crumar synths

DS2.

Die deed me bij tijd en wijlen aan de klank van de 2600 denken. Is niet hetzelfde als "ds2 klinkt als 2600" dus..

DS2.

Die deed me bij tijd en wijlen aan de klank van de 2600 denken. Is niet hetzelfde als "ds2 klinkt als 2600" dus..

hard / helder heftig driftend ..
das de arp [althans de avatar die ik had ..[2600 egt meerdereversies van ,..so ]
ds2 lijktme egt leuk synthje
helaas die cv ....die er niet op zit !

heb de cv nooit vermist, geweldige synth, ook veel betrouwbaarder dan hier en daar steeds beweerd wordt. klinkt lekker en speelt , wat wil je nog meer, oh ja de looks

heb de cv nooit vermist, geweldige synth, ook veel betrouwbaarder dan hier en daar steeds beweerd wordt. klinkt lekker en speelt , wat wil je nog meer, oh ja de looks

Tsja hij is toch echt niet voor niets berucht geworden voor de brakke staat waarin hij vaak 2ehands te vinden is lijkt me:peukie:

Tsja hij is toch echt niet voor niets berucht geworden voor de brakke staat waarin hij vaak 2ehands te vinden is lijkt me:peukie:
werd ook vooral gebruik door echte muzikanten, de zgn entertainers . tja die zien een instrument hoe het is, als instrument niets meer en niets minder.
los daarvan was de aanschafprijs geringer dan bv moog, hetgeen ook niet de zuinigheid bevorderd.. ( bv veelvuldig li-boven pot afgebroken doordat de deksel er onzorgvuldig werd opgekwakt na een avondje spelen. , verder soms 1 oscillator die na 30jaar een kapotte condensator had, zoiets. verder ook weer te maken hoor tegen geringe kosten)
en ook nu zijn de prijzen erg laag. maar je krijgt wel waar voor je geld en daar ging de discussie toch ook over.
ik vind het een erg fijne synth en heb er nog 1 die toch niet weg gaat, misschien zegt dat wat.
.

Weet iemand wat de crumar trilogy de dag van vandaag waard is ?
... zit de prijs ervan ook al in de vintage-lift ?

ik heb er één op het oog

houp zeg wie wil dat nu domding 150eu waard
en welgoede chips env ..enso in zich

alles tot 300 als ie goed is. de chips alleen al zijn meer waard

compsyn.jpg

welke is dit???

Is dit een crumar of wat?

----------------------------- :?

Zelf heb ik een Crumar Trilogy maar heb er geen ruimte meer voor.
De slechtste Crumar en meest beroerde synth uit de geschiedenis is de Stratus.
Trilogy heeft dezelfde synth als de Stratus maar de Trilogy heeft dan wel weer schitterende jaren 70strings. Plus een geinig jaren 60 orgeltje.
300 euro voor een Trilogy in een goede staat is een redelijke prijs ja.

@ RSB Crumar is Italiaans en niet Japans. Dus of dat een Crumar is..:?

ps ik heb nog een Bit One te koop. :P

@ RSB Crumar is Italiaans en niet Japans. Dus of dat een Crumar is..:?

Snap ik, maar er zijn ook advertenties van eminent in het japans bijv, terwijl dat toch echt niet een japanse orgel is. anyhow, iemand een idee hoe deze heet, het plaatje komt uit deze draad maar ik zie welk type of wat het is. Zo te zien (knoppen enzo) geen crumar?

De slechtste Crumar en meest beroerde synth uit de geschiedenis is de Stratus.

hoezo,
vind best lekker filter, enige wat ik miste was een noisegenerator, maar dat zou te upgraden zijn dmv bv doepfer moduletje erin.
verder oke synth, en door vreemde stemmenconfiguratie lijkt hij soms volpolyfoon .
kan me wel slechtere voorstellen ( siel?, )

Stratus en Trilogy zijn ook volpolyfoon volgens het orgelpricipe.
Filter is zeker heel goed maar je kunt nauwelijks verschil horen tussen zaagtand en blokgolf en meer golfvormen heeft ie niet. Trilogy kan zich door de vette stringssectie wel meten met Solina Stringensemble ofzo.. klinkt heel zwaar en vol die Trilogy.
Vette phaser of flanger erop (of door een EMS halen of wat dan ook) en klinkt waanzinnig.
Maar die Trilogy van mij is wel te koop wegens ruimtegebrek.. toch heb ik er moeite mee het ding bij Te Koop aangeboden te zetten. Shit... nou volgende week of de week daarna dan maar ;-)

orgelprincipe?, zoiets ja , met 6 filters en 12 osc + een inteligent verdeelmechanisme, oh lees hier meer erover eventueel:
http://www.soundonsound.com/sos/jan01/articles/synthsec.asp

verder is de synth van de stratus hetzelfde als die van de trilogy dacht ik. veel synth voor weinig, zeker als je er links en rechts wat aan modificeert ( bv de noise). ( is weer eens wat anders dan de chips eruit slopen en de rest dumpen, voor de winst. alleen al daarom zullen ze duurder worden de komende tijd )

welke is dit???

Is dit een crumar of wat?

----------------------------- :?

Er staat boven: "Kuruma Konpakkushinsu" hetgeen wel zoiets zal zijn als "Crumar kompaktsynthesizer" ofzo. :P

onderschat de crumar ds2 niet, zelfs voor mensen die alles al hebben...

Back