virus KC tegenover virus TI en indigo, wie helpt me beslissen?

die 325 is natuurlijk de virus C....

Maar goed genoeg gezeik over die Ti....

ik vind dat er wel verschil is en jij niet en jij kan mij niet overtuigen en ik jou niet en het mooiste is we willen allebei volgens mij geen Ti...

(nou ja, ik wil er wel 1 maar niet als ik er voor moet betalen)

man, keiveel reply hier....wat uiteraard keifijn is ;)

ik ga sowieso voor niet minder dan de kc...

heeft de TI volgens jullie voldoende verschil met de kc om daarvoor een paar honderd euries meer
te droppen?

of kan ik met de kc ook al behoorlijk vettig gaan (met vettig bedoel ik heavy droge basslines in de crunchy zin voor zware underground....om een commerciele vergelijking te maken vind ik de lines van vitalic en mr oizo ook wel lekker droog en vettig klinken)

ik vind ook niet direct ergens een TI met keys te koop eigenlijk...

heeft de TI volgens jullie voldoende verschil met de kc om daarvoor een paar honderd euries meer te droppen?
Zoals je merkt zijn die meningen verdeeld :D Ik vind het het geld waard. Ga eens spelen in de muziekwinkel met dat ding, dan kan je zelf een beeld krijgen.

of kan ik met de kc ook al behoorlijk vettig gaan (met vettig bedoel ik heavy droge basslines in de crunchy zin voor zware underground....om een commerciele vergelijking te maken vind ik de lines van vitalic en mr oizo ook wel lekker droog en vettig klinken)
Zeker wel. Maar het is niet met 1 druk op de knop een instant hit of vette sound hè. Je zal er zelf wat voor moeten doen (dus programmeren en nabewerking).

ik vind ook niet direct ergens een TI met keys te koop eigenlijk...
Dan moet je beter zoeken. De levering schijnt wat moeizaam te gaan op dit moment, maar een TI keys kan je gewoon bij elke zaak krijgen waar ze TI's verkopen.

met dat ik geen ti (met keys) te koop vond bedoelde ik tweedehands...
was ik vergeten bij te melden...

alvast bedankt voor jullie hulp!!

Een tweedehandse virus B desktop vind je voor 600-700 euro ongeveer, virus C desktop rond de 900 euro en een nieuwe ongebruikte virus ti desktop rond de 1700 euro. Een virus ti (80 voices) heeft meer dan 3 keer zo veel kracht als een virus B (24 voices) en meer dan 2 maal meer dan een virus C (32 voices). Dus zonder rekening te houden met de nieuwe features van de Ti, is de Ti eigenlijk het al meer dan waard voor je geld. Ik heb alleen ervaring met de TI dus ik weet niet exact of ze hetzelfde allemaal klinken, maar de TI schijnt betere D/A converters te hebben dan de oudere modellen.

Jongens,

er is niemand die gelijk heeft wanneer hij zegt dat de TI wel degelijk ee hele verbetering is of niet. Het ligt er maar net aan waar je prioriteiten liggen.

Ben je bijvoorbeeld alleen maar een presetstapper dan kan de TI een hele verbetering zijn omdat hij twee maal zoveel patches heeft.
Gebruik je de virus niet multitimbraal dan heb je die 80 voices en fx per part niet nodig.
Heb je al een supersaw in een andere synth die prima z'n werk doet dan zal die extra oscilator in de TI je ook niet warm maken.
Werk je graag ITB (in de computer) dan zal die integratie met je pc/mac erg aantrekkelijk zijn.
Werk je met een analoog mengpaneel en veel andere hardware synths dan zal het je een worst wezen dat hij met je computer te integreren is.
En dan heb je nog het verschil in de prijs van een tweedehands C of een (bijna) nieuwe TI.
De één vind die paar honderd euro geen probleem, voor de ander is het een serieus bedrag.

Dus wat de topicstarter betreft.
Zet gewoon eens op een rijtje (op papier) wat je er mee wilt doen, NIET wat je ermee KAN doen, nee, wat je ermee WILT doen.
Pak dan het lijstje wat Mike gepost heeft (bedankt Mike, vond ik ook handig om te weten) met de verschillen tussen de verschillende virussen en leg dit naast jouw lijstje wat je wilt.

Wie weet, kom je misschien al met een b weg en heb je nog geld over voor een compressor of andere candy.:D

gr. Tom

bedankt tom!,

ja voorlopig interesseert integratie met software me niet echt...
maar dat kan later natuurlijk van pas komen als je je tracks wil beginnen
afwerken voor persing ofzo...

misschien begin ik beter met een kc en stap later eventueel over naar ti indien ik dat
nodig wens...want ik heb in feite nog niet echt ervaring met synths...
heb er wel al wat geprobeerd, maar betreft de samenwerking met mijn mpc moet ik
het nog allemaal uitzoeken, dus daar ben ik volgens mij met een kc ook al een eind zoet mee...

van paar honderd euro lig ik niet wakker, ik prefereer kwaliteit, dus betaal liever onmiddellijk
ietsje meer dan daar later toch te moeten aan toe geven...

...zal alleszins een virus worden...

nogmaals bedankt voor jullie meningen!

Back