dp2/4 in welke ensonique synth/sampler ..?

R-ond

Gepokt en gemazeld
overleden lid
ik zat er aan te denken om een paar verschillende fx te kopen ...voor bij mn nieuwere mixer

nu heb ik dus een digitech studio quad ,..4in /4 out
best redelijk ook niet super ,...bevalt wel beter as bv mn quadra verb al ist aleen maar door de betere display ,..ik haat programmeren met een 3 cyferig led ...ding
je kan wel erg veel sleutelen aan parameters ....da sbelangrijk kunnen afstellen

en wilde een dp 2 dp 4
iemand een idee snelle tip wat het eigenlijke verschil is tussen de twee,....?
ergens misschien een linkie

na heb ik begrepen dat in de asr...samplers van ensonique een dp 2 fx bak zit
dus ask er zoeen aanschaf heb ik gelijk een sampler die een dp aan boord heeft = beter maar zit dat wel sooo

iemand ???
ook ervaringen met dp2/4 gevraagd vanwege de verhalen dat je met een dp2/4 eg dingen kan versleutelen ,...ipv
gewoon en fx ie erover en klaar

:halleluja

Re: dp2/4 in welke ensonique synth/sampler ..?

Ha die R-ond,

Zelf heb ik mijn Studio Quad verkocht om er een DP/4 van te kopen en ik moet zeggen dat die DP echt stukken beter is. Qua sound klinkt ie in mijn oren veel lekkerder, heeft ook minder een digitaal randje qua geluid dan de SQ. Op de DP/4 heb je ook genoeg parameters om je fx mee af te stellen en hij heeft net als de SQ vier effectblocks die je op allerlei manieren kunt routen. Voor de prijs hoef je het tegenwoordig ook niet meer te laten (voor een eurootje of 250 a 275 kun je wel een DP/4 vinden).

Het versleutelen van sounds kan ook heel goed met de DP/4, zeker met de distortionfilters, in combinatie met bijvoorbeeld een flanger o.i.d.

jaaa idd een dp4 kost tegenwoordig 300soms +
maar een dp 2 is dat eg de helft ,...en wat ist waard

kijk van de vintage synth expl.
de ouwe asr see picture
heeft ;The ASR-10 integrates a digital effects processor and MIDI sequencer on-board for a complete workstation. There are up to 62 effects (including vocoding) based on Ensoniq's DP/4 effects processor. A whole range of reverbs, chorus, flange, phaser, distortion, digital delay, speaker effects, etc. are available.
fx from the dp4
erg ok dus :halleluja

en ik denk niet erg duurtjes
je had hier na nog de x en de pro scsi erop en soo

Attachments

• asr10r.jpg
    asr10r.jpg
    14,4 KB · Bekeken: 146
asrx en die ensoniq sampler synths; maar volgens mij is alleen die v/d asrx extern te gebruiken. Dat werkt gewoon zoals een gewone stereo effect.. maar dan ook nog met sampler (met 8 out ofzo)

Back