Origineel geplaatst door C738
Ik vind dat laptop optredens afbreuk doen aan het fenomeen LIVE optreden.
Het ziet dr uit als een suffe nerd die zijn mail zit te checken of op IRC wat chat terwijl winamp aanstaat.
Net zoiets als de trend dat DJ's tegenwoordig ook 'livesets' doen. Net zo belachelijk. Niets live daaraan, ja ze mixen live de ene plaat over naar de andere.
Whoohoo... maak me gek! Gooi je haar los! Schud met je billen!
Ondanks hoe het er uit ziet weet ik natuurlijk ook dat er door laptop acts ook hard gewerkt wordt!
De presentatie is gewoon een stuk minder op deze manier.
-C-
maar dit bovenstaande kan net zoged zijn als er iemand achter zijn 'gear' staat. Tis maar net hoe enthousiast je zelf bezig ongeacht of het nou een 'stoere' 303 is of een laptop met midicontrollor.
Ik snap sowieso niet dat mensen altijd maar lopen te k*nkeren op artiesten die niet het oude vertrouwde gebruiken, "dj die niet met echt vinyl draaien zijn nep, want iedereen kan wel me cd's draaien", hier krijg je hier hetzelfde infantiele gezeik weer.
maar goed, het kan mijn dan ook echt niet verotten of het geluid nou uit een cd, plaat, laptop, of echte synth komt, zolang de muziek maar lekker is, los van het feit dat ik echt niet als een achterlijke mongool de hele tijd naar de uitvoerene 'artiest' sta te kijken, dat doe ik met bandjes wel want dan is het pas, naar mijn mening, van toegevoegede waarde. tuurlijk het is wel ff leuk om te zien hoe iemand op gaat in zijn muziek, maar dan nog maakt het geen fuck uit of het door een laptop of echte drumcomputer komt.
En idd dj's doen niets 'live' maar wat is d echte definitie van 'live' je drumpatterns live inrammen terwijl je tegelijkertijd live op je keyboard staat te ramnmen? dat is pas echt live, voor de rest staat het volgens mij meer voor eigen werk ipv andermans werk (plaatjes draaien)
boo fucking hoo
en nu ga ik schieten want er zit me duidelijk iets dwars