Spectralis group buy?

Acidfever

There's no "I" in denial.
Hallo allemaal,

Ik weet dat er eerder een groupbuy is geweest maar ik ben ondertussen toch erg geinteresseerd geraakt in de Radikal Technologies Spectralis.

Klik voor de mensen die deze bak nog niet kennen.

Ik heb met oerg gemaild en er zijn wat mogelijkheden om die toch vrij pittige prijs wat te laten zakken. De mooiste manier is om iemand met een BTW nummer als inkoper te gebruiken. Op die manier kan er een heel behoorlijke korting worden bedongen. Echter moet de inkoper dit dan wel verantwoorden aan de belasting en dat moet je er maar net voor over hebben.

De korting incl. btw is natuurlijk wat kleiner maar aangezien de drempel maar op 3 machines ligt is het toch heel aardig.

Bij prepay krijg je 3% korting en bij afname van 3+ machines nog eens 5%.

Bij interesse graag even PBen! Beetje commentaar op deze thread mag natuurlijk ook maar liever niet teveel onzin!

:D

Ik vind dit zeker interessant, maar dat wist je al :D

Wat ik ook nog overweeg is een tweedehandsje opsnorren.

Bij 8% korting op de normale verkoopprijs praat je over ongeveer 150 euro denk ik?

Origineel geplaatst door mc_kwok
Bij 8% korting op de normale verkoopprijs praat je over ongeveer 150 euro denk ik?

Klopt......als iemand met een BTW nummer bereid is voor de BTW garant te staan dan kan er BTW vrij gekocht worden en dan is je voordeel alweer richting de 500 euro!!

Maar goed ik kan me goed voorstellen dat iemand dat niet wil!

Ja ik heb ook wel intresse, maar het hangt wat dat betreft af van de eind datum, dus wanneer de groupbuy gedaan moet worden.

Het is dus niet zo dat ik op het moment het geld al heb klaar liggen, was het maar zo'n feest!:kroon:
...Ik hou de thread in ieder geval in de gaten en als de mogelijkheid voor mij daar is, doe ik ZEKER mee!

Hij staat boven aan het verlang lijstje! En dan maakt het niet eens uit of ik sorteer op aanschafprijs of "dwangmatig-ik-mot-hem-hebben-heid"!

Als er iemand is die inderdaad ook nog de BTW eraf kan krijgen ben ik ook wel geïnteresseerd. Maar zoals syntax al zei, ik heb het geld ook niet klaarliggen. Dus hangt er idd vanaf wanneer dit zal gaan plaatsvinden.

Origineel geplaatst door Acidfever
Klopt......als iemand met een BTW nummer bereid is voor de BTW garant te staan dan kan er BTW vrij gekocht worden en dan is je voordeel alweer richting de 500 euro!!

Maar goed ik kan me goed voorstellen dat iemand dat niet wil!

Wie een btw nummer heeft en een hele zwik Spectralissen zou aanschaffen op zijn btw nummer wordt geacht die bakken ook daadwerkelijk zelf in zijn bedrijf te hebben. Dus dan staan ze in je boeken en je hebt ze dus ook fysiek op je zaak staan o.i.d. Als je ze dan toch doorverkoopt moet je daar natuurlijk gewoon weer btw over doorberekenen, en die btw weer netjes afdragen. Het enige dat je met schoemelen hiermee kunt bereiken is: een enorm en langdurig probleem met de belastingdienst (je bent lange tijd verdacht en zult vaak strenge controles krijgen), een groot risico dat je na het uitkomen van deze fraude -want dat is het- een enorme boete krijgt, ook de btw over al die bakken alsnog zelf moet betalen, én goede kans dat je btw nummer wordt ingetrokken.

:stupid en 't wordt de belastingdienst wel ERG makkelijk gemaakt om er zo over te praten/typen..

Origineel geplaatst door Zoidsity
:stupid en 't wordt de belastingdienst wel ERG makkelijk gemaakt om er zo over te praten/typen..

En ieder forumlid mét een btw nummer en voor 2 cent verstand zal ook wel wijzer zijn... :dubbel:

Daarom zei ik dus ook dat iemand bereid moet zijn dat risico te nemen.

