MPC 4000 is ziek

g-o

Nieuwkomer
Hi,

Ik heb een mpc 4000 gekocht en hij zit vast.. Wat er is gebeurd is ook nogal lullig.. Hij had de oudste OS erop zitten dus ik zetten de 1.71 erop. Ik wou die hebben omdat ie alle functies heeft die je op een normale mpc ook heb. Ik kreeg alleen geen geluid meer uit dat ding. Dus loade ik de 1.60 erop. Het jammere is nu dat ie gewoon blijft vast zitten bij het begin scherm en geen knop meer een functie heeft..

help..

Welkom gast. wel blij met je oranje mpc?

Gr jeffrey

heb dat een keer met de 2000xl gehad, moest CF-reader dr uit halen en floppydrive inbouwen met een os-flop, toen deed ie t weer prima
weet niet of je er wat aan hebt
van CF met een OS er op wilde hij niet opstarten namelijk

Ik wou die hebben omdat ie alle functies heeft die je op een normale mpc ook heb.

de 4000 is de meest geavanceerde mpc.. zelfs met het oude os. heb je meer functies dan welke mpc.. meer bugs ook trouwens was mijn ervaring..

www.mpc-forums.com

Grote kans dat jij niet de enigste bent met dit probleem.

kan het zijn dat de mpc midi signalen binnenkreeg toen je 1.71 er op zette?

probeer het geheugen en de HD even af te sluiten (voorzichtig kabels losprikken, zoals bij een pc) en start hem dan nog eens op... misschien is je geheuge of hd vernield

hi jeffreak was nog wel een vet feecie!! en de oranje mpc is heerlijk bennog ff met die effecten aan het kloten maar komt goed..

Wat betreft de 4000 ik heb al op mpc forums gechekt maar daar zeiden ze bel akai maar op.. Akai zegt stuur maar op maar dan ben ik ook een paar honderd euro verder... Ik ga wel ff de harddisk eruit halen..

Thnx.

Ik heb hetzelfde probleem met mijn z4 sampler, ik heb alles eruitgehaald. Eerst harddisk, toen het geheugen. Als laatste heb ik EB4JS: FX-board uit de z4 gehaald. Nadat deze effecten unit eruit was werkt alles weer goed, probeer dus eerst deze eruit te halen (indien mogelijk).

Je kunt ook nog proberen de back-up batterij ff eruit te nemen (10sec ofzo), en dan weer terug plaatsen... ff opstarten zonder RAM en HD wil misschien ook wel werken.

Wees héééél voorzichtig met het openen van de MPC want er loopt een kabel van het onderste deel naar het bovenste deel, en als je die lostrekt mag die alsnog naar AKAI/Voerman...

Ik meende trouwens dat OS1.70 de meest stabiele versie was omdat er met 1.71 meer nieuwe bugs bij waren gekomen dan dat er waren opgelost...

Je moet inderdaad 1.70 hebben, die is nog steeds de beste tot nu toe.

Probeer anders eerst een nieuw OS erop te zetten voor je hem open gaat maken.

Jeuz!

Is al die ongein het nu wel waard om zo'n ding te scoren?

Re: MPC 4000 is ziek

Origineel geplaatst door g-o
Hi,

Ik heb een mpc 4000 gekocht en hij zit vast.. Wat er is gebeurd is ook nogal lullig.. Hij had de oudste OS erop zitten dus ik zetten de 1.71 erop. Ik wou die hebben omdat ie alle functies heeft die je op een normale mpc ook heb. Ik kreeg alleen geen geluid meer uit dat ding. Dus loade ik de 1.60 erop. Het jammere is nu dat ie gewoon blijft vast zitten bij het begin scherm en geen knop meer een functie heeft..

help..

Heb excact hetzelfde gehad met de mpc-4000 2 jaartjes terug!!! :stupid

Origineel geplaatst door fuse
Is al die ongein het nu wel waard om zo'n ding te scoren?

JA!
Het is niet de meest stabiele bak ter aarde, en dit soort dingen moeten eigenlijk niet kunnen natuurlijk, maar als hij eenmaal loopt :halleluja :okdan:

Heb je niet gewoon de midi routing anders staan
dus pads naar sequencer en sequencer naar interne sampler
dat had ik eerst
kreeg er geen geluid uit totdat ik erachter kwam dat ik die instellingen nog moest veranderen

Back