Welke analoge sequencer moet ik nemen?

Origineel geplaatst door Napole0n
Prima.

:luv:

kzeg mn lidmaatschap op
want .............vergeten uhhh?

mijn setup moet dringend vervolledigd worden met een sequencer voor mijn virus c

ik ben op zoek naar een hardware sequencer die enkel en alleen mijn virus c sequencet, al de rest doe ik met hun eigen onboard sequencers. Verder moet er in de hele setup maar 1 midi signaal worden doorgeven en dat is clock. behalve dan tussen de hardware sequencer en de virus...

Nu gaat het zo:

XBase09 -MIDI OUT- -----------> -Virus C- MIDI IN- // -Virus C- MIDI THRU- ----------------> MSY2 - MIDI in -

daartussen moet de sequencer komen (mpc, esx, mobius,.. geen pc. ik heb raad nodig hieromtrent, zoek iets dat heel dicht bij de matrix programmer komt van reason) die enkel en alleen zal gebruikt worden voor de virus ...

wie zich geroepen voelt om mij te helpen tot in het detail mag mij ook pb'en, altijd handig en :halleluja

en...? welke is het geworden, intussen een keus gemaakt ?;)

Ik vroeg me af:

Word de CV/GATE-out van 'n MAQ 16/3 herkent door een Korg Mono/Poly??
De monopoly heeft gewoon V/Oct CV en een trigger polarity switch, dus het werkt.
Forum lid R-ond heeft een monopoly en sequenced die met een regelwerk.

Ik zou alleen een regelwerk links laten liggen.
Wat een slecht ontwikkeld product is me dat zeg.
Net zoals al die andere sequencers en midi naar cv troep van ze.

Schaltwerk dus ook?

Wat vind je eigenlijk van de schrittmacher?

kan die mopperkont niet eens een ban krijgen?!

regelwerk was een midi faderbox in de tijd dat je die nog niet op elke hoek van de straat tegenkwam. er zat een sequencer deel op als soort van extraatje. niet super, maar wel lekker intuitief.

goeie thread! vanaf het begin interessant om te lezen enzo ...
ik zoek een (nieuwe) multi inzetbare sequencer

hier zijn wat criteria ...

- betrouwbaar
- loops (samples)
- step
- midi
- multi output
- mobiel

enfin, zo kan ik wel even doorgaan tot 220v aan toe
in principe ter vervanging van de een laptop met ableton ...
is een MPC een optie of wellicht een machinedrum mkII? korg electribes ben ik niet bijzonder van gecharmeerd - eigenlijk nog nooit degelijk mee gewerkt ... heeft iemand suggesties? ciao!

goeie thread! vanaf het begin interessant om te lezen enzo ...

Als je de thread echt helemaal had gelezen had je misschienopgemerkt dat het
hier dus even niet over ABLETON en MPC's gaat, ook geen RM1x of RS7000.

Het gaat hier meer over ANALOGE sequencers zoals je in de voorafgaande plaatjes kan zien. ;)

Het gaat hier meer over ANALOGE sequencers zoals je in de voorafgaande plaatjes kan zien. ;)

/legt zout op een slak
Hardware step sequencers met analoge uitsturing. ;)

Zat me ook net af te vragen of er ook zijn die een soort arpeggiator functie hebben waarmee je in real-time mee kunt freaken.

Gewoon een step sequencer pakken en lekker met de direction/skip/reset functies freaken.
Of met een Analogue Systems Scale Programmer kom je ook al aardig in de richting.

Ik zet mijn eerste stappen in de richting van een modulair systeem met mijn MacBeth M5N die over een paar weken op de stoep zal staan :{ Nu wil ik graag een analoge sequencer aanschaffen, maar ik vind het erg moeilijk om te besluiten wat de beste optie is. Omdat ik nog geen andere modules heb, probeer ik uit te vinden wat me het beste ligt voor de setup die ik nu heb.

Mijn andere gear heeft net als de M5 ook ¼” pluggen (MS20, SH-7), dus dat is een pre voor sommige formats (MOTM, ModCan B). Aan de andere kant ga ik wellicht snel in ruimtegebrek komen dus Eurorack is misschien wel mijn beste optie.

Maar afgezien van dat zoek ik eigenlijk gewoon een flexibele sequencer (met goede kwaliteit componenten dan wel)

Na wat rondzoeken zijn dit de beste opties die ik tegenkom, met pros & cons zoals ik ze zie:

Synthesizers.com Q960 http://www.synthesizers.com/q960.html
pros
- ¼”
- 24 steps (met Q962)
- goede kwaliteit componenten

ModCan http://www.modcan.com/bseries/vcseq.htm
pros
- ¼”
- faders (lijkt me handig?)
- 48 steps max
- wit, kleurt mooi bij de M5N :D

PlanB Module 21 (Milton) http://www.ear-group.net/model_21.html
pros
- veel features incl midi control en vertical sequencing
- Schmilton extensions
- kompakt
- 8x4 schakelbaar (voor max 32 steps)

cons
- beschikbaarheid? (noisebug gaat productie doen, dus misschien wordt dit snel beter?)
- lees niet zo veel goede dingen over PlanB op dit forum.

Analogue Systems RS200 http://www.analoguesystems.co.uk/index2.htm
pros
- slew generator
- kompakt
- schakelbaar tot 24 steps (met RS150 module)

cons
- gate time global voor alle outputs

Kan je met de andere sequencers slew rate per step controleren als je daarvoor een extra module hebt?

Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de PlanB Milton, omdat die me het meest flexibel lijkt. Ze maken ook wel een aantal andere modules die me erg de moeite waard lijken.

Ik vind ModCan er wel erg goed uit zien en de faders lijken me wel erg handig, maar over de kwaliteit / ervaringen met ModCan modules kan ik niet zo veel vinden op dit forum.

Eigenlijk lijkt de Q960 me wel erg goed als je de extra trigger en switch etc modules erbij pakt. En hij ziet er ook wel weer geil uit.

Pfoe! ik kom er niet echt uit zo :erm:. Ik hoop dat iemand me hier wat kan helpen bij het maken van een keuze.

Kan je met de andere sequencers slew rate per step controleren als je daarvoor een extra module hebt?

De RS-200 heeft idd geen gate lengte control per stap maar daavoor kan je de RS-50 voor gebruiken. En een Quantsizer (RS-130) is ook geen overbodige luxe.

Wil je de slewrate per stap kunnen regelen, dan neem je gewoon eem CV slew limiter erbij (RS-350).

De sequential switch RS-150 en clock divider RS-280 zijn ook een leuke aanvullingen voor deze sequencer.

Schaltwerk dus ook?

man,man,man..

das een ramp!

men 2 oude sexquencers vind ik nog 1 van de betere ooit gemaakt

attachment.php

maar ik vind men kleintjes ook wel goed:

attachment.php

Attachments

• sexquencers.jpg
    sexquencers.jpg
    146,2 KB · Bekeken: 151
  • kleine.jpg