MIDIkabels....

robbie50

ferkeert lit
Hallo,

Ik ben op zoek naar "gekleurde"midikabels.....(liefst 1 meter)
op WWW kan ik niets vinden.....
Hebben jullie een tip?

en.......

Gebruiken jullie DINkabels i.p.v. MIDIkabels?
Geen verliezen of zo?

groet,

rob
:)

Bedankt!

Bedankt!

Steven,

Dank........
maar ook ergens in Nederland verkrijgbaar toevallig.....??
Inderdaad precies wat ik bedoel, alleen 8 euro verzendkosten beetje veel.....

groet,

rob

Midi kabel is in feite een Din kabel. Om precies te zijn is DIN gewoon een benaming van het gebruikte type connector. ("Deutche Industrie Norm" als ik me niet vergis). een DIN kabel alszodanig bestaat dan eigenlijk ook niet, wel een kabel met een DIN aansluiting. (of ben ik nu aan het mierenneuken?)

Dank, dank!!!!!

Dank, dank!!!!!

WAAR kan ik deze gekleurde MIDI kabels in Nederland kopen????

En allemaal bedankt voor de reacties.....

rob

Kan je ze niet beter labelen? of een potje verf kopen ? :)

Ho, ho, ho, ho.........

Ho, ho, ho, ho.........

Origineel geplaatst door meesha74
Midi kabel is in feite een Din kabel. Om precies te zijn is DIN gewoon een benaming van het gebruikte type connector. ("Deutche Industrie Norm" als ik me niet vergis). een DIN kabel alszodanig bestaat dan eigenlijk ook niet, wel een kabel met een DIN aansluiting. (of ben ik nu aan het mierenneuken?)

...Dit is dus duidelijk not the case. Daar zijn ook al diverse threads over geweest. In mijn lekentermen: de DIN-kabels voor audio doen pootje over terwijl MIDI-kabels rechtdoor gaan. De technische term is anders maar die weet ik niet.

Gebruik anders even de zoekfunctie. Ik kan me een thread herinneren met zéér verhelderende plaatjes.

In mijn beleving slaan DIN (Deutsche Industrie Norm) eigenlijk uitsluitend op de vijfpotige plug die aan zulke kabels zitten. Maar het verschil tussen DIN-audio en DIN-MIDI zit 'em in dit geval dus in hoe de diverse contacdten van de ene plug naar de andere lopen.

Succes, Pjeut.

Re: Dank, dank!!!!!

Origineel geplaatst door robbie50

rob

ik heb de thread niet gevolgd, maar bij verspuy kan je van die setjes gekleurde midikabels kopen, volgens mij maar 1 lengte en stervensduur. je bent beter af (als je er een flink aantal nodig hebt) als je ze bij musicstorekoeln.de bestelt. gewoon even bellen, kleuren en lengtes te over.

En niet alleen voor kabels kun je bij Musicstore Köln goed terecht. Best interessant om regelmatig te checken om het een en ander te vergelijken.
Zit nu toevallig een tijdje in Köln voor mijn werk. Binnenkort ga ik daar toch eens langs. Schijnt ook nog eens een ontzettend groot pand te zijn. En ze hebben echt alles. Ben benieuwd.

Maar opzich wel handig gekleurde kabels. Bij mij valt het allemaal nog wel mee. Dus werk met labels. Maar ik kan me voorstellen dat wanneer je setup wat groter is, gekleurde kabels de chaos wat verminderen.

Origineel geplaatst door robbie50

rob
de muziekwinkel al geprobeerd
die heeft ze vast wel

Re: Re: Dank, dank!!!!!

Re: Re: Dank, dank!!!!!

Origineel geplaatst door Ramoonus
de muziekwinkel al geprobeerd
die heeft ze vast wel

zeg, moeten we dat ook tegen jou gaan zeggen als je weer eens post bij 'te koop gevraagd' ?? ;)

Origineel geplaatst door Ro9
Volgens mij hebben ze bij feedback gewoon gekleurde kabels als je ernaar vraagt.
Bij Peter Verspuy op zeker.

7 euro per stuk voor 1.8 mtr.

Re: Re: Re: Dank, dank!!!!!

Re: Re: Re: Dank, dank!!!!!

Origineel geplaatst door Leo
zeg, moeten we dat ook tegen jou gaan zeggen als je weer eens post bij 'te koop gevraagd' ?? ;)
volgende week woensdag als het weer tegen zit :)

Re: Ho, ho, ho, ho.........

Re: Ho, ho, ho, ho.........

Origineel geplaatst door pjeut
...Dit is dus duidelijk not the case. Daar zijn ook al diverse threads over geweest. In mijn lekentermen: de DIN-kabels voor audio doen pootje over terwijl MIDI-kabels rechtdoor gaan. De technische term is anders maar die weet ik niet.

Gebruik anders even de zoekfunctie. Ik kan me een thread herinneren met zéér verhelderende plaatjes.

In mijn beleving slaan DIN (Deutsche Industrie Norm) eigenlijk uitsluitend op de vijfpotige plug die aan zulke kabels zitten. Maar het verschil tussen DIN-audio en DIN-MIDI zit 'em in dit geval dus in hoe de diverse contacdten van de ene plug naar de andere lopen.

Succes, Pjeut.

oke ik heb deze:
http://www.skytronic.nl/product/product.php?s=105.010
Is dus geen midikabel maar het is een audiokabel. Toch werkt hij prima om met mijn korg N5ex (en ook met mijn An1x) mijn Korg symphony aan te sturen. wat is dan het verschil tussen DIN en Midi? of merk ik het verschil gewoon niet:confused: wanneer zou ik het verschil dan wel merken?

Aan de TS: jij vindt 8 euro veel voor de verzendkosten... Let op dat dit bedrag niet wijzigt als je meer koopt. Koop je maar één kabel dan is het inderdaad duur. Koop je een boel kabels en misschien nog iets anders dan is dit heel goedkoop.

't Is maar hoe je het bekijkt :)

Dat klopt inderdaad, deels... "Vroeger" toen alle consumenten audio-apparatuur nog met DIN-stekkers werkte was de configuratie inderdaad dat de inputs op de ene helft van de plug zaten en de outputs aan de andere kant. Als je twee van die apparaten aan elkaar wilde koppelen had je inderdaad een din-kabel nodig die kruislings bedraad was. Ik ging er dus zelf ook altijd vanuit dat din audio-kabels altijd kruislings bedraad waren. Wat schetst dus mijn verbazing dat ik een keer op een koopzondag en naarstig op zoek naar een midi-kabel bij de Mediamarkt stond waar bij de audio gewoon rechtuit-aangesloten din-kabels lagen. Ik heb geen idee voor welk audio-apparaat die bedoeld zijn, maar ze doen het inderdaad prima als midi-kabel.

Mijn advies zou dus zijn: als je din audio-kabels wilt gebruiken, check dan wel even hoe ze bedraad zijn. Als ze kruislings bedraad zijn (en dan met name pin 4 op de ene kant naar pin 5 op de andere en v.v.) dan werken ze niet als midi-kabel.

(hey, dit is alweer mijn 3000ste post zie ik)

Laatst gewijzigd:
Back