Ik vertel hier puur wat Joerg Schaaf (de maker van de Spectralis) mij heeft verteld. En zoals ik al zei kan ik helemaal begrijpen als niemand dat risico wil nemen. Het kan echter veel geld schelen en is dus eventueel interessant.

Re: Spectralis group buy?

Beetje commentaar op deze thread mag natuurlijk ook maar liever niet teveel onzin!

met alle respect, maar je moet je niet met dat soort kortingspercentages het bos in laten sturen. jij klanten opduiekelen en mobiliseren en dan (bij vooruitbetaling) een schamele 8 % korting?
misschien nu niet meer, als het hier staat, maar ik wed dat als je er 5 tegelijk koopt, de 6de gratis kan. minimaal.
ik heb me vooral de laatste tijd echt weer verbaasd over wat er zoal mogelijk is, als je nieuw koopt.
cijfer jezelf niet weg, als klant van dit soort bedrijven, voor dit soort spullen, beteken je echt wat, zeker als je een paar apparaten tegelijk afneemt. een leuke korting is ook mogelijk zonder 'handige' btw-trucs. belasting betalen moeten we allemaal.

Re: Re: Spectralis group buy?

Re: Re: Spectralis group buy?

Origineel geplaatst door Leo
met alle respect, maar je moet je niet met dat soort kortingspercentages het bos in laten sturen. jij klanten opduiekelen en mobiliseren en dan (bij vooruitbetaling) een schamele 8 % korting?
misschien nu niet meer, als het hier staat, maar ik wed dat als je er 5 tegelijk koopt, de 6de gratis kan. minimaal.
ik heb me vooral de laatste tijd echt weer verbaasd over wat er zoal mogelijk is, als je nieuw koopt.
cijfer jezelf niet weg, als klant van dit soort bedrijven, voor dit soort spullen, beteken je echt wat, zeker als je een paar apparaten tegelijk afneemt. een leuke korting is ook mogelijk zonder 'handige' btw-trucs. belasting betalen moeten we allemaal.

Leo, ik weet niet hoeveel 1 mans zaken jij ooit hebt gehad maar het gaat hier maar om 3 units. Die truuk met die BTW gaan we natuurlijk niet doen......ging Joerg er meer om dat mensen met een BTW nummer eventueel goedkoper kunnen dan de prijs die er nu ligt.

Puur op basis van dit soort apparaten een dergelijk bedrijfje draaiende houden is echt wel pittig en ik weet niet in hoeverre je Joerg kent maar hij is niet echt de mens om anderen een poot uit te draaien. Een bedrijf als roland of yamaha ziet je lachend aankomen als je om korting vraagt. Joerg geeft dus serieus een extra korting van 5% als we 3 machines afnemen.

Joerg heeft erg veel moeite met het product in de winkel krijgen in Nederland omdat de muziekwinkels hier liever spullen van Roland of Yamaha hebben staan. Partijen waar ze al bepaalde deals mee hebben.

We hebben het hier over handgemaakte spullen waar, als het aan Joerg ligt, nog een hele tijd updates voor zullen blijven komen. De garantie heb je niet.....dat is een feit, maar dit neemt niet weg dat dit een heel erg mooi product is.

Ik ben er niet op uit om een korting te maximaliseren maar gewoon om een leuke korting te realiseren terwijl je toch dit bedrijfje blijft supporten.

Als jij een deal met hem wilt maken om een 6e unit gratis te krijgen, be my guest. Bij een 6e unit gratis zit je net onder de 20% korting.....dat is mooi.....maar of het voor Joerg realistisch is dat betwijfel ik. Het is niet alsof hij 20 van die dingen per week verkoopt.

Ik heb hem in ieder geval even gemaild of er eventueel nog ruimte is maar ik ben niet van plan het hard te spelen.

Je ff contact opnemen met Harold van i4 muzique in Eindhoven. Via hun is de vorige group buy gelopen... Toffe tent en gewoon ff zeggen dat je een group buy doet voor het synthforum! :D

Voor hoeveel zijn de Spectralissen toen gekocht dan?

