USB of MIDISPORT 2 x 2 ?

Faitman

Ingeburgerd
Jongens,

Het zit zo, ik heb een Roland Fantom X6 en de Access Virus TI Desktop. Mijn Midi OUT van mijn Fantom is verbonden met de MIDI IN aan mijn TI. En beide synths kan ik aansluiten aan PC met de USB-poort, alhoewel ik ook over een M-Audio Midisport 2 x 2 beschik. Wat is nu juist het beste? Ze allebei aansluiten op de Midisport waarvan er dan maar 1 USB-lijn gaat naar de PC of ze allebei apart aansluiten met USB?

Ik hoop dat jullie een goed inzicht hebben in mijn vraag?

Groetjes,

Frederick.

Re: USB of MIDISPORT 2 x 2 ?

Origineel geplaatst door Faitman
Jongens,

Het zit zo, ik heb een Roland Fantom X6 en de Access Virus TI Desktop. Mijn Midi OUT van mijn Fantom is verbonden met de MIDI IN aan mijn TI. En beide synths kan ik aansluiten aan PC met de USB-poort, alhoewel ik ook over een M-Audio Midisport 2 x 2 beschik. Wat is nu juist het beste? Ze allebei aansluiten op de Midisport waarvan er dan maar 1 USB-lijn gaat naar de PC of ze allebei apart aansluiten met USB?

Groetjes,

Frederick.

Ik denk dat het voor de virus het beste is om alleen de virus op 1 controller te hebben... wij hebben hem namelijk ook en dat werkt beter... en daarbij ook nog dat als je de virus aansluit op midi dan kun je de virus plugin niet gebruiken en dat lijkt me nou juist hetgene wat hem zo vet maakt....ik zou als ik jou was een usb 2.o pci kaart halen. die kosten geloof ik maar 14,- euro en daar de virus op zetten en dan kun je altijd nog zien wat je met de fantom doet...

de USB-poorten zijn geen probleem, ik heb er 8 in de PC. Hebben jullie ook de Desktopversie? Want ik vraag me ook altijd voortdurend af of ik hem juist aansluit. Bijvoorbeeld moet er ook een MIDI-kabel van mijn MIDI OUT van de TI naar de MIDI IN van de Fantom? Of is dat compleet overbodig?

de USB-poorten zijn geen probleem, ik heb er 8 in de PC. Hebben jullie ook de Desktopversie? Want ik vraag me ook altijd voortdurend af of ik hem juist aansluit. Bijvoorbeeld moet er ook een MIDI-kabel van mijn MIDI OUT van de TI naar de MIDI IN van de Fantom? Of is dat compleet overbodig?

Ik vind dit een beetje een vaag verhaal:confused: Waarom doe je je midi in van je fantom in je midi out van je virus??? dat gaat dan toch helemaal nooit werken!!! wij hebben trouwens de keys versie maar dat maakt niks uit want dat is precies dezelfde alleen met keys.. wij hebben hem gewoon via usb aangesloten dus dan gaat al je midi verkeer via je usb. dus je hoeft de midi van je vrius helemaal niet aan te sluiten..

hallo

hallo

Begrijp me ni verkeerd he, heb'm ook zo niet aangesloten van mijn TI OUt naar de Fantom IN, was gewoon maar een vraagje of dat moest of niet... Ben nieuw in die MIDI-toestanden dus weet er nog niet alles van.

Origineel geplaatst door Out-Back
wij hebben hem gewoon via usb aangesloten dus dan gaat al je midi verkeer via je usb. dus je hoeft de midi van je vrius helemaal niet aan te sluiten..

als je de TI via usb aansluit maak je toch gebruik van t VST gedeelte (TI) ?
dat heeft toch verder niks met midi te maken, of zit ik nu uit mn nek te zwammen?

anyways..

het beste sluit je elk midi instrument aan op een eigen midi poort, dit is wel zo handig, al hangt t natuurlijk wel af van je werkwijze.. als alles naar wens is, waarom dingen gaan veranderen...

tis vooral handig als je veel sysex uitwisselt tussen de synths dat ze allemaal aanspreekbaar zijn op hun eigen poort en verder niks delen met andere, ook om overbodige belasting te vermijden geef je ze t beste hun eigen port

Re: hallo

Re: hallo

Begrijp me ni verkeerd he, heb'm ook zo niet aangesloten van mijn TI OUt naar de Fantom IN, was gewoon maar een vraagje of dat moest of niet... Ben nieuw in die MIDI-toestanden dus weet er nog niet alles van.

