crumar synths

Ik vond net een tape van 27 jaar geleden met geluiden van mijn perfomer er op.
Alleen van het Brass gedeelte.
Was wel lache Ik liet vaak gewoon de tape lopen met opname en zat dan te pielen met een ritme box en de crumar.
Eigenlijk niet om aan te horen. Maar misschien toch wel grappig om hier te plaatsen. Zal vanavond het even omzetten naar mp3.

ik heb eergister een crumar performer gekocht.
klinkt net ietsje warmer dan de solina die ik heb en de brass sectie is ook erg mooi met AD helemaal open.
hij heeft die zelfde herkenbare klank als die van de solina:) instant david bowie tijdens zijn berlijn periode.

Origineel geplaatst door aestrid
ik heb eergister een crumar performer gekocht.
klinkt net ietsje warmer dan de solina die ik heb en de brass sectie is ook erg mooi met AD helemaal open.
hij heeft die zelfde herkenbare klank als die van de solina:) instant david bowie tijdens zijn berlijn periode.

Het brass gedeelte wordt onderschat.
In diverse reviews afgekraakt. Ik vond hem met een lekkere stereo chorus erop altijd best lekker vet klinken.
Hoeveel heb je ervoor betaald als ik vragen mag?

Cool zou erg vet zijn om de tape te kunnen beluisteren van een andere dat zou erg dik zijn cool ben benieuwd.

De performer vind ik als brass sectie erg lekker klinken:D

wacht nog steeds op de manual van de crumar orchestrator

dus nog eenmaal iedereen die een manual tot z'n beschikking heeft van crumar
die nog niet geplaast zijn of moeilijk te vinden zijn plaats ze please hier
alvast bedankt Tjebbe:)

noe ni na

Attachments

• top.jpg
    top.jpg
    72,6 KB · Bekeken: 136
..

..

ik heb trouwens een organizer 2,maar dat is een orgel,wel met een hele mooie sound en een vette analoge rhytmebox..:)

Attachments

• org..jpg
    org..jpg
    81,7 KB · Bekeken: 135
..

..

geen manual,voor het geluid..ken je 'carefully with that axe eugene'?Zo klinkt ie..
Erg floyd geluid,als een hammond met wat meer percussieklanken.De begeleidingsautomaat is erg leuk,instant kraftwerk..uit begin jaren 80 o.a gebruikt door can.
Echt een heel duister geluid,ik ben er weg van..:okdan:

hai, weet er iemand waar je cv input kan aanmodden op een trilogy? dat moet er gewoon op, of bestaan er van die do it yourself specials om midi in te bouwen. alvast bedankt, oh en erg goede tread trouwens

hee, hai, laat maar...ja, laat lekker maar, ik heb 'm !! niet de service manuel maar de cv inputs, jaa...ja.
voor de liefhebbers, ze bevinden zich op 't osc board P-857/2 (dat board zit helemaal rechts onder, als je er gewoon voor staat). voor osc 1 moet je R21 hebben (de rechter kant). en voor osc 2 zal R3 je verder helpen, als je je draad maar aan de linker kant aansluit. zo, die service manuel heb ik niet meer nodig.. groet erwin.

Op Blue Synths

staat een goeie review met echt goede geluidsdemo's van de Bit One/Bit99/Bit01.

Demo's zijn echt goeie Blue Synths kwaliteit.

Ik kom er nu achter dat je met de double/unison mode hele mooi stereo effecten kan krijgen waarbij de gedubbelde stemmen tegen over elkaar gepand worden.
Deed me een beetje denk aan de gimmick van de Waldorf Pulse waarbij via LFO de (ene monofone) stem razendsnel heen en weer wordt gepand zodat je een stereo effect krijgt.
(zat zoiets ook niet op de Evolver ?)

(Ik heb deze thread niet uitgeplozen maar volgens mij staat die link er nog niet bij).

hier een eigen voorbeeld van de stereo panning van de Bit One:

Bit One met de arpeggiator van de Yamaha S80;

double mode; met twee verschillende geluiden voor de Lower en de Upper sound;

begint met de Lower; Upper wordt er bij gemixt; dan een effect over de upper (crunch, verb, etc) met daarnaast wat velocity tweaken;
gewoon voor het leuke

Attachments

• bitone stereo arper.mp3
    951,8 KB · Bekeken: 144
Back