We hebben toen wat extra korting gekregen omdat ik toen Joerg en i4 samen heb gebracht voor een NL-dealership.
Maar ik verwacht dat je makkelijk 5% korting moet kunnen krijgen bij drie units, of misschien andere leuke extra's... ik weet het niet... Gewoon ff bellen, en een beetje handelen...
Je hebt als je in NL koopt in elk geval geen gelazer met vervoer, garantie, etc. Da's dan gewoon goed geregeld!

nogmaals, ik heb geen aandelen i4! :L

Re: Re: Re: Spectralis group buy?

Re: Re: Re: Spectralis group buy?

Als jij een deal met hem wilt maken om een 6e unit gratis te krijgen, be my guest. Bij een 6e unit gratis zit je net onder de 20% korting.....dat is mooi.....maar of het voor Joerg realistisch is dat betwijfel ik. Het is niet alsof hij 20 van die dingen per week verkoopt.

Ik heb hem in ieder geval even gemaild of er eventueel nog ruimte is maar ik ben niet van plan het hard te spelen.

ik weet het niet hoor, echt niet. ik hoef sowieso geen spectralis. ik geloof best dat joerg een harde werker is, met een goed produkt, die niemand een poot uitrukt, maar juist handgemaakt en zo maakt dat je hem met een bestelling van3 of 4 of 5 dingen lekekr aan het werk houdt. is ook wat waard. we weten het geen van tweeën zeker, maar ik denk dat er toch een aarsige marge opzit (op moet zitten).

natuurlijk wens ik jullie succes en dat je zo iemand support is ook te waarderen.

Re: Re: Re: Re: Spectralis group buy?

Re: Re: Re: Re: Spectralis group buy?

Origineel geplaatst door Leo
ik weet het niet hoor, echt niet. ik hoef sowieso geen spectralis. ik geloof best dat joerg een harde werker is, met een goed produkt, die niemand een poot uitrukt, maar juist handgemaakt en zo maakt dat je hem met een bestelling van3 of 4 of 5 dingen lekekr aan het werk houdt. is ook wat waard. we weten het geen van tweeën zeker, maar ik denk dat er toch een aarsige marge opzit (op moet zitten).

natuurlijk wens ik jullie succes en dat je zo iemand support is ook te waarderen.

tuurlijk zal er een aardige marge op zitten, de beste man moet ook eten! mogen ondernemers aub een eerlijke winst krijgen voor het risico dat ze willen lopen om voor ons mooie kleinschalig producten te ontwikkelen en de arbeid en het kapitaal dat ze daarin steken.

Re: Re: Re: Re: Re: Spectralis group buy?

Origineel geplaatst door synthmann
tuurlijk zal er een aardige marge op zitten, de beste man moet ook eten! mogen ondernemers aub een eerlijke winst krijgen voor het risico dat ze willen lopen om voor ons mooie kleinschalig producten te ontwikkelen en de arbeid en het kapitaal dat ze daarin steken.

AMEN! :halleluja

Bovendien moet je ook je bestaansrecht waarborgen......de enige manier dat te doen is minimaal kostendekkend werken. Joerg steekt echt heel heel heel veel uren in OS ontwikkeling en de potentie is afschuwelijk groot.

Dat neem ik ook mee in de prijs!

Maar goed....niemand interesse verder? Heb nu 2 mensen met interesse maar pas op langere termijn. Wellicht bel ik vandaag i4-muzique nog even.

Origineel geplaatst door synthmann
de beste man moet ook eten! mogen ondernemers aub een eerlijke winst krijgen voor het risico dat ze willen lopen om voor ons mooie kleinschalig producten te ontwikkelen en de arbeid en het kapitaal dat ze daarin steken.

jaja, ik koop wel max havelaar bananen, dat lijkt me meer gepast bij zo'n verhaal. of zou joerg ook zo lief zijn en wat apart zetten voor de schuldeisers die achterbleven na de teloorgang van quasimidi?

zeer nobel natuurlijk,j om je stinkende best te doen een korting van 5% te krijgen op een synthesizer, maar niet méér te willen, omdat zoiets unfair zou zijn naar de ondernemer toe. was iedereen maar zo, dan zou de wereld een stuk beter zijn.

:gaap:

Back