Je moet nooit apperatuur met midi aan mekaar aansluiten zoals jij het wou zeg maar....wat wel gebruikt word zijn de midi thru, maar dat is voor de virus al geen optie omdat je daarmee 16 kanalen kan benutten en dat is ook het max van de midi kabel...:)

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
als je de TI via usb aansluit maak je toch gebruik van t VST gedeelte (TI) ?
dat heeft toch verder niks met midi te maken, of zit ik nu uit mn nek te zwammen?

anyways..

het beste sluit je elk midi instrument aan op een eigen midi poort, dit is wel zo handig, al hangt t natuurlijk wel af van je werkwijze.. als alles naar wens is, waarom dingen gaan veranderen...

tis vooral handig als je veel sysex uitwisselt tussen de synths dat ze allemaal aanspreekbaar zijn op hun eigen poort en verder niks delen met andere

Je kan de TI niet op allebei de manieren aansluiten.. dus het is of midi of usb... doe je midi dan kun je geen gebruik meer maken van de plugin want dat loopt via je usb...;)

ja ok.....

maar dan loopt dus niet ineens je midi door je usb toch...

hoi terug

hoi terug

Ik snap't allemaal, maar stel nu ik wil de prachtige pianoklanken van mijn Fantom X gebruiken, wat moet ik dan juist doen?

Gewoon beide apparaten via USB aansluiten.

Zoals al gezegd, als je je TI niet via USB aansluit kan je VirusControl niet gebruiken.

Ik weet niet wat de meerwaarde is van de USB aansluiting op de Fantom, maar ik kan me voorstellen dat er een editor bijgeleverd is die werkt via USB.

als je 2 x 2 heb

1 out > IN van Phantom > OUT van Phantom > 1 in
2 out > IN van Virus > OUT van Virus > 2 in

of in andere volgorde de Virus op 1 en je Phantom op 2 bijv.

vervolgens kun je in je sequencer kiezen naar welke poort je midi track uitstuurt

op elke IN en OUT kun je weer instellen welk midi kanaal per port 1 tm 16 bijv.

ja ok.....

maar dan loopt dus niet ineens je midi door je usb toch...

Dus wel... dan loopt de midi door je usb

1 out > IN van Phantom > OUT van Phantom > 1 in
2 out > IN van Virus > OUT van Virus > 2 in

Kan je dat eens iets verduidelijken? Kan daar niet goed mee volgen...

Re: USB of MIDISPORT 2 x 2 ?

Jongens,

Groetjes,

Frederick.

Om antwoord te geven op je vraag:

Ik denk dat het het beste is één méérkanaals midiinterface aan te sluiten op één USB-poort.
dus als je 2 apparaten wilt aansluiten met ieder midi in + midi uit dan voldoet de Midisport 2x2 PRIMA.

hoi

hoi

dus met andere woorden, zowel de Fantom als de Virus aansluiten op de Midisport? En kan ik dan nog mijn Viruscontrol gebruiken in Cubase?

Groeten,

Fred.

jep.

kwestie van de juiste midikanalen toewijzen

Bijvoorbeeld:

Midisport.2x2 in+out A <--> virus TI in+out
Midisport.2x2 in+out B <--> fantom in+out

hoi

hoi

ok, dan ga ik dat morgen eens doen :-) vandaag niet want heb 2 MIDI-kabels te weinig.

Bedankt in ieder geval.

Back