Otlen
Lid
En hoe strak is de timing van de FR mobius, daar heb ik nog geen antwoord op gekregen.
Mono-poly, ik heb je een PB gestuurd.
Mono-poly, ik heb je een PB gestuurd.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik denk niet dat het de omslachtigheid is die de oorzaak is van dit sync probleem.Origineel geplaatst door klausito
Mijn mc202 wordt nu gesynced/getriggerd door de cv/gate out van een bassstation die wederom door een 309 getriggerd wordt.. wat omslachtig lijkt me en volgens mij krijg ik hierdoor ook wat timing problemen
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik denk niet dat het de omslachtigheid is die de oorzaak is van dit sync probleem.
Wij hebben ook een sync probleem gehad met een Philip Rees midi2CV apparaatje naar een MC-202 toe. Als de gate lengte van je noot groter is als 50% van je noot, dan heeft de mc202 sequencer er moeite mee. Zet de gate lengte op 50% en het gaat een stuk strakker..
Origineel geplaatst door mono-poly
Verbaast me nog steeds dat die nog niet verkocht is![]()
Mijn mc202 wordt nu gesynced/getriggerd door de cv/gate out van een bassstation die wederom door een 309 getriggerd wordt.. wat omslachtig lijkt me en volgens mij krijg ik hierdoor ook wat timing problemen.
)Origineel geplaatst door mono-poly
Klopt Marco
Ik weet nu ook waarom mijn Mobius seqeuncer nog niet verkocht is.
Jij wist het natuurlijk nog niet !
![]()

Ga hem niet alleen voor mijn mc202 gebruiken hoor. Ik wil een beetje een setupje bouwen van alleen maar hardware sequencers of interne sequencers van oud spul. Hou niet van pc's....
)Origineel geplaatst door klausito
.... ik heb ook geen internet.![]()

Origineel geplaatst door 843
Ok dan,
...
.. denk vooral niet dat je hem aansluit en binnen een half uur er mee werkt als of je de sequencer al jaren hebt.
...
Ik ben bang dat het gewoon een te complex ding is voor de gemiddelde muziekant die even een sequencertje wil gebruiken.
...
), maar hij is denk ik niet veel moeilijker te doorgronden dan bv. 'n Akai ASQ-10, die ik had voordat ik m'n P3's had. Net als iedere sequencer of synth heeft 'ie een "learning curve" die je ff door moet, en als je niet bereid bent die te doorlopen mis je d'r idd erg veel aan.. Origineel geplaatst door oozi
't mooie aan een P3 is dat 't zo moeilijk of makkelijk is als je zelf wil; je kan 'm gebruiken als 'n eenvoudige pattern sequencer voor 8 monofone sporen maar je kan er ook volledige, ontwikkelende nooit-'t-zelfde muziekstukken mee maken. Nu heb ik zelf natuurlijk wel 't voordeel dat ik d'r al een paar jaar mee in de weer ben en in die zin een heleboel van de ontwikkelingen meteen heb meegekregen (en in een aantal gevallen er zelfs voor verantwoordelijk ben..), maar hij is denk ik niet veel moeilijker te doorgronden dan bv. 'n Akai ASQ-10, die ik had voordat ik m'n P3's had. Net als iedere sequencer of synth heeft 'ie een "learning curve" die je ff door moet, en als je niet bereid bent die te doorlopen mis je d'r idd erg veel aan..
Hij is complexer dan bv. een MAQ, maar je kan er dan ook wel véél meer mee.
Overigens leer je 'm 't snelste kennen door gewoon te doen; de manual doorlezen is interessant maar je snapt 't pas echt als je d'r mee bezig bent.