Probleem met Mackie 24-8

Frenkel

paars paard
De laatste tijd deed mn mixer al n beetje vaag.. Hij gaf rechts een stuk minder geluid uit op de master dan dat hij links deed.. Vandaag wou ik verder met een track, en gaf hij rechts helemaal geen geluid meer.. Ik krijg op de kanalen gewoon wel stereo alles goed binnen, alles evenhard... Maar over de master stuurt hij rechts niets meer uit.. Alleen wanneer ik de masterfader vol open gooi, dan doet hij het wel, maar dan clipt hij (uiteraard) als de ziekte.. Wat kan het probleem zijn..? Ik denk persoonlijk dat de masterfader gewoon geen goed contact maakt ofzo.. Iemand al eens eerder dit probleem gehad..? Wat kan ik hier aan doen...? Contactspray begin ik in ieder geval niet aan.. Het klotige is dat ik de mixer eigenlijk totaal niet kan missen momenteel.. Ik zou het t liefst zelf even willen verhelpen als dit mogelijk is....

dat is flink kloten :stupid

als je de mixer niet wilt missen misschien tijdelijk een goed idee om de outs van de subgroepen zolang te gebruiken als master of alle outs van de subs naar een ander 8 kanaals mixertje sturen en in die tijd te zoeken naar een oplossing ? hoop voor je dat het iets eenvoudigs is als zo,n losse flatkabel of een vuile schuif, succes

Mwah, dat van die subs vind ik n beetje omslachtig.. Het liefst zou ik hem gauw ff laten doorlopen.. Het moet haast wel iets kleins zijn...
In amsterdam zat ergens meen ik een winkel die wel eens onderhoudsbeurten deed aan Mackie tafels had ik eens opgevangen.. Weet iemand zo gauw welke winkel dit is??

Een heel bekend euval waar veel mackies last van hebben zijn de flatcables.
Die flatcables maken intern alle nodige verbindingen en zitten vast met small lange pluggen.
Je kan ze makkelijk lostrekken en terug vastmaken.
Alle problemen van een Mackie zijn vaak opgelost door dit ff te doen.

Beter is natuurlijk de flatcables vervangen, maar dan is het weer een stukkie ingewikkelder.

Probeer ff de cables los te trekken en weer vast de klikken.
De kans is groot dat je van je probleem af ben.
Zo niet, dan is het misschien iets electronisch, maar nooit geprobeerd is altijd mis toch?

Laatst gewijzigd:
O, daar begint het al... Dit had ik ook en dat was het begin van een hele hoop gezeik(elke dag viel er weer iets uit). De oplossing is de interne bekabeling te laten vervangen, dat kost nog geen 100 euro bij Mackie.

Ikzelf zit met het zelfde maar dan met de Spirit Folio SX, alleen dat is na een scheutje wijn gebeurd....

Via de subgroep uitsturen doe ik nu dus. En dat is klote, want die gebruikte ik eerder als opnamebus.

Origineel geplaatst door MPCman
Lol die typfout maak ik ook veels te vaak!

Haha..typisch inderdaad..
Ik heb het maar ff snel verbeterd :)

Hmmz, dan ga ik vanmiddag eens ff kijken naar die flatcables.. mocht dit niet werken dan denk ik dat ik hem toch ff ergens wegbreng om hem te laten maken, en meteen helemaal na te laten kijken.. Kan sowieso nooit kwaad een flinke onderhoudsbeurt... Ik wil hem alleen het liefst dus niet te lang kwijt zijn, en dus al helemaal niet opsturen, het liefst vervoer ik hem zelf.. Weet iemand toevallig hoe die winkel heet in Amsterdam (of daar ergens in de buurt, of nog liever meer naar het zuiden van het land als daar zoiets zit.. ;) ) ?? Zodat ik daar ff een belletje heen zou kunnen maken..

