Oude Atarifiles naar VST doorsluizen

Prophet

Ouwe rot
Voor diegenen die ooit van Cubase Atari overstappen naar VST op PC en hun oude Atari-files willen inladen kunnen de "gemexplorer" gebruiken om van daaruit je files van een Ataridiskette naar bvb je windows verkenner te slepen.

Hier vind je hem :

http://tamw.atari-users.net/download.htm

salut !

Laatst gewijzigd:
Je kan gewoon een floppy op 720 kb formateren op je pc, gaatje aflplakken, de floppie in je atari doen en de .all of .mid file saven. (andersom, een atari disk in je pc, kan niet.)

Origineel geplaatst door spdk
Je kan gewoon een floppy op 720 kb formateren op je pc, gaatje aflplakken, de floppie in je atari doen en de .all of .mid file saven. (andersom, een atari disk in je pc, kan niet.)

*ZOEMER* (fout!)...
Je kunt WEL een HD disk (met afgeplakt gaatje) op de ATARI formatten en vervolgens lezen met PC!
Nogmaals, ik heb het dus over een 1040STe... mischien dat het met een 520 niet wil?
Atari Falcon is totaal compatible met PC (dus ook HD's) :peukie:

voor meer Atari gerelateerd, zie:
https://www.synthforum.nl/foru...=&threadid=6327

met dit klein tooltje (GEMexplorer) steek ik gewoon mijn DD van de atari in mijn PC floppy en wanneer ik het opstart sleep ik vanuit dat scherm al de files die ik daard an zie opstaan naar een map in exlplorer van windows, simpeler kan niet. Andersom ga ik het ook nog eens proberen van die 72O kb format, gewoon uit nieuwsgierigheid.

Dat van dat gaatje afplakken dat doe ik nu al, met een lijmpstool en wat tape die ik daarna verwijder (dat is een soort vloeibaar plastiek dus...) want DoubleDensity's vind je hier nergens meer. Zo blijft de diskette ook vrij van smurrie wanneer de tape begint te vergaan later.

salut!

die eerste methode die je daar zegt lukt niet bij mij 6 trak, ik heb een 1040 STf, hij zegt gewoon "unformatted disk, format?" ja als ik dat doe dan is alles eraf dus....

Origineel geplaatst door Prophet
die eerste methode die je daar zegt lukt niet bij mij 6 trak, ik heb een 1040 STf, hij zegt gewoon "unformatted disk, format?" ja als ik dat doe dan is alles eraf dus....

begrijp ik het goed, je hebt het over een disk van ATARI --> PC? en PC zegt dat ie'm wil formatten?
tsja da's idd lastig...

tja klopt 6 trak maar met dienen gratis tool word hem atarigezind zonder enig protest, :)

Origineel geplaatst door 6 trak
*ZOEMER* (fout!)...
Je kunt WEL een HD disk (met afgeplakt gaatje) op de ATARI formatten en vervolgens lezen met PC!
Atari kan DD diskettes lezen en je hebt ook programma's om met je Atari PC type DD disks te formatteren.

Atari Falcon is totaal compatible met PC (dus ook HD's)
Nee hoor, de Falcon heeft wel de mogelijkheid om Atari DD en PC HD floppy's te lezen/schrijven maar de harde schijven worden wel degelijk anders geformateerd.

Origineel geplaatst door 6 trak

ja en...?

PC HD kun je niet aan je Falcon knopen en Falcon HD ook niet aan de PC. Wellicht met een speciale tool zoals die gem explorer maar dan alleen met SCSI disks als ik het goed heb.

Trouwens moet je er verdraaid goed op letten dat windows niet je Atari HD vernaggelt als je hem aan de PC hangt want voordat je het weet schrijft hij iets in de FAT partitie en ben je zwaar de l*l.

Trouwens heb ik voor m'n EX5 m'n oude SCSI HD van de Falcon gebruikt maar moest in de windows FAT16 tabellen allerlei addressen omgooien omdat EX5 FAT16 te laten schrijven. Maar werkt dus nu voor de EX5,XV5080 en Windows.

Back