freaken met expressie pedalen en breath controller

MPCman

GAS met die zooi
Hallo hallo,

ik als electronische drum freak wil meer gaan freaken.... :-)
Wat ik wil is met meerdere expressie pedalen gaan werken en evt. een breath controller en ik ben dus op zoek naar een apparaat die me niet al te veel gaat kosten en ook nog compact is. Een oude yamaha synth met een bc input en twee expressie pedaal aansluitingen zou dus wel functioneel zijn, maar slecht mee te nemen als ik een keer op het podium zou staan. Het is ook nog belangrijk dat er een midi merge functie op zit, zodat ik de midi noten data die mijn Alesis D4 verstuurt samen met de controller data van de pedalen en/of bc bij mn proteus 2000 terecht komen of bij een evt. nog aan te schaffen sampler.
Het is natuurlijk mogelijk om 2 Anatek Pocketpedal en 1 Anatek BC kastje achter elkaar te lussen, maar dan zit je waarschijnlijk met te veel midi vertraging en dat wil je niet als je aan het drummen bent! De Kurzweil expression mate is opzich wel een geschikt apparaat (ware het niet dat deze maar één expressie pedaal input heeft), maar de kosten liegen er niet om..
De yamaha vl-70m heeft een bc input, ik ben dus benieuwd of er mensen zijn die soortgelijke modules kennen uit het verleden met ook nog expressie pedaal inputs met een niet al te hoge aanschaf waarde..
Of suggesties voor midi footswitches voor gitaar effecten met 2 of meerdere expressie pedaal inputs zijn altijd welkom (ja ik heb dat nieuwe behringer ding gezien, met twee ingebouwde expressie pedalen, maar die kan ik niet kwijt tussen de rest van de pedalen van mn drumstel :D).
Ik meen me trouwens te herinneren dat er een oude Lexicon effect bak is met 5! expressie pedaal inputs, alleen welk type dat is schiet me zo even niet te binnen. Weet iemand welke dat is en of deze via midi control changes uitstuurt? (lexicon sysex data heeft een proteus 2000 of sampler weinig aan :)).

Alvast bedankt voor de suggesties.. :)

Groeten,
Pieter

Als je je vragen opsplitst in verschillende topics, heb je meer kans op een antwoord.

Sommige mensen houden niet van enorme lappen tekst...

Back