Origineel geplaatst door dextah
Ik zou echt nooit meer voor een hardware sampler gaan (behalve een drumsampler met een goeie seq als de mpc).
Ik heb een aantal hardware samplers gehad.. Die heb ik er allemaal uit gegooid en werk nu alleen nog maar met NI Kontakt als ik iets sample.Een stuk goedkoper en veel uitgebreider dan menig hardware sampler.
Dextah, J-Run en andere liefhebbers van softsamplers,
ik zou graag eens van jullie willen horen wat jullie juist onder 'samplen' verstaan, m.a.w. waarvoor jullie zoal een sampler nodig hebben (hard of soft, maakt niet uit), hoe vaak je een sampler daadwerkelijk gebruikt, en hoe je dan te werk gaat.
Welke was trouwens de hardware sampler die je hebt weggedaan en die je volledig door welke soft hebt vervangen?
En nog liever wil ik ook eens horen wat jullie zoal met jullie favoriete softsampler hebben gemaakt!
Ik ben niet zozeer geïnteresseerd in de features en specs van je favoriete stuk hardware/software, wél in wat je ermee doet en op welke manier.

die heeft SMPTE dus strakke timing en kan er niet naast gaan lopen. tenzij je timing kapot is.