[Trance] Nieuwe track ... feedback needed :)

[WouterW]

Stamgast
Hoi,

ik heb hier al een tijdje een track liggen die nog steeds niet af is... (duurt al wel 8:20) reden is dat ik niet echt weet of het wat is zegmaar...

Ik vind hem over het algemeen wel redelijk gelukt, maar het is het toch net niet... ik weet niet echt hoe ik het uit moet leggen. Ik ben er gewoon niet echt optimaal tevreden over; misschien dat jullie wat tips kunnen geven over hoe ik hem beter kan maken?

Alvast bedankt :)

[edit]
ohja;
en hier de url:
http://www.xs4all.nl/~wognum/music/Silent Motion - New Track (not finished).mp3

Zou op zich best van pas kunnen komen bij het downloaden
[/edit]

ik vind m wel lekker hoor! zeker afmaken...wat t dan ook is dat je nog precies moet doen. T afmixen/masteren mag misschien iets anders maar daar kan ik hier niet optimaal over oordelen.

Maar niet laten liggen...daar vind ik t toch te goed voor

Word Pjotr! :)

Tis een lekker nummer.

En tsja, zat net even te bedenken dat het wel lijkt of je heel veel op die kick concentreerd. (ik had een of andere wazige analogie in m'n hoofd die met bepaalde mannelijke fixaties te maken had maar da's flauw)
Ik zou zeggen dat je maar heel veel (of nog meer) naar deze stijl kunt luisteren om nou uit te vinden wat een track een track maakt.

Die kick gewoon eens weglaat en eerst het nummer eens zonder gaat afmaken.
Scheelt het als je die strings heel breed maakt?
Of wat drums radikaal gaat pannen?
Pak eens een stuck track en ga eens knippen en plakken en lekker freaken met een sample editor.

Kortom experimenteer er eens (nog meer) op los. :)

Het is geen stamper, maar hij luistert lekker weg. Echte tips om het af te maken heb ik niet voor je helaas, mijn smaak ligt daarvoor toch teveel in het alternatieve ;)

Inderdaad, die kick. Het lijkt alsof ie er niet echt bij hoort. Eentje die wat donkerder klinkt zou ik persoonlijk mooier vinden. En het ritme van de kick is ook niet echt prettig. Elke keer die halve noot er tussen is vervelend. Wat je kan doen is zo nu en dan de hele noot VOOR die halve noot weghalen. Dat heeft wel iets denk ik. Dan krijg je een soort apart sprongetje.

Voor de rest kan ie zo de top 40 in :) Of heb ik nu iets fouts gezegt...? ;)

Misschien wat inkorten en de 'naar jouw mening' goede stukken gebruiken?

Ik vind alleen de string een beetje 'muf'. ;) Wel goeie track hoor!

mooi hoor!

tja ff af mixen idd maar verder is ie ook vindt ik

top!

Ja afmixing is idd een punt waar ik zelf ook nog mee zat; moet nog wat beter gebeuren.
Opmerking over de strings: de strings ben ik zelf ook nog niet helemaal tevreden over dus die worden beter.

Ik zal eens kijken of een andere kick beter past; ik vond deze er zelf wel lekker strak onder.

Bedankt voor de reakties; ik zal de track afmaken.
Ben er zelf ook weer wat positiever over geworden na deze reakties :)

typish commerciele stijl, lekker deuntje zit erin dat zeker. Kick is veels te aanwezig. Deze moet je zeker af maken hoor.

greetz to ya all

:walker:

Tja....

Tja....

Tja....

Ik vind je muziek technisch goed in elkaar steken, hoewel het wel een beetje aan de lange kant is. Het klinkt beter dan de gemiddelde Top 40 hit. Tegenwoordig wordt er niet meer naar talent gekeken, alleen maar of er lekkere meiden in clips voorkomen die lekker met hun billen heen en weer kunnen schudden op de maat van de muziek.....Bah! Dat is zo goedkoop...GGRRR!

En helaas, zo'n clip scoort altijd weer....samen met het k*lere deuntje dat daarbij hoort. Maar om op je track terug te komen, ga zo door. Het is zeker geen monotone produktie en zit technisch leuk in elkaar. Geloof me, als je zo doorgaat dan wordt het wel iets met jou :).

Maar even dit: als je later ook een videoclip gaat maken, laat dan alsjeblieft die meiden met hun silicone rondingen en opgeblazen achterwerkjes achterwege. Want die heb je niet nodig om aandacht te krijgen van publiek als je zulke produkties als deze kan maken ;).

Oja, grappig te vermelden is dat een track van mezelf binnenkort in een muziekblad is te vinden. Maar goed, hier ging het even om jou en niet om mij ;)

Nou, ik groet u!

Het nummertje zit technisch super in elkaar, maar ik mis een stevige bassline en kick.

Verder topper ! :okdan:

Back