Blinde test VST/Hardware !

Origineel geplaatst door FrankH
En over ongeveer 20 jaar werken we waarschijnlijk allemaal met quantum computers (oneindige parallel processing waarbij de afzonderlijke processen niet op elkaars uitkomst hoeven te wachten, klinkt onmogelijk maar dat is het zeker niet). [/B]

off topic: is dat niet net op het moment dat de hele cryptografiewereld in elkaar stort, omdat we dan elk getal gewoon in priemfactoren kunnen ontbinden?

.. en niet-polynoomtijd algoritmes altijd opgelost kunnen worden?

Dat we dat nog mogen meemaken :geslaagd:

Origineel geplaatst door mrt
off topic: is dat niet net op het moment dat de hele cryptografiewereld in elkaar stort, omdat we dan elk getal gewoon in priemfactoren kunnen ontbinden?

.. en niet-polynoomtijd algoritmes altijd opgelost kunnen worden?

Dat we dat nog mogen meemaken :geslaagd:

Nog steeds off topic:
Ik heb er niet zo veel verstand van, maar...

Er is het probleem van geheugen.
Hoe lees je het af, zonder het te veranderen.

Das erg lastig met quantum bits.

Als iemand het weet. Leg het me uit.

Origineel geplaatst door Patat Met
Nog steeds off topic:
Ik heb er niet zo veel verstand van, maar...

Er is het probleem van geheugen.
Hoe lees je het af, zonder het te veranderen.

Das erg lastig met quantum bits.

Als iemand het weet. Leg het me uit.

Inderdaad, in de quantummechanica (heb'k ooit als bijvak gevolgd) brengt een meting van een toestand van een systeem een verandering van het systeem mee.. een van de fundamentele problemen, waardoor quantummechanica eerder een statistisch karakter krijgt.. Om nog maar te zwijgen van gelijktijdig bepalen van positie en snelheid.. Geen idee wat daarvan de implicaties zijn op quantumcomputers.

Wat betreft die quantumcomputers en cryptografie, kort door de bocht meen ik begrepen te hebben dat de moeilijkheid van rekenkracht eigenlijk het exponentieel karakter is van de berekeningen (ontbinden in priemfactoren -> moeilijkheidsgraad neemt exponentieel toe naarmate het 'aantal cijfers van een getal' met 1 toeneemt) .. voor quantumcomputers zou dit exponentieel karakter verdwijnen en lineair worden.

Ja, zo iets.

Maar tegen die tijd is quantum encryptie ook al aardig ingeburgerd en is dat dus geen probleem meer.

Wat we er aan hebben bij het maken van muziek dat weet ik nog niet maar het zal vast erg nuttig zijn.

Back