Je kunt die mixer het beste bij een erkend Mackie Service Center (laten) brengen. Daar hebben ze er veel meer verstand van, die kabels vervangen dat is een dagelijks klusje voor ze. Bovendien hebben ze alles op voorraad, dus hoeft er niets besteld te worden en is ie eerder klaar.

Gewoon bij Feedback brengen en die sturen m (meestal gratis) naar Mackie. Je kunt m ook zelf brengen naar Belgie, maar dan moet je de originele doos hebben en de intructies volgen die staat op www.mackie.nl.

Je hoeft niet te luisteren, maar ik weet zeker dat het je geld zal schelen.

Okeej bedankt voor alle tips.. Ik ga hem zodalijk opendraaien, ik heb zonet alles losgekoppeld.. Hopelijk helpt het losmaken en vastzetten van die flatkabel voldoende.. Anders denk ik dat ik hem dan toch maar naar een erkend Mackie Service point breng wat Unholy zegt.. Ik heb gelukkig de originele doos etc. nog, dus dat is geen probleem :)
Ik hou jullie op de hoogte wat het was

misschien even handig, foto,s maken van het geen wat je gaat doen/vervangen (losmaken tot repareren tot dichtmaken , kan een hoop onzekerheid voor een hoop mensen die het eventueel zelf willen doen wegnemen en zullen een hoop mensen wel wat aan hebben lijkt mij zo , als je er zin in hebt

Doe ik!

Alleen is het probleem momenteel dat ik m'n poten er niet onderuit krijg hahaha.. :D 1 schroef is dolgedraaid.. Maarja, dat komt wel goed 8o) Ik zal wat foto's maken van het geheel

Okeej dan..

Hij is inmiddels open geweest, en ik heb een aantal pluggen losgehaald en weer vastgeklikt.. En dit blijkt inderdaad te werken.. Hij werkt intussen weer helemaal naar behoren.. Dat was ff een enorme opluchting hehe.. :L

Het stelde in principe niet veel voor.. Ik heb de mengtafel op z'n kop gelegd op een stapel kussens met een laken erover.. Alle schroeven aan de onderkant losgedraaid.. kap eraf.. en je kan gewoon die plugjes heel easy ff los halen, en ze weer vast klikken... Meer is het eigenlijk niet..

Ik blij.. Kan ik mooi verder met waar ik mee bezig was!

Wat sfeerfotootjes;

Attachments

• 1.jpg
    1.jpg
    95,7 KB · Bekeken: 145
Ah

Ah

Origineel geplaatst door Dj Ruffryder
en nog 1

Oooo, das niet zo moeilijk, ruk gewoon dat IDE kabeltjes uit je pc en klaar ben je.......

Wat zitten hier veel van die dingen in. Ik heb bij mijn Allen & Heath GS3 een potmeter moeten vervangen, daar lopen er maar twee over de hele breedte van de console. De confuguratie van mijn GS3 is ook 24-8-2

hallo ik heb een mackie 1620 met card alleen heb ik daar geen softwire bij traction 2
kan iemand mijn vertellen waar ik die kan kopen /overnemen /?copie
met vriendelijke groet johan

Mwah, dat van die subs vind ik n beetje omslachtig.. Het liefst zou ik hem gauw ff laten doorlopen.. Het moet haast wel iets kleins zijn...
In amsterdam zat ergens meen ik een winkel die wel eens onderhoudsbeurten deed aan Mackie tafels had ik eens opgevangen.. Weet iemand zo gauw welke winkel dit is??

Zit er een op de Zeedijk.
Heb geen ervaring hoe de kwaliteit is.

Zit er een op de Zeedijk.
Heb geen ervaring hoe de kwaliteit is.
Thanx voor de tip.. Deze draad is inmiddels al een paar jaar oud, en het probleem met de tafel is al verholpen, dus ik heb er niet veel meer aan.. ;) Maar die tip is altijd handig, ook voor eventuele andere lezers.. :)

Back