Welke analoge sequencer moet ik nemen?

En hoe strak is de timing van de FR mobius, daar heb ik nog geen antwoord op gekregen.

Mono-poly, ik heb je een PB gestuurd.

Origineel geplaatst door klausito
Mijn mc202 wordt nu gesynced/getriggerd door de cv/gate out van een bassstation die wederom door een 309 getriggerd wordt.. wat omslachtig lijkt me en volgens mij krijg ik hierdoor ook wat timing problemen
Ik denk niet dat het de omslachtigheid is die de oorzaak is van dit sync probleem.
Wij hebben ook een sync probleem gehad met een Philip Rees midi2CV apparaatje naar een MC-202 toe. Als de gate lengte van je noot groter is als 50% van je noot, dan heeft de mc202 sequencer er moeite mee. Zet de gate lengte op 50% en het gaat een stuk strakker..

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik denk niet dat het de omslachtigheid is die de oorzaak is van dit sync probleem.
Wij hebben ook een sync probleem gehad met een Philip Rees midi2CV apparaatje naar een MC-202 toe. Als de gate lengte van je noot groter is als 50% van je noot, dan heeft de mc202 sequencer er moeite mee. Zet de gate lengte op 50% en het gaat een stuk strakker..

Owkee... gaan we proberen, thx voor de tip! :okdan:

Origineel geplaatst door mono-poly
Verbaast me nog steeds dat die nog niet verkocht is :)

te duur zeker?! (geintje)

Mijn mc202 wordt nu gesynced/getriggerd door de cv/gate out van een bassstation die wederom door een 309 getriggerd wordt.. wat omslachtig lijkt me en volgens mij krijg ik hierdoor ook wat timing problemen.

MC202 aansturen via cv/gate geeft toch vertraging omdat alles via de processor gaat en een kleine modificatie zou dit dan toch oplossen omdat de proc.dan gebypassed wordt ?!

Haha! Zal er nog es over nadenken!
( beetje opgeknapt intussen ? :W )

Origineel geplaatst door mono-poly
Klopt Marco

Ik weet nu ook waarom mijn Mobius seqeuncer nog niet verkocht is.
Jij wist het natuurlijk nog niet !

:D

Snap ik niet.... maar nu is ie toch verkocht...;)

Ga hem niet alleen voor mijn mc202 gebruiken hoor. Ik wil een beetje een setupje bouwen van alleen maar hardware sequencers of interne sequencers van oud spul. Hou niet van pc's.... ik heb ook geen internet. :D

Gefeliciteerd!
Als ik nog een seq. erbij wil ga ik toch denk ik voor de P3

Ga hem niet alleen voor mijn mc202 gebruiken hoor. Ik wil een beetje een setupje bouwen van alleen maar hardware sequencers of interne sequencers van oud spul. Hou niet van pc's....

sluit ik me geheel bij aan!
( oei ...heb nu net ff "King of Snake" van UW opgezet:halleluja )

Sequentix P3 ... !

Sequentix P3 ... !

Ok dan,

Ik heb m'n Sequentix P3 nu ongeveer een maand. Gewoon bij Schneiders Buro online in Berlijn besteld en betaald bij het afleveren per DPD. Het is een super mooie machine die door een goed georganiseerde Yahoo user group waar de ontwerper van de P3 ook dagelijks vragen beantwoord ondersteund wordt. Maar ( ja echt nu komt de " maar " ) denk vooral niet dat je hem aansluit en binnen een half uur er mee werkt als of je de sequencer al jaren hebt.

Zelf ben ik proces opperator en kan ik meten en regelen maar de handleiding van een P3 is toch echt iets om een hele winter elke avond door te spitten voordat je weet wat er allemaal kan gedaan worden. Dus download eerst de handleiding van de website en kijk of het iets vor je is. Ik ben bang dat het gewoon een te complex ding is voor de gemiddelde muziekant die even een sequencertje wil gebruiken.

Hoe dan ook ik ben er zo blij mee als een kind in een speelgoedzaak en het ding heeft echt de beste user support van Colin Fraser die ik ooit ben tegengekomen.

