[commerciele club] Cheesy track met vocals

[WouterW]

Stamgast
Hoi;

ik heb laatst samen met een vriend een lekker commerciele club track gemaakt. Compleet met juichend publiek om het geheel lekker cheesy te maken;

De track is te downloaden op:

http://www.xs4all.nl/~wognum/muziek/Wouter & Steven - Be With Me.mp3

De track is inmiddels al afgewezen door Blue Records omdat ze het te cheesy vonden; mijn doorbraak laat dus nog even op zich wachten ;)

Anyway; laat even weten wat je ervan vind :)

Klinkt lekker alleen die vocals klinken een beetje mager in vergelijking tot rest van de track, vindt vooral die juichende menigte op de achtergrond echt te gek. Moet je opsturen naar een platemaatschappij zien vast al $$ .

Groetjes Synthfreak

Blue Records vond die crowd juist 'geweest' .... maar er zijn meer labels ;)
Ik wil echt eens demo's gaan sturen... maar ik weet gewoon niet waar naartoe en hoe :/

Ik vind het in ieder geval een heerlijke , beetje commerciele maar toch lekkere stamper. En die crowdsound voegt niet echt iets toe, maar is ook niet hinderlijk, dus wat mij betreft gewoon drin houden. goeie track!

Ik zou eerlijk gezegd ook de crowd samples er uitgooien en ook dat "you got the" maakt het er niet beter op. Is eigenlijk een beetje irritant aan het einde. Voor de rest niets mis mee.

hehe ja ik had m al gehoord...jammer dat blue m te "cheesy" vond (nee op blue komt nooit iets cheesy's uit!). Ik vind eigenlijk de bassline nog steeds zo hoog, misschien als er ook een paar noten van een octaaf lager tussengooit (en die hoge laat staan), krijg je n leuk speedgarae achtig effect. Maar ehm

leuk clubtrackje

track net ff thuis beluisterd, laptop geeft niet echt een goed beeld.

Zit lekker in elkaar, wellicht de nieuwe dancesmash op 538. Crowd sample heeft het in mijn ogen niet nodig, doet het prima zonder.

Zeker commercieel nummer.
Hij luistert lekker weg.

Om heel kritisch te zijn is de sound op zich wel OK. Vraag me af of je daar nog wat aan zou kunnen verbeteren. Het komt nogal statisch Reasonachtig over. (moeilijk uit te leggen)
En volgens mij hoor ik ook wat Rebirth kits voorbij komen.
Iets meer met de mix spelen zou misschien wel een betere 'feel' aan het geheel kunnen geven.

Heb voor de gein een soort in your face radio mastering iets gemaakt. Lekker zwaar en dynamisch.
http://mmbase.dyndns.org/synthforum/Wouter & Steven - Be With Me_remastered_by_fuse.mp3

Sja, ik vind het ook een beetje te kazig voor de top40. Waar ik persoonlijk absoluut niet tegen kan is dat de baslijn in de tweede maat qua toonhoogte gelijk blijft terwijl de lead naar een ander accoord verspringt...als ik het zo mag uitleggen (heb geen conservatorium, sorry).

De leads zijn ietwat dun, de lyrics gaan vervelen. De drums en percussie staan wel als een huis. Net even geluisterd op hoog volume met een randje extra galm eraan en hij doet het toch niet voor me, sorry.

Ik ga nu de remaster van Fuse even luisteren :doei:

[edit]

de remaster maakt het geheel wel lekker smeuig. In het begin had ik het idee dat de kick misschien iets te prominent zou zijn, in de remaster zit er nog meer decay op als op het origineel lijkt wel, maar het geheel blijkt toch goed te werken. Alleen donder die vocal eruit zeg, ik heb het nummer nu twee keer geluisterd en het hangt me nu al de strot uit ;)

Even wat kleine puntjes aanpassen, zangeresje scoren, en opnieuw aanbieden lijkt mij :W

Een hard oordeel Northernlight maar je zegt iig wat je denkt!

Wat de zang/vocal sample betreft ben ik het wel met je eens zoals ik al eerder gepost heb.

Maar Wouter...neem het niet te zwaar op wat er ook gezegd wordt! Je ken er alleen maar van leren...en natuurlijk weet 99,9% van de nederlanders niet eens wat bv. Reason is ;)

vocals wil ik het niet echt noemen, maargoed.....volgens mij doet dit het prima bij de liefhebbers van skihut en voetbalstadion trenzzz.....dus je doel is bereikt...op een of andere manier klinkt de complete mix wat overstuurt bij mij maar dat kan ook aan de brakke speakertjes hier op mijn werk-PC liggen...

ik zou het juichende publiek wat minder hard in de mix zetten, ik vind het wel geinig..misschien wat minder vaak terug laten komen voor meer effect..

vind dat de spanningsboog wat raar is in de break in het midden....dan zakt het nummer een beetje in, maar niet op de goede manier als in een break...misschien kan je daar nog iets aan werken, bv de hele drumpartij laten wegvallen en een hele shitload sweeps enzo erin knallen om de spanning vast te houden en op te bouwen naar het punt dat je weer los gaat met die tranceriff

Dit heeft inderdaad een hoog skihut gehalte. Ik zou een andere crash gebruken, of de reverb netter afstellen en meer gebruik maken van het stereobeeld, want het lijkt wel een mono opname. Beter gezegd, het is een mono opname, want ik hoor geen verschil tijdens de mono-check.

Helaas blijft het melodietje niet hangen....

Bedankt voor de vele reakties;

crowd wel niet wel niet... ik denk dat ik hem erin laat maar wat meer stereo maak en wat minder vaak gebruik.

Reaktie op fuse:
Je kan geen rebirth of reason samples in het ritme horen; alle ritme samples komen van externe sample cd's.
Over je remaster: ik vind hem zo wat te zwaar... m'n Behringer B2031 speakers springen bijna van m'n bureau af.

Over dat 'you gotta' een beetje eentonig is; ehm, klopt op zich wel maar ik had niet meer samples :P Ik zal kijken of ik er iets mee kan doen zodat het minder eentonig wordt; misschien gewoon minder vaak gebruiken.

Over het stereobeeld; er zitten wel stereo elementen in; de delays op de melodie en submelodie zijn stereo; ik ben echter mijn Stereo Expander VST plugin kwijt... ik had deze altijd standaard bij cubase zitten geloof ik; maar hij is weg :-|

Dus als iemand nog een goede stereo spread VST plugin voor me heeft?

Back