korg es???

zjoerd

Ruiten DRI3
ik wil graag beats maken(hip hop).
en mij is verteld dat ik het beste een electribe s kon kopen is dat zo? of kan ik beter een roland sp 505 kopen(of andere suggesties)?
mijn bedoeling is dat er wel afwisseling in voorkomt en krachtig geluid(pompen)
als iemand wat weet reageer ff..

peazzzz..

voor hiphop beats kan je een mpc van akai nemen of een sp1200(emu)..maar die is wat prijzig en zeldzaam

persoonlijk ken ik de korg es niet zo... mischien dat een ander forum lid je meer kan vertellen

Hangt er natuurlijk ook een beetje af van je budget, maar je zou zeker ook eens kunnen kijken naar de command stations van emu(€1000, bij feedback), daar is zelfs een "hiphopversie" van de MK-7.

Wat natuurlijk ook heel erg vet is, is een ouwe 808, vind ik toch ook wel een echte hiphop beat-machine ;) ik schat dat dat ding zo'n €750 kost (2e hands dus)

Precies! 808, daar zat ik ook aan te denken, maar dat is natuurlijk wel heeel erg retro hiphop. De begindagen zegmaar.
Ik maak geen hiphop, maar ik heb wel een ES en een RS7000, en beiden kunnen met gemak hiphop beats produceren en goed ook! Maar tuurlijk, een MPC of een SP1200 (als je die kunt vinden en kunt betalen) is ook lekker..

Arv

zo'n rs7000 werkt die ook met losse patterns of alleen met loops net zoals de su700? vind het wel belangrijk dat ik mijn eigen drums in elkaar kan zetten(van oude platen enzo). kheb wel gehoord dat je met een 505 of 808 makkelijker kan knippen dan op een ES omdat je het geluid op je lcdscherm kan zien, is dat zo? of valt het wel mee?

Laatst gewijzigd:
Iedereen gaat hier een vergelijking maken met apparaten die meer dan het dubbele van de korg kosten.

Met de Korg kun je goed uit de voeten, al vind ik hem was meer dance gericht.

Je kunt ook een kijken naar 2e hands Boss drumcomputers.

Maar de suggestie van de MPC van Akai, is natuurlijk de beste ( en meest gebruikte) optie.
Maar 2e hands helaas wat prijzig.

ik zou voor een MPC of een RS7000 gaan.....check het forum (zoek)voor info over die bakken

Wat is je budget?

hoop voor het einde van het jaar tussen de 6 of 800 euro's te zitten..

Kijk, 'n MPC is natuurlijk DE hiphopbak, maar die kost 1000 euro (2eh), en dan moet je er nog effecten bij kopen, en 'n compressor, en iets om te kunnen resamplen....
Als ik het goed begrijp heeft zjoerd verder nog geen apparatuur. Dan is de ES-1 'n hele goeie optie. Ik heb er 'n keer in de winkel mee staan spelen, en het is echt heel leuk werken; x0x style sequencer, en brute interne effecten, waaronder 'n compressor. Je moet 'm voor maximaal 400 piek tweedehands kunnen vinden; dan hou je nog geld over voor 'n paar SmartMedia kaarten.

Het enige nadeel is misschien dat ie niet echt uitbreidbaar is. Bij 'n MPC kun je nog zeggen, 'ik gooi er 8 outputs bij, en ik ga extern mixen, met externe effecten, en nog 'n synth erbij, en, en, en...' Bij die korg is het eerder 'n kwestie van 'ik verkoop 'm en ik smijt 2000 euro stuk aan 'n nieuwe setup'. Maar dat lijkt me van later zorg. Met alleen 'n ES-1 moet je al 'n vette hiphop-track in elkaar kunnen draaien.

dat klopt op marktplaza kunje ze wel krijgen voor 400 euro's maar ben wel bang dat er misschien wat aan mankeerd. smart media kost ongeveer 40 euro toch?

Als je zo'n ding koopt mag er niets aan mankeren; gewoon alles ff rustig testen voordat je je flappen neerlegt. Wat zo'n SM kaart kost is afhankelijk van de grootte; iets van 40 euro voor 64mb en het dubbele voor 128 geloof ik.

Misschien is met een beperkt budget software ook een optie?
Als je al een redelijk computer hebt tenminste.

En een MPC60 dan? ik weet dat dat gewilde dingen zijn, maar als je goed zoekt zijn die nog wel te vinden toch? (en als iemand er een heeft en um kwijt wil houd ik me ookwel aan bevelen :D )

Verder is die electribe S natuurlijk een erg leuk ding
, het enige waar je even naar moet kijken is of de maximale sampling time wel genoeg voor je is.

MPC60? Geintje zeker? Duur tweedehands, en zeer beperkte mogelijkheden voor z'n geld. Fantastisch voor de hiphop producer die alles al heeft, en veel geld over heeft voor strakke midi timing en 'n authentiek geluid (+ cult status/ collector's value), maar een beginner die verder nog geen spullen heeft komt 'n stuk verder met 'n korgje, of die yamaha waar OnAcid 't over heeft.

ik heb ook een ES. dat ding zit als je 'm nieuw koopt vol met d&b samples en patterns. maar je kan er uiteraard alles mee maken wat je wilt. 't gaat tenslotte niet om de machines maar wat je d'r mee doet. ik maak er tekno mee.
waar je wel op moet letten is dat 't dus wel echt een groove/pattern-based sampler is. dus absoluut geen vervanger voor een emu of een akai-sx000. maar zelf heb ik 'm ongeveer een 1 1/2 jaar, en ik begin 'm steeds leuker te vinden...

ken trouwens mensen die met 1 of 2 electribes echt vette livesets geven..

Back