monitor storing

Jerremo

Ingeburgerd
Ik heb een computer met twee monitoren -zoals velen van jullie-,
maar wat wilt nu het geval: er treedt nogal een beeldstoring op bij het naast elkaar plaatsen van de monitoren, ik denk door magnetische velden of zo. Mijn monitoren staan ook nog tussen mijn speakers in, wat de beeldkwaliteit ook niet ten goede komt.
Kan ik daar iets tegen doen?
Ik wil mijn opstelling wel graag zo houden i.v.m. ruimte gebrek.

Laatst gewijzigd:
Als het inderdaad de magneet is zou je kunnen overwegen om van die magneet ringen te kopen die de uitstrooi weer reduceren .

Re: monitor storing

Origineel geplaatst door Jerremo
Ik heb een computer met twee monitoren -zoals velen van jullie-,
maar wat wilt nu het geval: er treedt nogal een beeldstoring op bij het naast elkaar plaatsen van de monitoren, ik denk door magnetische velden of zo. Mijn monitoren staan ook nog tussen mijn speakers in, wat de beeldkwaliteit ook niet ten goede komt.
Kan ik daar iets tegen doen?
Ik wil mijn opstelling wel graag zo houden i.v.m. ruimte gebrek.

Je monitoren zijn niet magnetisch afgeschermd, en trekken aan het fysieke raster van je monitor. Dit geeft grote kans op verkleuring die al dan niet (lees, vaak wel) permanent is.

Mogelijke oplossingen, in volgorde van goedkoop tot duurder:
1 het gewoon accepteren
2 een TFT monitor aanschaffen
3 monitoren aanschaffen die magnetisch afgeschermd zijn

Re: Re: monitor storing

Re: Re: monitor storing

Origineel geplaatst door MrM
Je monitoren zijn niet magnetisch afgeschermd, en trekken aan het fysieke raster van je monitor. Dit geeft grote kans op verkleuring die al dan niet (lees, vaak wel) permanent is.

Mogelijke oplossingen, in volgorde van goedkoop tot duurder:
1 het gewoon accepteren
2 een TFT monitor aanschaffen
3 monitoren aanschaffen die magnetisch afgeschermd zijn

Bedankt voor de reactie!
Ik zal het moeten accepteren vrees ik -tft's komer er heus wel een keer-
(De monitor die ik voorheen had, bromde heel erg; daar ergerde ik me pas dood aan.)
En ik zal door die verkleuring heus geen slechtere muziek gaan maken! (ook geen betere) :biertje:

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
af en toe op degauss drukken op je scherm helpt ook wel, voor even

Klopt, doe ik ook af en toe

Back