[track] Pjotr G - the Fix

Pjotr G

funky lid
Ja jij bent goed bezig, ik hoor zo'n nummers wel graag, geen trance maar ze brengen je tóch in trance, enfin 'whats in a name'.

He Pjotr, het enige wat ik hieraan positieve kritiek aan toe te voegen heb is:

-Ik miste "een beetje meer" druk op de KICK, het karakter van de kick zou ik niet veranderen. Eentje erbijondersteken miss?

-af en toe een zeer licht en vriendelijk cymbaaltje om hier en daar een accentje te leggen, zeer zuinig een keer of 2 of 3 in dit nummer volstaat, want teveel dat past nu ook weer niet in dit stuk. Maar kan even goed zijn dat ik het een paar keer hoor ,dat ik vind dat ze er terug uit moeten want misschien heb je dit al geprobeerd.

Maar dat is zowat mijn eerste indruk en persoonlijke smaak.

:koffie:

Lekkah nummah :)

Okee!
Het is nu zondagmddag half 1, en ik ben meteen weer wakker.

In het begin vond ik de conga's/bongo's wel heeel erg druk, dat had wat mij betreft wel wat minder gemogen. Maar eigenlijk heb je daar later in het nummer geen erg meer in. (door die 23 andere lagen die erbij komen).

De opbouw is goed, alleen zou het misschien nog beter zijn als er na de break bij 4 minuten nog een extra lead bij komt. Als "grande finale". Nu heb ik het idee dat je de laatste minuut aan het volmaken bent (er gebeurt niet veel meer)

Maar, goeie sound hoor!:okdan:

Restecp!

Dit is diep-in-de-nacht-club voer 8o)

lekkere track dude !!
maar ik had eerlijk gezegd niet anders verwacht..
eigenlijk niet echt iets op aan te merken (en ik ben nu heel critisch) alleen perssoonlijk vind ik die i can do it in the mix sample aan het begin niet helemaal bij de track passen maar da's mijn persoonijke smaak.

Opmerking naar de rest... (ik ga nu tegen een zere plek schoppen van velen denk ik) maak ook is een keer zoiets als dit, niet van dat suffe gepiel van "kijk mij is een hoop synths hebben" maar er eigenlijk niks mee kunnen.
Nee, iets neerzetten wat ECHT de moeite waard is van het luisteren en niet als een demo klinkt van je setup maar muziek en niet wat zinloos gepiel..
Neem een voorbeeld aan pjotr g met een beperkte setup maar er een hoop mee kunnen doen!

succes !!

en pjotr g, mijn respect heb je !!

tnx :)

nu nog ff een label vinden :p

Ehm da Goose ... "beperkte setup"? Ga heen man, als je dat een beperkte setup durft te noemen! 8o)

En inderdaad toffe track. Alleen ... :P komt de beat na 5 seconden er wat vaag in naar mijn gevoel en is de sweeping synth wat irri in de voorgrond.

He, heeeeeeeeeel leuke track.
Hoe zal ik het beschrijven? Doe je ogen ff toe en beeld je in dat je op een overvolle dansvloer staat in een halfdonkere zaal en de lichtinstallatie snijdt door de mist heen... en luister nu nog eens naar dit nummer....'zie je het nu'?

Onwijs gaaf deze lekkere en heel dansbare track. Ik zit vaak voor mijn werk meerdere uren in de wagen, deze track zal me vanaf morge zeker vergezellen om al die kilometers te verslinden.

:okdan:

Alles is eigenlijk al gezegd zo´n beetje. Veel positief en een paar (opbouwende) kritieken. Maar uiteindelijk een erg lekker nummer! Ik vind het dus erg lekker klinken!!!

Eric

Pjotr is goed bezig!

Die sample, ach ja. Het nummer staat gewoon en de mix vind ik ook vet. Ik kwam ergens (middenin) een dubbel gespeelde snare tegen maar da's nivo mierenneuken voor gevorderen.

Ben even aan't klooien geweest met de mix.
http://mmbase.dyndns.org/synthforum/Pjotr_G_-_The_Fix_mastered_by_fuse.mp3
En opmerking daarbij dat het een 128k mp3 en niet echt te vergelijken is met het orgineel. Maar iets strakker gemaakt en het laag wat warmer. Vond die bas zo lekker en dan moet je oppassen dat je die niet helemaal naar voren trekt. ;)

Trouwen die opmerking van Da Goose snap ik wel een beetje. Als je maar lol hebt in wat je doet.

Origineel geplaatst door da goose
lekkere track dude !!

Opmerking naar de rest... (ik ga nu tegen een zere plek schoppen van velen denk ik) maak ook is een keer zoiets als dit, niet van dat suffe gepiel van "kijk mij is een hoop synths hebben" maar er eigenlijk niks mee kunnen.
Nee, iets neerzetten wat ECHT de moeite waard is van het luisteren en niet als een demo klinkt van je setup maar muziek en niet wat zinloos gepiel..
Neem een voorbeeld aan pjotr g met een beperkte setup maar er een hoop mee kunnen doen!

Ik neem aan dat dit over mijn verslag van de Synthforum meeting gaat :) :)?

Lekker deuntje Pjotr! Heb geen commentaar, behalve dat je misschien eens wat spullen....... :) ......ach laat ook maar :) !

Greetz,

Yawgmoth

Yo, dit is wel een vet nummertje... kzet 'm meteen op me mini disk :P

Hey mista G, dat is een lekker plaatje! Tip: ik ben gek op van die wat agressievere open hihats (overstuurd ofzo), is dat nog een tip om erbij te doen?
Verder geen commentaar, is een goeie song..

[off topic]
Hey Fuse, waarom maak je van iedere song hier op het DSF een eigen mix?
[on topic]

gr
Arv

[off topic]
Hey Fuse, waarom maak je van iedere song hier op het DSF een eigen mix?
Omdat ik dat leuk vind. :D
Ook om te laten horen hoe anders de track gemastered zou kunnen worden. ;)
[on topic]

P, misschien een beetje laat met mijn review maar ik was weg dit weekend.

Soooooo wat een klap energie in dit nummer zeg! erg lekker!
Echt een strakke compositie!
qua kritiek sluit ik me bij prophet aan, beetje meer diepgang in de kick!

Verder zeker wel een lekker nummer!

Back