crumar synths

wie heeft er ervaring met reparatie van een performer?

bij mij knalt steeds de zekering eruit die vóór het circuit-bord zit.

ds 2 mooi uit zicht :D

ik kan dr momenteel 2 kopen eentje ver weg eentje dichter
ist nou eg de moeite waard ...duur zijn ze niet ;....allebei rond de 160.-

maar wat waster nou met die midi ,...omdat ik zowie zoobyna niet een rack kan vinden ,...
wordt T een keys version de bitt one ,....
ist een beetje een ok master keys ook ?
want ik wilm gelijk daar voor gebruiken aangezien t mn enige mid keys gaat worden ,...
vraag vraag
wel ok goed filtert 3328 cem ,...en twee lfos soms wel belangrijk verschillende timing & bewing in je string/brass

ik zat eerst toch aan een dw800 te denken en ook weer niet ook wer niet eg te vergelijken ,..wel een beetje
ook prijswijs
maar als master keys laat de korg t afweten denk stickie ...

Ik kwam dit tegen: Crumar Jazzman, kennelijk een elec. piano:

ebay

2d92_2.JPG

ik kan dr momenteel 2 kopen eentje ver weg eentje dichter
ist nou eg de moeite waard ...duur zijn ze niet ;....allebei rond de 160.-

@lennox d8 ik
is iemand anders zn quote
wie weet ik niet
160 is wel cheapo voor zo,n mooi bakkie de looks alleen al !!

Crumar CPB-2, gezien op ebay.

b463_1.JPG

Een soort Taurus kennelijk.

De verkoper zeg er dit over:

A set of CPB-2 analog bass synthisizer pedals, made in Italy for Crumar. As a Hammond player who owns a set of Moog Taurus pedals I've had the opportunity to play these side by side with "better" instruments and have always been surprised by how good the CPB-2's sound. On many settings they are woody and forgiving like Hammond pedals, perfect for filling in the bottom with warmth and unhyped tastefullness. If you tweak the ocillator and envelope you can get articulate synth leads. It doesn't have the balls of a Taurus, but crank it up on a good tube amp and you'll discover the CPB-2 packs some punch and is no steer. But to me the strengh of these pedals is how musical they are. Very rich in harmonics and organic.. Also the layout of stomp switches and toe-controlled wheels for volume and sustain are well designed. Very clean inside and out. A little blistering of the black paint on the righthand steel edge of case and tuning knob is missing the silver center.

Tune - allows tuning to be varied over a 3 octave range. The 12:00 position is concert A.

Envelope - amount of filter sweep when a pedal is depressed.

Cutoff - sets the initial frequency of the VCF section.

Resonance - amount of "peaking" of the VCF at the initial frequency.

Release - this switch allows the sound to either end abruptly or to fade out at a rate set by the sustain footwheel when a pedal is released.

Doubling - this switch produces the rolling effect of two oscilltors when pressed.

Footage - selects 16' or 32' pitch (octave switch).

Waveform - sawtooth or triangle. The sawtooth is harmonically rich, while the triangle is more mellow and hollow.

Sustain footwheel - sets the initial decay time for the filter and volume sections, and the release (final decay) time if the release switch is activated.

Volume footwheel - sets the overall volume of the CPB-2.

Origineel geplaatst door R-ond

maar wat waster nou met die midi ,...omdat ik zowie zoobyna niet een rack kan vinden ,...
wordt T een keys version de bitt one ,....
ist een beetje een ok master keys ook ?
want ik wilm gelijk daar voor gebruiken aangezien t mn enige mid keys gaat worden ,...
vraag vraag
wel ok goed filtert 3328 cem ,...en twee lfos soms wel belangrijk verschillende timing & bewing in je string/brass

ik zat eerst toch aan een dw800 te denken en ook weer niet ook wer niet eg te vergelijken ,..wel een beetje
ook prijswijs
maar als master keys laat de korg t afweten denk stickie ...

De bit one is niet zo best als midimasterkeyboard hoor,al die oudere midi zou ik nooit als master gebruiken,veel problemen met andere apparaten ,weinig instellingen,etc.B.v de bit one stuurt geen midi uit met zijn wielen en werkt volgens mij alleen in omni mode..

over crumar verder..

over crumar verder..

ik heb sinds kort een crumar roadracer en ik vindt het een erg leuk pianootje met een erg vette phaser..perfect voor reggae,dub etc...:okdan: i.m.o een aanrader..

Hier een VST software editor voor de Bit01 en 99. Ik heb m nog niet geprobeerd:

http://bitcontrol.berlios.de/ De site is niet altijd bereikbaar. Als je t een paar minuten later probeert doet ie t ineens.

Edit: inmiddels getest. Werkt goed met mijn Bit01 in Ableton. Was een goeie reden de Bit01 nog eens aan te sluiten. Mooie machine eigenlijk, door het lastige editen gebruikte ik m weinig. Maar editen is nu gemakkelijk geworden :L

Laatst gewijzigd:
Re: over crumar verder..

Re: over crumar verder..

Origineel geplaatst door RednoiZ
ik heb sinds kort een crumar roadracer en ik vindt het een erg leuk pianootje met een erg vette phaser..perfect voor reggae,dub etc...:okdan: i.m.o een aanrader..

ben momenteel nie soo op zoek naar ,..f genoeg ,..die rack lijkt me nog wel ok ,...
bit 99 tegen de180.- looptie soms ook ssm welke,...?

hier nog een een zip genaamd original data bit one/ 99
ik heb meerdere sysex zip files en wav versies gezocht op het net
je moet maar even kijken welke het meest bij je past zullen waarschijnlijk ook wel een paar het zelfde zijn maar dit zijn ze tot nu toe

Attachments

• bitoneoriginalpatchdata 1.zip
    191,3 KB · Bekeken: 144
bit 99 reset patch dus voor de bit 99 maar heb onder vonden dat als je dus deze door de bit one gooit dat je dus 99 sounds in je bit one krijgt
antwoord dus op een dus al eerder gestelde vraag of de presets van de 99/01/bitone op elke synth past
bij mij in iedergeval wel hehehe :)

Attachments

• bit99_presetbank2_syx.zip
    17,8 KB · Bekeken: 136
Origineel geplaatst door tjebbestorm
:D chill chilistein bit one rules8)

IK WIL MEER

Nou ik heb je verzoek direct ter harte genomen en nog eens wat arps in elkaar geflanst.
Bedoeld als demo voor enkele (homecooked) sounds. Geen Fx behalve compressie.

Wat arps met random panning, een tremolo achtige e-piano, nog wat arps en wat filtersweeps.
Filter modulatie via de velocity/midi.
Gewoon wat vijfminuten werk voor het leuke.

Crumar Bit One Arpy Demo

Back