M audiophile geluidskaart probleem S.O.S.

Edward Baker

Ingeburgerd
IK heb een aantal weken geleden de m-audio Audiophile 2496 aangeschaft, een prima geluidskaart maar hij werkt niet goed. Er zit veel gekraak en gestotter in en zelfs bij gewoon mp3tjes afspelen ontstaan er al problemen. Ik heb een
klein beetje het vermoeden dat het probleem ligt bij het CPU en te maken heeft met het IRQ nummer van de geluidskaart.

Hij zat zelf eerst op IRQ nr 18, alles mee geprobeerd maar niks werkte om het probleem op te lossen. Ik heb toen het advies gekregen om hem in een ander pci slot te doen, ook dat leverde geen succes op.

Ik kan het ook verkeerd hebben, het kan ook misschien heel wat anders zijn. Maar ik heb het probleem ook gehad met een andere geluidskaart, daar had ik precies hetzelfde probleem. Bij mijn oude geluidskaart Audigy 2 had ik totaal geen problemen.

Heeft iemand een advies/eventueele oplossing voor mij?

Groeten,

Edward

Ik heb hetzelfde als ik mijn X-station aan mijn laptop aansluit. Denk dat het aan de specs van mijn laptop ligt, wat voor systeem heb je?

Ik heb een Audiophile USB en heb totaal geen problemen met zowel system audio als ASIO op 7 ms. En dat maar met een 1400 MHZ Pentium-M.

Heb je de driver wel goed geinstalleerd?

heb je ook een onboard geluidskaart in de je moederbord zitten toevallig? zet deze dan even uit in je bios. dat scheelde bij mij een hoop crashes en gekraak.

Ik heb als het goed alles van mijn audigy 2 eruit gehaald..Ik heb in ieder geval alles ontkoppeld dat weet ik zeker. Maar dat ga ik voor de zekerheid nog maar even nachecken, want ik ben nogal slordig af en toe. Daar zou het probleem ook nog kunnen liggen. Maar ik heb geen onboard geluidskaart in mijn moederbord zitten.

Aan het systeem ligt het denk ik niet, ik heb een pentium 4 met 1 GIG RAM en een CPU vermogen van 2.80 GHz dus dat moet wel ok zijn.

//Ed

Ik weet niet of het relevant is / je veel gaat helpen, maar ik zou het ook bij de drivers gaan zoeken, een tijdje terug had ik de driver update voor de M-Audio Audiophile USB gedaan, en ik kon zelf geen normaal mp3tje meer afspelen, zonder dat het geluid precies door een bitcrusher werd gehaald.. En in geen enkele vsthost draaide nog iets stabiel..

Snel terug de oude drivers (een .exe bestand genaamd Audiophile_15415_web.exe) geïnstalleerd dan, die (bijna) zonder problemen werken.. Ik heb natuurlijk geen idee of jij nieuwe of oude drivers hebt..

(Nu'k toch even m'n gal kan spuwen: Verder heb ik ook soms het voorval dat, als ik hem aanzet, er maar 1 kanaal werkt, heel stil. Als je dan aan de volumeknop draait krijg je enorm veel ruis maar niet meer klank dan dat.. Uit + aanzetten helpt dan..
Tenslotte nog een mooie: de geluidskaart crasht als je een apparaat uitzet dat op dezelfde stekker is aangesloten. Vooral tegek tijdens liveoptredens :stupid )

Nooit nog een M-Audio.

Ik heb de nieuwste driver al een keer geinstalleerd, maar dat levert niks op. Maar misschien moet ik een iets oudere driver downloaden, misschien dat dat verschil maakt.

Back