crumar synths

Onderschat de kwetsbaarheid en de complexiteit mbt repareren van een ds-2 ook niet..

ik heb er ca 15 jaar ervaring mee inmiddels, dus onderschat de ds2 niet.
welke kwetsbaarheid en complexiteit hebben we het eigenlijk precies over?
al die verhalen over brakke ds2's...als het maar genoeg herhaald wordt , wordt het dan ook waar ?
zoals gezegd , ik geloofde het ook, had er zelfs 2 aangeschaft, heb ze eerst laten servicen ( klagende reperateur maar allebei in goede staat daarna , voor weinig geld )
en daarna , 14 jaar later en diverse optredens erbij, de tweede maar verkocht , omdat de eerste nooit kapot is geweest !
tja , blijf erbij: speel er eens op , vergelijk de huidige vraagprijzen , en beantwoord de vraag: wat is de meest ondergewaardeerde analoge synth van dit moment.
wie weet komen we toch ooit tot dezelfde conclusie

Hij's berucht voor de staat waarin ie op de 2ehand markt vaak word aangetroffen ;)

Deja vu trouwens, hebben we deze discussie al niet eens gehad :)

Maar begrijp me niet verkeerd hoor, als ie werkend is is t een gave bak..

ja ,
natuurlijk wel even checken wat je koopt, voordat je koopt.
als de hardware goed uitziet is het meestal intern ook wel te reparerren is m'n ervaring , mits een echt goede reperateur natuurlijk.
dat gezegd hebbend: ik heb recent een minimoog gekocht, had je niet willen aanpakken: kast lag uit elkaar, aanzetten en meteen maar weer uitzetten zo'n geluid kwam eruit. waarschijnlijk ooit water in gelopen of zo.
nou ja om een lang verhaal kort te houden: na bezoek aan meubelrestaurateur en Maarten is ie weer erg mooi geworden. het zijn dus niet alleen de budgetsynth's die mishandeld werden

die crumar trilogy is die eigenlijk aanstuurbaar door cv?

zover ik weet aleen een trigger in geen hold op de keys

dus net asde delta string van korg

zou ik dan met mijn xoxbox de trilogy kunnen triggeren of kan dat helemaal niet?

(noobisch)

hey,

ik heb ook een crumar trilogy
op eerste zicht lijkt ie super tweakable }:|
maar de belangrijkste pots werken alleen met de eerste preset :stupid
das jammer

oh hij is driedelig : synth+string+organ sectie en heeft naast de drie aparte sectie outputs
ook een bangelijke square /iset geloof ik / synth output !!

2 x VCO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! + polyfonisch

/ / / alee, mits een paar truukjes / / /

:eureka:

als je hem openvijst, kan je zelf de presets 2 tot en met 8 tweaken a volonté
alsook kan je de tijden van ADSR van de envelope generator zelf tweaken [dus intern bedoel ik e!]

er bestaat een apart bakje voor, de master's touch van steiner
een soort van avant - breath controller !!!
die een paar jaar geleden op ebay te koop was voor "eigenlijk maar" 250 euro
spijt daket ni heb gekocht !!!

crumar_masters_touch.jpg

ik zal eens een track me de trilogy uploaden

ik heb die gekocht volgens mij...vet bakkie die Steiner

Op de foto (die grote met Japanse tekens) zie je een CRUMAR COMPAC SYNTH. Was overigens mijn eerste synth gekocht bij Henk Suike in Den Haag. Gewedlige geluiden, van een soort miniachtig geluid tot verstopte stofzuiger. Kon zelfs in dual mode, dat je 2 toetsenduofoon kon spelen. Ook Earth en Fire hadden ooit zo'n synth. Mail me gerust als iemand er een te koop weet. Nostalgie gewoon.

Laatst gewijzigd:
Een foto uit de oude doos (fotoalbum: onder: crumar compac piano, en boven de crumar compac synth

Attachments

• CruComSy.jpg
    CruComSy.jpg
    108,8 KB · Bekeken: 154
JEN had sliders-in line met de toetsen, en de crumar stonden haaks op het toetsenbord. Ennnuh, in de tijd van de Crumar was er nog geen JEN, alleen JENever

stom he, met alle dure synth's doet de crumar me toch altijd weer even glimlachen, zijn toch wel muzikant instrumenten.

synth

synth

Met een snelle look lijkt het op een Korg 700. Vooral door de schuifjes onder het toetsenbord.

welke is dit???

Is dit een crumar of wat?

----------------------------- :?

crumar trilogy

crumar trilogy

ik ben in het bezit van een trilogy en hou wel van zijn analoge sounds maar vind hem nogal weinig tweakbaar en ook nogal log en moeilijk te transporteren van mijn 3de verdieping ^^ het kan dus zijn dat ik hem in de toekomst weg zou doen.
welke prijs klasse spreken we dan over of wat zijn zijn ruil equivalenten

vriendelijke groeten Nigel:doei:

ik mis bij de trilogy oa de noisegen, zoals bij alle synth's zonder noisegen. hoort er gewoon bij.
prijsklasse is lastig. zou zelf ca 450 gaan proberen. , dat gezegd hebbend kreeg ik er meerdere jaren geleden met moeite 240 euro voor terug.
stom eigenlijk want de chips die erin zitten , in 6 voud , zijn los verkocht al minstens dat bedrag waard.
dus worden ze opgekocht en gesloopt, waardoor de overgebleven exemplaren weer zeldzamer en wat duurder worden.
hij klinkt zeker niet slecht en de voice allocation is uniek te noemen

Back