Monitors voor een DJ

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Yohan

Nieuwkomer
Hallo alllemaal,

Ik heb een 'studiotje' van ongeveer 2 bij 4, en het is niet acoustisch ofzo. Mijn draaitafels staan erin en mijn computer. Ik zoek dus goede studio monitoren voor als ik aan het draaien ben, dus niet echt voor produceren of in die richting maar vooral gewoon voor te draaien en te luisteren. Ik heb nu gewonen speakers erin zitten (ooit is van een oom gehad) maar de bas begint al vrij snel te vervormen en het is een nogal een vermoeiende sound, dus niet pretting om lange tijd aan te horen. Dat zijn ook mijn belangerijkste punten.

Mijn budget maximum is ongeveer 350 euro voor 2 monitors, dat is mischien niet al te veel maar ik zat aan deze te denken:

Alesis M1 Active MkII (paar) 345 €

Hier heb ik veel goede dingen over gehoord hier op dit forum en ze lijken me wel wat. Alleen kunnen ze wel hard genoeg voor die ruimte , of is het meer dan genoeg?

Phonic P8A (paar) 320 €

Is dit wat? Wat raden jullie mij aan? Weten jullie nog andere monitors?

Alvast bedank,

Yohan

Ik heb van die actieve behringer monitors gekocht voor mijn dj set. Gaat erg goed. Volgens mij zijn die dingen 150 euro/stuk ofzo.

nou ik heb het niet zo op behringer, daar heb ik te slechten ervaringen mee gehad

zou je dan niet beter gewoon van die stage monitor dingen kunnen kopen?!
heb je ook meteen wat aan als je gaat draaien op een feestje ofzo

Als het alleen gaat om het draaien, waarom zou je dan voor studiomonitors gaan?
Je bent voor het draaien volgens mij niet op zoek naar een clean en eerlijk geluid.
Het geluid mag best kleuren en een setje vette "normale" speakers voldoet naar
mijn mening.

Maar goed er zullen vast mensen op dit forum zijn die hier anders over denken....

Ik zou geen nearfields kopen tenzij je ook wilt gaan produceren.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back