Ik denk dat Sonologie daar niet zo heel erg in geïnteresseerd is. Heeft de massa gelijk?
Daar heb je wel 'n puntje ja, maar zijn ze dan nu wel tevreden met het publiek dat ze trekken met de website zoals die nu is?
De werkelijke theoretische ontwikkeling van de electronische muziek begon wel in de vooroorlogse jaren, maar werd pas daarwerkelijk gebruikt vanaf de jaren vijftig
Die hele vroege ontwikkeling en de muzikale 'experimenten' daarbij, zaten toen wel in een klassiek gericht jasje (vermoed ik). Vanaf de jaren 50 werden die technieken breder ingezet (denk popmuziek uit die tijd), maar daarover heb ik niks over meegekregen toen ik bij Sonologie ging kijken.
Indien die technieken en de daarbij behorende theoriën als 'klassiek' worden ervaren, dan is dat mijn mening een verkeerd beeld, wetende dat veel van de technieken, die we nu uitvoeren met de computer, toendertijd al geformuleerd zijn.
De theorie waar ik (vooral) op doel is die van notatie, specifiek voor elektronische muziek. Die is wel echt met een klassieke achtergrond gebracht. Ik heb het dus niet over algemene muziektheorie en solfege, dat blijft altijd nuttig (desalniettemin heb je daar ook een klassieke en een lichte invalshoek).
Het viel me toen ik daar was ook vooral op dat de stukken die als voorbeeld dienden echt een klassiek karakter hadden. Toen misschien modern, maar net als Debussy voor ons ook onder klassiek valt, terwijl hij in zijn tijd zeer modern bezig was.
Verder heb ik niks tegen Sonologie, maar 't is misschien wel zoals ProtoHuman schrijft:
En:Nu kan ik er niet eens in geïnteresseerd raken, omdat ik niet eens de kans krijg om het te horen.
Ik weet niet hoe vaak ik nog moet herhalen dat ik in beginsel wel geïnteresseerd ben in sonologie, maar het instituut acht het blijkbaar niet nodig om aan een dergelijke vraag te voldoen. En dus kan mijn interesse hierin nooit concreet worden.