Vuurkabel interface

Status
Please reply by conversation.

Slipperman

Rooibosje iemand?
Ola !

Ben opzoek naar een firewire interface voor de Mac. Merk maakt me niet enorm veel uit maar de kwaliteit moet wel goed zijn.
Dit is wat ik in een interface zoek:

8 i/o analoog
Eventueel S/PDIF (zal er wel opzitten)
Als het even kan ADAT
Midi i/o (eventueel zonder kan ik wel leven)
Koptelefoon output met regeling

Mic preamps hoeven van mij niet. Ik zoek iets in de trent van Motu, Presonus etc.
Motu 828 MK2, Presonus Firestation, Motu 896 MK1 eventueel...

Bedankt !

Ok het zal dus een M-audio 1814 moeten worden aangezien dit de enige interface is die me een beetje bied wat ik zoek voor een prijs die ik zoek en tevens die ook uberhaupt past.
19" is leuk maar niet als je geen plaats hebt om naast je bureau een 19" rek te plaatsen. En lange firewire cables ed. zijn hier funest (lijkt me niet bevordelijk voor de performance)

Dus...

WIE O WIE HEEFT EEN M-Audio 1814 TE KOOP?

Lengte van kabels heeft niet veel invloed hoor.
Je moet natuurlijk niet gaan overdrijven natuurlijk he.

5 meter hier. Enne, delay is nog steeds 3ms. :)

FireWire Cable Length
The maximum cable length MOTU recommends for use with our FireWire interfaces is 15 feet.

15 feet = 4.57200 meters

;)

had al zo'n idee inderdaad.

Maar goed de Maudio is ook nog wel de meest compacte met de meeste IO's en past gewoon mooi op me desktop n aast me mac.

En kan er eventueel in prut tools mee multitracken (m powered dat wel).

Dus wie weet er 1 te koop, ik houd me aanbevolen!

Hij is net nieuw. Duurt nog wel een paar maandjes dat ze 2e hands opduiken. En dan vaak omdat de persoon er toch niet lekker mee kan werken.

Origineel geplaatst door fuse
Hij is net nieuw. Duurt nog wel een paar maandjes dat ze 2e hands opduiken. En dan vaak omdat de persoon er toch niet lekker mee kan werken.

Ik weet niet maar in de SOS van Oktober 2004 stond er al een review... En kom hem maar zat op ebay tegen (al is het vaak alleen maar Buy Now) dus beestje is al anderhalf jaar oud zeker...

Maar zat mensen die beter willen, stoppen met hobby, waar het overkill bij is... Ook op het forum is hij al vaak genoeg aangeboden.

En ach wat het is, er niet lekker mee kan werken.. Tja moet je maar gewoon eens de manual lezen en je eens wat meer in dematerie verdiepen. Kom op dit forum alleen al een enorme berg met mensen tegen waarvan ik me echt afvraag of ze uberhaupt weten waar ze het over hebben en of ze weten wat ze doen. En daarbij vooral mensen die wel even snel denken ... vul maar in. Tja even snel is er niet bij, een leerweg heb je zeker nodig. Heeft iedereen gehad en weet je, zelfs ik heb ik dat stadium gezeten. Maar goed... Heb em daarmee niet gevonden...

Dus WIE OW WIE:D

nee ik wil geen RME. JUIST GEEN RME. Ben erg op de hoogte van die dingen en door bepaalde redenen en beperkingen word het toch de Maudio 1814.

Overigens ik zoek dus specifiek firewire en de fireface serie is gewoon veelste duur. Voor dat geld heb ik een 896HD van motu ofzo...

Toch bedankt...

Origineel geplaatst door Slipperman
nee ik wil geen RME. JUIST GEEN RME. Ben erg op de hoogte van die dingen en door bepaalde redenen en beperkingen word het toch de Maudio 1814.

Overigens ik zoek dus specifiek firewire en de fireface serie is gewoon veelste duur. Voor dat geld heb ik een 896HD van motu ofzo...

Toch bedankt...

Welke beperkingen bedoel je? Ik ben zeer te spreken over de flexibiliteit en de betrouwbaarheid van de RME's. Ook de mic pre-amps van RME zijn van erg goede kwaliteit.

De prijs kan een argument zijn om iets goedkopers te nemen. Kijk dan ook even bij Edirol, net iets betere kwaliteit dan M-Audio.

Heb al edirol gehad en wil M-audio. Is dus gwoon Avid/digidesign en kan met pro tools werken...

beperkingen waren al genoemd in de thread maar goed dit is het dus ff opgesomt:
+prijs
+I/O
+Ruimte (geen 19", heb ik geen ruimte voor)
+Goed werkend op Mac. RME is niet echt mac gericht. Dan eerder Motu
+Eventueel mobiel

Mic preamps hoeven van mij niet want neem toch aparte mic preamps (presonus oa.)

Origineel geplaatst door Slipperman
Heb al edirol gehad en wil M-audio. Is dus gwoon Avid/digidesign en kan met pro tools werken...

beperkingen waren al genoemd in de thread maar goed dit is het dus ff opgesomt:
+prijs
+I/O
+Ruimte (geen 19", heb ik geen ruimte voor)
+Goed werkend op Mac. RME is niet echt mac gericht. Dan eerder Motu
+Eventueel mobiel

Mic preamps hoeven van mij niet want neem toch aparte mic preamps (presonus oa.)

Als je met OSX werkt dan is er een lichte voorkeur voor MOTU. Voor de rest maakt het in deze prijsklasse niet zo veel uit welk merk je neemt.

weet ik. Maar toch dan maar M-audio voor de grootte en de pro tools mogenlijkheden. M-audio is sinds het van AVID is echt geen slecht merk wat dat betreft. Goede convertors en gewoon goede driver support...

als je mac gebruikt, géén FW1814 nemen..... trust me

Heb een jaar geleden ook koppig de fw1814 gekocht, ondank dat ik wist dat er problemen mee waren op mac…. Constante kraak, enorme latency, het enige ding dat er in slaagde iets te laten vastlopen, etc… meer hoef ik niet te zeggen. Dubbelcheck maar bij forumlid ‘divi’.
Heb hem snel doorverkocht. Een vriend heeft deze op pc. Daar geen problemen.

Status
Please reply by conversation.
Back