Welke analoge sequencer moet ik nemen?

Hehehe "binnenkort leverbaar"... vast!

ik had inderdaad gezien dat ze al vanaf 2006 ermee bezig zijn, ik heb filmpjes op youtube gezien ,zoek op happy knobbing 2008, toen zag ik inees wat lampjes voorbij schieten in een patroon met wat stilzetten en googlen kwam ik op de Inseqt, ziet er kwa looks en specs wel top uit, die semtex xl trouwens ook wel 8~

… interessante draad dit

Heeft er iemand ervaring met de doepfer maq16/3 ? ik zoek een inspirerende en intuïtieve analog style sequencer waar ik patches in kan opslaan. Leuk vind ik dat er op de doepfer zowel CV als MIDI zit.

Hoe zit da nu eigenlijk bij zo’n sequencer met het instellen van de pitch per noot. Kan je op de display zien welke noot je eigenlijk uitstuurt of moet je met een tuner of zo elke noot precies goed krijgen, of wordt er automatisch de dichtste noot gekozen ?

Je gaat van noot naar noot. Het display geeft aan (met nootnummer) welke noot je hebt. Dit in tegenstelling tot analoge sequencer waarbij je het op het gehoor moet doen (geloof ik) .

:confused::confused:

Je gaat van noot naar noot. Het display geeft aan (met nootnummer) welke noot je hebt. Dit in tegenstelling tot analoge sequencer waarbij je het op het gehoor moet doen (geloof ik) .

Ok, dat klinkt alvast goed. :okdan:

Heb je zo'n ding, werkt het een beetje aangenaam ?

die maq werkt echt lekker.
maar nootnummer zie je niet in de display hoor (toch??!!) hij is wel gekwantiseerd, dus je krijgt altijd een hele of halve noot. hoe je ook draait. alhoewel, wat weet ik er nou eigenlijk van?! misschien als je een andere dan nootparameter gebruikt, bv controller zus en me zo, en die over cv uitstuurt, dat ie dan wel tussenwaardes geeft. maar ik dacht het niet.
maq werkt lekker intuïtief, maar is toch goed te bedienen met fatsoenlijk resultaat, voor de niet zo modulaire medemens. bovendien plenty mogelijkheden op midi gebied om van alles en nog wat aan te sturen en ook om intern de ene rij met de andere gek te maken etc. kan ook dienst doen als 3 x midi naar cv/gate converter.

en vinnieq - ik heb pas nog naar een foto van die maq + cwejman zitten kijken en de spijt bekroop me. het is goed dat ik ze jou ook gun.

Misschien dat ik in de war ben met de Regelwerk, die gebruik ik de laatste tijd wat vaker om de analoogjes samen te laten zingen. deze laat het nootnummer wel zien.

Troost je, de Cwejman en de Maq zijn in een goed tehuis terechtgekomen. Niet te koud, niet te warm, droog en rookvrij. Zo nu en dan een aai over de knoppen. En nu ieder apart in een FSC-houten behuizing .

Ik heb ondertussen een Doepfer MAQ16/3 gekocht en hij is echt geweldig! Ook super voor het programmeren van experimentele drum patronen. Het display kan inderdaad nogal cryptisch zijn en daarom is het wat wennen, maar voor de rest vind ik hem best aangenaam werken.

En oh ja, je kan de nootnummers zien in "single step" mode.

kan je bij step sequencer met meerdere rijen er gemakkelijk voor zorgen dat de ene rij de andere opvolgt en zo wat langere loopjes maken?
heb het dan over de niet "modulaire". Weet ook dat die van .com dat op een of andere manier kan.

Gagarin

kan je bij step sequencer met meerdere rijen er gemakkelijk voor zorgen dat de ene rij de andere opvolgt en zo wat langere loopjes maken?
heb het dan over de niet "modulaire". Weet ook dat die van .com dat op een of andere manier kan.

Gagarin
Met de Doepfer MAQ16/3 kunnen alle drie de rijen achter elkaar worden afgelopen. Chain functie tot 48 steps

Welke polyphone hardware sequencers zijn er? Dus waarmee je ook akkoorden kunt programmeren. Ik heb een future retro mobius die is echter monophoon. Ik zoek dus iets soortgelijks maar dan polyfoon.

Alesis MMT-8 lijkt me iets voor jou kalusi. Tegenwoordig doen ze iets van 75 euro en is een 8 sporen polyfone Midi-recorder en aanslaggevoelig enzo. Zijn wel van eind jaren 80. Je zou daar ook een modern keyboard/ workstation voor kunnen gebruiken zoals bijv. de Roland E-09 (450 euro) of Casio 900 (200 euro) of iets dergelijks met Midi en dan heb je iets nieuws.
Overigens heb ik zelf ook nog een Arp 1611 voor bij mijn modulaire Arp en EMS.
Twee totaal verschillende apparaten natuurlijk.

Welke polyphone hardware sequencers zijn er? Dus waarmee je ook akkoorden kunt programmeren. Ik heb een future retro mobius die is echter monophoon. Ik zoek dus iets soortgelijks maar dan polyfoon.

Als je bedoelt een step-achtige sequencer waarmee je met wat trucs polyfoon kan werken:
Octopus / Nemo (zelfs polyfoon in één track, dacht ik), Schrittmacher (door het layeren van tracks), MAQ (3 tracks tegelijk), Schaltwerk etc.
P3 zal toch ook wel lukken neem ik even aan?

Die alesis lijkt idd interessant voor weinig geld. Is hetgeen je ingespeeld hebt kwantiseerbaar?

Zo'n schaltwerk wat doen die tegenwoordig? Wordt niet meer gemaakt zie ik.

Ik bedoel polyfoon in 1 track ja, step-achtig maar zonder truuks. Uiteraard mag het geen fortuin kosten. Wellicht kan zo'n quasimidi cyber-6 wat ik wil

Back