843 :geslaagd:

Geef mij 2x een 960 sequencer van synthesizers.com en je hoort mij nooit meer zeuren dat ik (nog) een sequencer moet.
De 3 Q960's hebben zich, in mijn ogen, prima bewezen tijdens ons laatste concert.
Moet er nog steeds eentje extra aanschaffen...maar ja net getekend voor een nieuw huis (en alles wat daarbij financieel komt kijken).

Re: Sequentix P3 ... !

Re: Sequentix P3 ... !

Origineel geplaatst door 843
Ok dan,
...
.. denk vooral niet dat je hem aansluit en binnen een half uur er mee werkt als of je de sequencer al jaren hebt.
...
Ik ben bang dat het gewoon een te complex ding is voor de gemiddelde muziekant die even een sequencertje wil gebruiken.
...

't mooie aan een P3 is dat 't zo moeilijk of makkelijk is als je zelf wil; je kan 'm gebruiken als 'n eenvoudige pattern sequencer voor 8 monofone sporen maar je kan er ook volledige, ontwikkelende nooit-'t-zelfde muziekstukken mee maken. Nu heb ik zelf natuurlijk wel 't voordeel dat ik d'r al een paar jaar mee in de weer ben en in die zin een heleboel van de ontwikkelingen meteen heb meegekregen (en in een aantal gevallen er zelfs voor verantwoordelijk ben..:)), maar hij is denk ik niet veel moeilijker te doorgronden dan bv. 'n Akai ASQ-10, die ik had voordat ik m'n P3's had. Net als iedere sequencer of synth heeft 'ie een "learning curve" die je ff door moet, en als je niet bereid bent die te doorlopen mis je d'r idd erg veel aan..
Hij is complexer dan bv. een MAQ, maar je kan er dan ook wel véél meer mee.

Overigens leer je 'm 't snelste kennen door gewoon te doen; de manual doorlezen is interessant maar je snapt 't pas echt als je d'r mee bezig bent.

Re: Re: Sequentix P3 ... !

Re: Re: Sequentix P3 ... !

Origineel geplaatst door oozi
't mooie aan een P3 is dat 't zo moeilijk of makkelijk is als je zelf wil; je kan 'm gebruiken als 'n eenvoudige pattern sequencer voor 8 monofone sporen maar je kan er ook volledige, ontwikkelende nooit-'t-zelfde muziekstukken mee maken. Nu heb ik zelf natuurlijk wel 't voordeel dat ik d'r al een paar jaar mee in de weer ben en in die zin een heleboel van de ontwikkelingen meteen heb meegekregen (en in een aantal gevallen er zelfs voor verantwoordelijk ben..:)), maar hij is denk ik niet veel moeilijker te doorgronden dan bv. 'n Akai ASQ-10, die ik had voordat ik m'n P3's had. Net als iedere sequencer of synth heeft 'ie een "learning curve" die je ff door moet, en als je niet bereid bent die te doorlopen mis je d'r idd erg veel aan..
Hij is complexer dan bv. een MAQ, maar je kan er dan ook wel véél meer mee.

Overigens leer je 'm 't snelste kennen door gewoon te doen; de manual doorlezen is interessant maar je snapt 't pas echt als je d'r mee bezig bent.

Demo?

Welke releases op KXStarter heb je met de p3 gemaakt Oozi want die zijn zeer tof iedergeval.

Mooie thread is dit. Ik vind de Multivox MX 8100 en de PGG Sequencer 350 wel grappig omdat je dan een sequencer en simpel keyboardje in een hebt, maar weet iemand of die voldoen aan de ‘Amerikaanse standaard’ van: Tune 1Volt/octave, Gate & Trigg 0 (off), 2-15Volts (on)? Over beide is niet zoveel te vinden op het internet. Alvast bedankt!

Groeten, David.

9 van de 10 synthesizers werken met de amerikaanse standaard.
Vaak hebben synthesizers met volt/hz aansturing dit gewoon uit budget overwegingen gedaan.
Neem bv de Korg MS reeks en de Moog Sonic Six en de oudere Yamaha's.

Back