korg MS 20 - guitar synth

pitch naar CV moet je maar ff helemaal vergeten... gaat beslist niet goed, aangezien de MS monofoon is en je gitaar 6 stemmig plus een hele zooi aan harmonischen heeft waar je nooit een strakke CV uit tovert of je moet maar op 1 snaar willen spelen (denk het niet ;))

wat je wel kan doen is bijv. het signaal door de filters jagen (low pass en highpass) en deze door een LFO laten of envelope generator moduleren. de envelope generator kan je ook laten triggeren door de external signal processor.

De feature van de MS20 om dit soort dingen te doen maakt hem een stuk flexibeler dan veel andere synths! Ik haal er regelmatig van alles doorheen. Heb er dus ook wel eens een gitaar doorgehaald. Wil best lukken, maar hoe cleaner het signaal hoe beter zoals al eerder gezegd. En als je meer dan één snaar bespeeld op je gitaar dan snapt de MS20 er niets meer van, wat soms juist erg leuk kan zijn als je van noisy dingen houd!
Probeer vooral ook eens je stem en iets ritmisch (beatbox, of loopend sampeltje) erdoorheen te gooien: kun je maffe ritmes krijgen als je creatief gaat patchen!

iig veel plezier ermee en succes!

(hier vind je een sampletje van ritmebox door MS20 heen)

pro one als env folower

pro one als env folower

Origineel geplaatst door Hooihuis
De pitch-to-cv generator van de MS-20 is vrij goed vind ik; zeker met zuivere klanken (ik bedoel zonder distortion of effecten e.d.) .Hij reageert vrij vlot en natuurlijk voor zo'n oude bak. Het enige waar ik het wel eens mee geprobeerd heb is met een andere synth erdoorheen....de Korg volgde moeiteloos met de gate en de CV! Ik neem aan dat het met een gitaar ook moet lukken.

Wel even experimentern met de instellingen uiteraard, maar daarvoor zitten die draaiknoppen er natuurlijk ok :) Vooral letten op de signaalsterkte natuurlijk!

ik heb een pro one en dat werkt ook aardig
filter in guitar in [of bas ] en als ik alleen de noise/ext in knop open zeten heb je een env folower die af te stellen is met de envelopes
en als ik de sequencer van de pro one op play zet
trigger ik via de guitar de sequencer
dus elke noot stept de seuqncer eentje verder
tydje geleden [ik speel ook geen guitar maar was wel l8 erg obdeoelde dingen krijgje dan ,... :engel: :r of niet
freakkkkk:geslaagd:

De meesten zouden het (en ik kan ze geen ongelijk geven) als heiligschennis beschouwen dat je een dure vintage MS-20 als gitaarsynth gaat gebruiken

Een synth is toch iets om geluid mee te maken. Of mag je er alleen naar kijken. Ik begrijp het niet.

En in de orginele brochure uit die tijd wordt de ms 20 ook aangprijsd als gitaarsynth.

The MS-20 is so advanced that it features a built-in External Signal Processor (ESP) which lets you "play" the synthesizer using an electric guitar, bass, microphone, or any other external instrument. The front panel is divided into a rationally laid out control section and a large patch panel for free creative control of signal paths and module functions. Located right by the keyboard, the programmable control wheel and momentary switch can be patched for quick variation of any synthesizer modules."

veel plezier met je kadootje.

the Patchmode Squad

Re: korg ms

Re: korg ms

Origineel geplaatst door ozark

wat is de feitelijke marktwaarde in de benelux?

Ongeveer € 75,- maar ik zal je € 100,- geven :duivels:

Origineel geplaatst door 6 trak
of je moet maar op 1 snaar willen spelen (denk het niet ;))

Denk het wel. Wat denk je dan; het is sowieso een monosynth :confused: . En elke pitch to CV of midi kan alleen goed werken op monofone signalen (daarom zijn gitaar elementen voor gitaarsynths ook hexafonisch; voor elke snaar 1 element voor pitch detectie).

Re: Re: korg ms

Origineel geplaatst door Wiseguy

ik bied 120 hoor, gitaristen onder elkaar!

Origineel geplaatst door Wiseguy

ff serieus tis een schande dat mono synthjes ...zoo duur zijn gewoorden in de tyd dat ik een "verwoed verzamelaar/speler/enz "ben geworden ,...
kocht ik een system 100 101+104 voo1250.-gld en 700gld erbij met pro one

dus kleine 2000 gld een erg fat setje wat nog in wijk rondzwerft
maar en ms was ook ooit 5a10 jaar geleden 500a750 gld
nu vragen sommige er gerust 850 voor :gaap: :gaap: :gaap:
ik doe t niet meer zulkks een xpensive dingetjes kopen ,..
daarom benk laats op eenpaar waldorf dingetjes gaan testen en erg tevreden

soo een ms 20 gaat tegen woordig voor 6a800 eu barhe ....:halleluja
khebter nog nooit een gehad op deze manier gaat t ook niet gebeuren ,...

Origineel geplaatst door SpaceAgentSpiff
Denk het wel. Wat denk je dan; het is sowieso een monosynth :confused: . En elke pitch to CV of midi kan alleen goed werken op monofone signalen (daarom zijn gitaar elementen voor gitaarsynths ook hexafonisch; voor elke snaar 1 element voor pitch detectie).

yep ik had ooi een arp en als ik m via het megeleverde hexaphonic element wilde triggeren moest ik mn halve gitar ombouwen wel l8 werkte nog niet ideaal
wel bruut een arp onder je snaar ...
:engel:

Origineel geplaatst door the perculator
Een synth is toch iets om geluid mee te maken. Of mag je er alleen naar kijken. Ik begrijp het niet.

Ik zal maar geen grapjes meer maken dan ;).

Idd matig demootje. Als je de ESP goed afstelt kan de MS20 heel aardig tracken; iets wat je niet uit deze demo kunt terughoren. En hij heeft natuurlijk veel te weinig patchkabeltjes, zo haal je er geen arpje uit }:|

Ik zal maar geen grapjes meer maken dan .

Nou je klonk heel serieus. Maar was misschien ook wel sjacharijnig omdat de ms 20 die bij mij stond
sinds eergisteren is opgehaald door de eigenaar die verhuist naar een andere studio. Shitttt shittt

De MS-20 rocks 8) Hij is niet voor alles inzetbaar uiteraard, vanwege het ontzettende scheurfilter, maar wat een karakter heeft die bak. Gaat er bij mij nooit meer uit!

Back