[Trance / techno-snippet] no title 3:14

spookkoops

Gemeneraadslid
Ik was niet van plan om een trancy kant op te gaan maar het is er met deze track wel van gekomen. De track is nog niet af maar ik ben benieuwd wat er verbeterd kan worden en dergelijke......opbouwende kritiek gevraagd (leer ik ook weer van). Alles gemaakt in reason 3 met mn Micron als midikeyboard...

http://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=83761610119BE90B

Ik vind persoonlijk de strings wat minder klinken (zowel melodie als sound).
Ook is erg bijna geen seconde (behalve aan het einde dan) dat de bassdrum ff stopt, als ik jou was zou ik ergens een break (of 2) in plaatsen.
Een effectje zo hier en daar zou ook geen kwaad kunnen.

Over het algemeen vind ik hem dus wat "saai" wat meer variatie (break/effecten/etc) zou geen kwaad kunnen. Maar je bent op de goede weg :)

Ik ga hem nog zeker uitbouwen: er kunnen idd nog wat rustpuntjes in of iig wat meer variatie in de beats. Ik heb het daarom ook als snippet benoemd daar het nog helemaal niet klaar is :D . Melodielijn maak ik ook nog wel wat "pakkender"; ik probeer het alleen niet al te cheesy te maken....

Bedankt voor de commentaar!

Origineel geplaatst door Blinx
Ik vind persoonlijk de strings wat minder klinken (zowel melodie als sound).
Ook is erg bijna geen seconde (behalve aan het einde dan) dat de bassdrum ff stopt, als ik jou was zou ik ergens een break (of 2) in plaatsen.
Een effectje zo hier en daar zou ook geen kwaad kunnen.

Over het algemeen vind ik hem dus wat "saai" wat meer variatie (break/effecten/etc) zou geen kwaad kunnen. Maar je bent op de goede weg :)
ik hou wel van deze Ochestral Manouvres in The Dark sounds :P niks mis mee (even kijken naar het end )dat zou ik anders doen maar het is jou muziek. een leuke tekst eronder.

Origineel geplaatst door dr.DRé
ik hou wel van deze Ochestral Manouvres in The Dark sounds :P niks mis mee (even kijken naar het end )dat zou ik anders doen maar het is jou muziek. een leuke tekst eronder.

Het end pak ik momenteel aan, maak er wellicht een brugje van naar het eindstuk van de track (wat ik dus nog maken moet. Ik maak het ook nog wel ff wat spannender maar wees gerust; ik ga zelf niet zingen of zo :p. De sounds zijn btw nergens (bewust) door geinspireerd.....

Yups, kheb de track verder uitgebouwd. Het is nu voor mijzelf zo'n 90 % af (ff hier en daar nog flink oppoetsen). Het is geen epische trancer geworden maar meer een track met een overall positive vibe, kzal hier en daar wat fx-jes toevoegen en de beats wat opleuken etc maar al met al ben ik er zelf wel blij mee (niet releasewaardig of wat dan ook, dat weet ik zelf ook wel maar het is dan ook meer voor mijn eigen leerproces).

Toegevoegde sample in de break is btw uit de film Amadeus

http://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=6153B0E828150FA8

Oh ja, de titel voor de track is Cloudbusting (want het mag nu wel es eindelijk mooi weer worden) ;)

Back