Goeie Drum-VST gevraagd

Faitman

Ingeburgerd
Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een goeie VST-Drumcomputer voor in mijn Cubase SX 3.1 Ik produceer vooral elektronische muziek, ambient, dance, lounge, trance, techno.
Wat kunnen jullie mij aanraden, naar dit genre muziek toe?

Groeten uit Lier,

Frederick.

Soniccharge Microtonic.....

Gebaseerd op drumsynthese.....weet niet of je dat zoekt.....

En erg netjes geprijsd......

Check hier maar eens......staat ook een mp3 demo.

Eneuh....deze shit supporten he....tis een 1-man company en het product moet zeker blijven bestaan.

BFD. ALs je tenminste zelf je drums wilt programmeren/inspelen. En natuurlijk heb je nog de klassieker: een drumstel met een zooitje microfoons.

Origineel geplaatst door Faitman
Wat is er dan volgens u wel iets goed? :)

Een drumstel, of een analoge (Roland) drumcomputer.

VST kun je wel gebruiken voor bassdrums, maar claps, snares, hihats ed. klinken echt helemaal nergens naar als je dat met software gaat maken. Dan kun je nog beter gaan beatboxen..

Origineel geplaatst door The Unholy
Een drumstel, of een analoge (Roland) drumcomputer.

VST kun je wel gebruiken voor bassdrums, maar claps, snares, hihats ed. klinken echt helemaal nergens naar als je dat met software gaat maken. Dan kun je nog beter gaan beatboxen..
Volgens mij moet jij je oren eens laten uitspuiten. Luister ens naar BFD of Drumkit From Hell Superior en vertel eens wat er mis mee is.

Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Volgens mij moet jij je oren eens laten uitspuiten. Luister ens naar BFD of Drumkit From Hell Superior en vertel eens wat er mis mee is.

Wat is dien BFD juist en waar kan ik da vinden?

Greetz,

Fred.

BFD is een grote sample-library (de basis-versie is 9 Gb), met daarin enkele akoestische drum-kits. DFH Superior is iets vergelijkbaars. Kijk maar op http://www.toontrack.com/index_samples.shtml

Daar zeg je het zelf, drum-kits met SAMPLES. Ik heb het over vst intrumenten als Waldorf Attack, daar gaat dit onderwerp toch over ook moet ik ook mijn ogen laten nakijken, als mn oren uitgespoten zijn?

Daar zeg je het zelf, drum-kits met SAMPLES. Ik heb het over vst intrumenten als Waldorf Attack, daar gaat dit onderwerp toch over ook moet ik ook mijn ogen laten nakijken, als mn oren uitgespoten zijn?

Ja als je een Roland drummachine fetish hebt kan ik je inderdaad afraden de Waldorf Attack te gebruiken, die soundsets zitten er alleen vanwege marketingtechnische redenen in. Als je geen echte TR-x0x hebt gewoon samples gebruiken, ben nog geen een goede VA imitatie tegen gekomen.

De Waldorf Attack is een prima electro/techno drummachine. Denk Kraftwerk.

BFD is een VST (naast een stand-alone en ReWire-uitvoering). Er is ook niets mis met Waldorf Attack, waarin dezelfde synthese wordt gebruikt als in de meeste drumcomputers (zoals de TR-808, de TR-909 en de Machinedrum).

Ik word om eerlijk te zijn een beetje moe van dat gezeur dat de oude Roland TR-machines magische kwaliteiten zouden beschikken waardoor ze beter zouden klinken. Ik heb met die dingen gewerkt en volgens mij zit het allemaal puur tussen de oren.

Ik word om eerlijk te zijn een beetje moe van dat gezeur dat de oude Roland TR-machines magische kwaliteiten zouden beschikken waardoor ze beter zouden klinken. Ik heb met die dingen gewerkt en volgens mij zit het allemaal puur tussen de oren.

No offence
Maar dan zeg jij tegen unholy dat hij zijn oren uit moet laten spuiten? :D
Als jij daar geen verschil in hoort trek ik me twijfels.

Origineel geplaatst door trash
No offence

Ik hoor wel verschil, maar ben het er niet mee eens dat ze "beter" zouden zijn.

Origineel geplaatst door trash
No offence

Haha.

Ik heb trouwens van de Waldorf Attack echt niet alleen de 909 kits uitgeprobeerd hoor, ik heb alles gehoord wat dat ding kan en 90% is echt om te janken(of lachen) en die andere 10% bestaat uit gekke bliepjes enzo. Voor serieuze drumgeluiden heb je niets aan de Waldorf Attack of alles wat er op lijkt.

Ik hoor wel verschil, maar ben het er niet mee eens dat ze "beter" zouden zijn.

Beter valt niet over te twisten.
Das smaak

Maar vst is vaak dun, schel, weinig laag, compressed, minder dynamisch, statisch, leeg.
Bij een tr bak bv, is dat net andersom.

Maar het is idd precies zo, waar je van houd.

Back