Awakenings Festival

Heb rond een uur of 3 echt een goed half uur in de rij gestaan voor munten bij die boerderij..... Later op de dag kwam ik er pas achter dat er nog meer verkooppunten waren(ik dacht maar 2), die ook heel rustig waren..... :bekdicht: Had wel wat beter aangegeven mogen worden. Maar ach, ik kan me er verder niet druk om maken hoor, heb me opperbest vermaakt.

Origineel geplaatst door MadR
goedzo chinetti .. je set zal beter geklonken hebben dan die laptop boys .. en die juno 60 zie je toch wel ?
En hoe vonden jullie die function one sets ?

wat een onzin weer madr! ;)

Vet feestje !

Heerlijk gechilled op mainstage, uitstapjes gemaakt naar o.a. kanzyani (snoeihard), lekebusch, Beltram, Magda

Origineel geplaatst door GeeEs
(Was dat nou die Juno 60??)

Allereerst bedankt voor de vriendelijke woorden (en de foto's) :) Het was de eerste keer dat ik met de RS7000 als main sequencer speelde, dus het was allemaal een beetje wennen...

Wat betreft de bassen: die kwamen inderdaad grotendeels uit de juno 60, maar af en toe ook uit de Casio CZ101 en de Nord. Verder had ik ook wat samples in de RS van spullen hier in m'n rommelhok. En beter dan een laptop... ach, 't hang er maar vanaf denk ik... met een goede geluidskaart moet je toch ook een heel eind komen. Funckarma speelde ook met 2 laptops en die klonken toch ook behoorlijk dik.
Het is metname voor mezelf leuker om spulletjes mee te nemen, dan hoef je niet de hele tijd naar een scherm te staren.

En Awakenings zelf: ik ben maar tot 4 uur gebleven maar ik heb me in behoorlijk goed vermaakt. Ik ga nooit naar dit soort festivals maar ik moet eerlijk zeggen dat het me erg meeviel in vergelijking met andere festivals. Veel acts waren niet echt of echt niet mijn ding, maar ik heb toch wel goeie dingen gehoord, ook buiten de ufo tent. Wat me overigens als eerste opviel was het opvallende gebrek aan sponsors, ik heb geen een reclame uiting gezien. Moet toch behoorlijk uniek zijn voor een festival van dit formaat.

Origineel geplaatst door Chinetti
. Wat me overigens als eerste opviel was het opvallende gebrek aan sponsors, ik heb geen een reclame uiting gezien. Moet toch behoorlijk uniek zijn voor een festival van dit formaat.

idd zeg nu je het zegt...

Het was eigenlijk of minimal of keiharde gabber techno, niet echt iets er mooi tussen in das wel jammer.
Kanziyani was aan het beuken en daarna hield het niet meer op.

Wat draait die Beltram nu eigenlijk???

ik heb dikke electro eigenlijk ook wel gemist.....

Origineel geplaatst door Alex Omega
idd zeg nu je het zegt...

Het was eigenlijk of minimal of keiharde gabber techno, niet echt iets er mooi tussen in das wel jammer.
Kanziyani was aan het beuken en daarna hield het niet meer op.

Wat draait die Beltram nu eigenlijk???

Dan ben je duidelijk niet in tent 2 geweest. Dat is namelijk de tent waar ze dat soort muziek draaien. Mooi er tussenin.....

En wel wat voorzichteriger doen met die Juno. Wat dacht je van een flightcase. Op die foto zie ik dat je de houten zijkanten aan het vernaggelen bent.

Origineel geplaatst door Acidfever
Dan ben je duidelijk niet in tent 2 geweest. Dat is namelijk de tent waar ze dat soort muziek draaien. Mooi er tussenin.....

Alleen was het volume in die tent ook een lange tijd vrij zacht...

orgue electronique net geluisterd; enne.....vette shit!
larry heard op zn nederlands
lekker gedaan.

Origineel geplaatst door Raph
Alleen was het volume in die tent ook een lange tijd vrij zacht...

Dat bedoel ik, ik hoorde tent 1 meer dan het geluid van tent 2. beetje jammer....

Ik begreep dat dit zo halverwege de set van lekebusch gebeurde.....toen was ik even elders.....begin van zijn set stond het geluid gewoon hard. Vreemd.....

Nou die foto van Funkarma ziet er wel weer lekker boeiend uit.
Als je nou zo heel je optreden achter je laptop moet zitten.

Even de set van Orgue opgezet en klinkt lekker!

Origineel geplaatst door mono-poly
Nou die foto van Funkarma ziet er wel weer lekker boeiend uit.
Als je nou zo heel je optreden achter je laptop moet zitten...

Dit vind ik vaak het 'nadeel' van laptop-optredens: vaak zitten de uitvoerders veeels te geconcentreerd alleen naar 't scherm te staren; althans dat komt vaak zo over bij 't publiek/mij..

Volgens mij speeld die de muziek ook met een GUS soundcard.
Lijkt wel 8 bit in vergelijking met Orgue Eletronique.
Ik snap nou niet dat mensen dit zo super geweldig vinden.

Ik vind dat laptop optredens afbreuk doen aan het fenomeen LIVE optreden.

Het ziet dr uit als een suffe nerd die zijn mail zit te checken of op IRC wat chat terwijl winamp aanstaat.
Net zoiets als de trend dat DJ's tegenwoordig ook 'livesets' doen. Net zo belachelijk. Niets live daaraan, ja ze mixen live de ene plaat over naar de andere.

Whoohoo... maak me gek! Gooi je haar los! Schud met je billen!

Ondanks hoe het er uit ziet weet ik natuurlijk ook dat er door laptop acts ook hard gewerkt wordt!
De presentatie is gewoon een stuk minder op deze manier.

-C-

ach, je kunt natuurlijk ook wat midi controllers aan je laptop hangen. eventueel externe effectenbox ofzo. Hou je het nog lekker compact, maar zit je niet zo op die laptop te pielen.

Ik vond Funkarma ook niet echt boeiend... Geluidskwaliteit was idd erg lofi (misschien was dit de bedoeling), geen idee, maar ik heb de organistatie en het publiek de hele tijd zien kijken van..... ehhh.. wat is dit? Ze begrepen er niets van volgens mij.
Opzich zaten er lekkere stukjes in, maar het was niet echt dansbaar. En idd. Ze stonden het grootste deel van de tijd echt letterlijk met de ellebogen leunend op de tafel te staren naar de laptops.

Kreeg wel het idee dat er idd echt iets niet lekker ging, want ze stonden elkaar ook de hele tijd vragend aan te kijken. :D

Speciaal voor jou C738! ;)
DJ die kan feesten live? Karotte! Die gast is echt een feestbeest! Dansen springen...! Geweldig!. Magda ging draaien daarna, maar mister Karotte was nog niet uitgedanst hoor! Heb m nog een hele tijd om Magda heen zien springen en gekke bekken trekken!

Laatst gewijzigd:
Back