wie weet raad met de triton?

george

Nieuwkomer
hallo collega korg freak,

ik ben nu mn tweede korg aan het verslijten(triton) maar kom de nodige kennis te kort om mn korg optimaal te benutten.Misschien heb jij een antwoord op mijn vraag.
Ik gebruik hem met live optredens in een band.Weet jij misschien of het mogenlijk is om bijv. mp3's enzo in de triton te krijgen en dus live af te kunnen spelen?.
zou er ook een mp3 speler op aangesloten kunnen worden en bijv. zo nummers of geluidsfragmenten af te spelen?

met vriendelijke groet,

medemuzikant

George

De Triton kan geen mp3's afspelen - dat kan volgens mij geen enkel workstation (behalve een Neko, maar da's ook een laptop). Wat je zou kunnen proberen is eerst de mp3's omzetten naar .wav files (dit gaat met Winamp, bijvoorbeeld - Nullsoft Diskwriter plugin) en die dan in de Triton proberen te laden. Naar wat ik weet loont het zich dan wel om het geheugen uitgebreid te hebben naar iets met een behoorlijk formaat. Helaas gaat de Triton maar tot 96 mb maximaal (als ik 't goed heb).

Als je Triton audio-inputs heeft (de Studio en Extreme hebben deze) kun je het geluid van een mp3 speler er gelijk doorjagen. Ik weet niet of de Classic Triton dat ook heeft.

Andere optie; koop een mini-mengpaneeltje met een paar inputs en zet de mp3-speler op 2 kanalen en de Triton op de andere. Opgelost :).

Back