Waar Duende te koop???

napalmman

Ouwe rot
Hi fellas,

Ik vraag mij dus af waar de SSL duende al te koop is, of moet ik nog wachten?

Napalm

Ligt er aan.
Mac versie komt als eerste uit eind juni naar verluid.
PC duurt nog minstens een half jaar langer.
Staat op hun site tenminste.

pfff ... heb wat verkoop verhaaltjes gehoord en gelezen maar ben niet overtuigd .. ze beweren geen moddeling te gebruiken .. maar hoe wilden ze dan in godsnaam die e en g eq's en die buscompressor namaken ? had zelfs gesolliciteerd bij de importeur maar toen ik het verhaaltje zag dacht ik: hier moet ik niet wezen ! erg jammer .. want het kan best een leuke bak zijn als ze het goed gedaan hebben !

Origineel geplaatst door Ramoonus
de feedback heeft m binnenkort in zn assortiment

feedback had een tijdje terug volgens het krantje
zelfs de alesis ion rack in de winkel liggen, dus dat zegt niets...

Origineel geplaatst door MadR
pfff ... heb wat verkoop verhaaltjes gehoord en gelezen maar ben niet overtuigd .. ze beweren geen moddeling te gebruiken .. maar hoe wilden ze dan in godsnaam die e en g eq's en die buscompressor namaken ?

SSL maakt al minstens 10 jaar digitale mengtafels (Axiom, Avant). Dit is dus niet een kwestie van modelling, maar software die zich al jaren bewezen heeft op een nieuw platform laten draaien (lees: grote bak met DSP's)

SHARC

pfff ... heb wat verkoop verhaaltjes gehoord en gelezen maar ben niet overtuigd .. ze beweren geen moddeling te gebruiken .. maar hoe wilden ze dan in godsnaam die e en g eq's en die buscompressor namaken ? had zelfs gesolliciteerd bij de importeur maar toen ik het verhaaltje zag dacht ik: hier moet ik niet wezen ! erg jammer .. want het kan best een leuke bak zijn als ze het goed gedaan hebben !

Eerst maar eens horen, maar het klinkt ergens wel te mooi om waar te zijn.

A.S. donderdag ochtend de 8ste , is er wel een demo van Duende bij feedback Rotterdam.
Ik ga wel even kijken denk ik.

Origineel geplaatst door illminded
SSL maakt al minstens 10 jaar digitale mengtafels (Axiom, Avant). Dit is dus niet een kwestie van modelling, maar software die zich al jaren bewezen heeft op een nieuw platform laten draaien (lees: grote bak met DSP's)

wat koopt iemand daarvoor als ze adverteren met de e en g eq's en de buscompressor ? die zijn allemaal zo analoog als de tyfus .. heeft niks met hun digitale tafels te maken ! kan je met 10 jaar oude ssl's gebaseerd dsp/sharcs aankomen .. maar wat mij betreft belazer je de kluit als je zegt dat het geen moddeling is ..

ik bedoel hoe wil je ingodsnaam die e en g eq's en die buscompressor namaken dan ?

Origineel geplaatst door MadR
en ? ;)

Ik begrijp wat jij bedoelt, maar tegenwoordig is alles mogelijk.
Want hoe kun je psx spellen draaien op een pc ? want een pc heeft geen modelling van playstation !
Maar met een emulator maakt hij mogelijk om op te spelen.

Nou vergelijk ik geluid met een console maar het onderwerp is emuleren en heeft veel kracht misschien nodig om zo iets te Draaien + het geluid moet zo origineel mogelijk klinken van de echte ssl tafel.
Elke Dsp chips heeft identiek power misschien raakt 1 Ssl bus compressor al op een gewone cpu al 50 % of wie weet is niet mogelijk want hoe ingewikkelder die programma code is hoe meer Cpu hij vreet
De meeste mensen verglijken Dsp plugins met een Cpu plugins maar vergeet dit niet Waves plugins of wat dan ook ?
kunnen geen plugin maken die echt 40 % of meer van je Cpu vreet want niemand koopt dat.
Wat ook nog zo is de alle eerste plugins klonk nergens na praat ik jaar 4 geleden toen die tijd hadden programmeurs weinig mogelijk heden ga maar vanuit elk nieuwe plugin die nu uitkomt gebruikt zo'n 10% Cpu van de nieuwste hardware
JE moet ook bij denken als er nieuwe hardware komt worden plugins lichter dat is dan alleen bij plugins eerder uitwaren dan de Hardware want hoe sneller de computer is krijgen programmeurs ook meer kracht !
Een Dsp chip is meestal op taak gericht en daar is hij krachtig in
Nou zijn de makers van de echte Ssl tafel ook de makers van duende iets wat hun gemaakt heeft hebben meer verstand Van dan imitatie waves of derden.

Maar verder ben ik met je eens ik denk niet dat duende exact het zelfde analoog geluid levert
Ik denk dat Duende verglijkbaar tussen Class A en pro dus net geen Class A Spul.
Denk ook aan een goeie Ad/Da converter want plugins hebben geen eigen ingang uitgaan dus wordt beperkt in jou geluidskaart
8)

Laatst gewijzigd:
Duende is een C200 in een kastje.
En de C200 doet inderdaad de "E" en "G" serie na.

Wat betreft CPU power. Een DSP cpu hoeft niet op een zelfde manier geformatteerd te zijn als een PC of Mac CPU. Er zijn stapels CPU boeren in de wereld die CPU's voor dit soort doeleinden leveren. Doorgaans maken dit soort (soms geheime) CPU's grotere slagen per berekening waardoor de mogelijke dynamiek voor audio toepassingen veel groter is dan bij de software plugins zoals wij die doorgaans kennen.

Kijk maar eens naar de Universal Audio UAD-1. Deze gaat al een tijd mee door het bovenstaande concept. Met een "normale" CPU hadden zij nooit hetzelfde succes kunnen behalen.
De discussie over CPU heeft naar mijn mening geen zin omdat het niet tevergelijken is. Je zal elke DSP bak moeten beluisteren (en dan eventueel vergelijken) voordat je een oordeel kan vellen. Toch weer die oortjes hè..? :P

Enfin, terugkomend op Duende. Duende klinkt super. Zorg dat je probeert je audio interfacing op het niveau van een SSL C200 te krijgen en je hebt nagenoeg een C200. Misschien is dat wel een beetje erg kort door de bocht, maar mijn mening is dat Duende zeer zeker zijn geld waard is. Ik heb 'em inmiddels besteld voor PC (komt in september).

Duende is op dit moment niet echt een "Crea-tool" maar echt meer een "Mixdown-tool". Dus denk eerst goed na wat je van deze tool verwacht, en wat je beoogde resultaat zou moeten zijn bij een dergelijke investering. Maar... In gesprek met SSL kreeg ik te horen dat men verwacht in het eerste jaar meerdere plugins toe te voegen aan de huidige! Dus, een tool met toekomst als je het mij vraagt.

Bring On Da Gear!!

Stond een review in de SoS van augustus en de recensist was toch wel redelijk happy met Duende. Vooral de bus-compressor schijnt magisch te werken!
Ik kan niet wachten tot de PC versie uit is zodat ik zelf kan horen hoe goed of slecht het is ;)

ik heb zelfs gezien dat ze hun marketingverhaaltje hebben aangepast ! hahahaha .. ;)

Back