xlr kabel) of jack (xlr-jack kabel) ?
(micro heeft uiteraard een xlr uitgang zelf)

bedankt voor het antwoord !

XLR heeft 2 voordelen boven jack:

- XLR-kabel is een gebalanceerde kabel, dus minder gevoelig voor storingen die onderweg de kabel in kunnen sluipen.
- In het geval van een condensator-mic kan je over een XLR kabel phantom power (+48 volt) sturen, dit is een vereiste om zo een mic (naar behoren) te laten werken.

en ongebalanceerde xlr,s , ik zie de genoemde voordelen niet echt, het enige voordeel wat ik kan bedenken is een veel stevigere verbinding wat meer op live gefocust wordt ?

dus als ik het goed begrijp geeft een gebalanceerde jack hetzelfde resultaat als een xlr, het enige dat je er niet met kan aanvangen is er phantom doorsturen...

alvast bedankt voor jullie moeite !

fout, ik haal gewoon 48 volt phantom door een jackplug of xlr plug , geen enkel verschil bijde kunnen ongebalanceerd en gebalanceerd zijn en dus bijde kunnen een 2 of een 3 aderige kabel hebben. geen noemenswaardig verschil dus

wat ik wel doe een kabel met xlr nemen als de aansluitingen het toelaten, want ze zijn echt een heel stuk steviger als jackplugs, niet dat ik daar ooit problemen mee heb gehad.

Origineel geplaatst door drumndaze
dus als ik het goed begrijp geeft een gebalanceerde jack hetzelfde resultaat als een xlr, het enige dat je er niet met kan aanvangen is er phantom doorsturen...

alvast bedankt voor jullie moeite !

Tuurlijk kun je fantoomvoeding door een TRS-jack (gebalanceerd) heen sturen. Een XLR heeft echter een locking-mechanisme om te voorkomen dat je per ongeluk je kabels uit je apparaatz trekt. XLR is de moeder van alle audio connectoren wat mij betreft...:)

Oh, als je zelf gaat solderen let dan goed op dat je de juiste adertjes op de juiste contact-puntjes vast soldeert. Kijk ook eens hier:

http://www.soundcraft.com/download.asp?filename=pdf/palz/connections_lead1.pdf

Diego

Back