Tch Electronics M-one ligt het aan mij of?

heb zelf ook de M-300 en vind het eigenlijk maar een ruk apparaat.

waarom? er valt zo weinig in te stellen.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Hallucinator
heb zelf ook de M-300 en vind het eigenlijk maar een ruk apparaat.

waarom? er valt zo weinig in te stellen.

Dat weet je toch als je 'm koopt? De M300 is voor live weer heel erg fijn, want juist het feit dat alles onder een paar knoppen zit werkt daar erg goed.

Kijk het is niet te vergelijken met een highend bak....maar daar is de prijs ook naar. Plus met een liveset hoef ik niet perse al m'n dure spulletjes mee te nemen!

Nou nee, want toen ik hem kocht had ik nog helemaal geen kaas gegeten van hardware laat staan van FX.
Ik kende het merk TC van enkele plugins die ik had en van plaatjes en heb dus zo impulsief die M-300 gekocht.

Origineel geplaatst door Acidfever
Dat weet je toch als je 'm koopt? De M300 is voor live weer heel erg fijn, want juist het feit dat alles onder een paar knoppen zit werkt daar erg goed.

Kijk het is niet te vergelijken met een highend bak....maar daar is de prijs ook naar. Plus met een liveset hoef ik niet perse al m'n dure spulletjes mee te nemen!

Koop alsjeblieft GEEN SPX-900 of 990 als je een 'mooie/natuurlijke' galm zoekt! Het is Yamaha pas voor het eerst gelukt een fatsoenlijke galm te maken in de spx2000. Een spx990 is wel te gek voor drum-galmen, omdat ze zo ranzig zijn. En andere effecten zoals delay en distortion. Een goedkope TC of Lexicon klinkt zeker beter als de SPX990!

Ik heb de M-One van Thomann binnen en zoals verwacht is ie prima OK. De reverbs zijn goed (Lexicon is misschien iets beter, maar daar lig ik niet wakker van), delays zijn OK en ook de andere FX zijn prima inzetbaar. De unit is vooral erg stil (geen ruis whatsoever) en erg gebruiksvriendelijk.

Dus voor zij die na deze thread schrik zouden gekregen hebben om zo'n M-One aan te schaffen: ongegrond. Alleen moet je nagaan of de klank/effecten die hij kan produceren overeenkomt met wat je zoekt (zoals met alles ;) ).

Dus M-One voor mij persoonlijk: :okdan: (zeker voor de 289 EUR die je er bij Thomann moet voor neertellen).

:doei:

Origineel geplaatst door bobaphat
Ik had verwacht dat een een stap naar een apparaat die 14 jaar nieuwer is minstens een stuk beter zou klinken en zou kunnen.

Nee joh, das toch hetzelfde met synths. Die klinken tegenwoordig toch ook slecht :D

Koop gewoon een zoom man ;) Als je synths maar goed klinken, dan hoeft het effect niet zo prachtig super geweldig te zijn.

Back