Awakenings Festival

Origineel geplaatst door GeeEs
Speciaal voor jou C738! ;)
DJ die kan feesten live? Karotte! Die gast is echt een feestbeest! Dansen springen...! Geweldig!.

't gaat me dr niet om dat DJ's niet kunnen feesten of wel.
Het gaat me erom dat een DJ geen liveset doet aangezien de muziek niet live is :D. Ik ken zat DJ's die echt een tent HE-LE-MAAL afbreken! Punt is. het is geen live muziek dus geen LIVEset.

Voor de rest 100% mee eens dat je als DJ een tent compleet op de kop kunt zetten, ik denk nog meer dan een paar van die Laptopkoala's

-C-

Het is maar net wat jouw definitie van live is. Heel verwarrend idd.

live bn, bw niet ve bandopname; direct: zongen ze ~ of playbackten ze?; ~-uitzending

Een dj die op dat moment z`n kunstjes vertoont, is "live" bezig. Het is immers geen opgenomen set.

Maargoed bij een LIVE-dj set denk ik idd meer aan realtime muziek maken dan aan plaatjes draaien.......

Nou er is nogal een verschil tussen een net niet slapende Funckarma die boring met 1 arm onder zijn hoofd (anders valt die er af) naar zijn scherm kijkt of een Orgue Eletronique die een arsenaal aan synths mee neemt en lekker on the fly dingen staat te doen.

Origineel geplaatst door Phony
Het is maar net wat jouw definitie van live is. Heel verwarrend idd.

live bn, bw niet ve bandopname; direct: zongen ze ~ of playbackten ze?; ~-uitzending

Een dj die op dat moment z`n kunstjes vertoont, is "live" bezig. Het is immers geen opgenomen set.

Maargoed bij een LIVE-dj set denk ik idd meer aan realtime muziek maken dan aan plaatjes draaien.......

Het zijn wel opgenomen platen. Dus als iemand "live" op de televisie de programma's aan elkaar praat, is het meteen een hele avond live TV? Dacht het niet.

En je trekt het nu een beetje uit zijn verband met

want het staat dr in feite toch... bandopname zou je wat ruimer kunnen nemen.. niet van opname... wat zijn platen? opnames! dus niet live...

hoe moeilijk is het nou te begrijpen?

-C-

bij radio uitzendigen heb je toch ook live en niet-live dj sets?
De live-sets worden gelijk de ether in geknald (of het internet op). De niet live-sets zijn eerder opgenomen en worden gewoon afgespeeld.

En je trekt het nu een beetje uit zijn verband met

Origineel geplaatst door C738
Het zijn wel opgenomen platen. Dus als iemand "live" op de televisie de programma's aan elkaar praat, is het meteen een hele avond live TV? Dacht het niet.........
de presentatie tussen de programma`s door is dan inderdaad live ja, want het wordt rechtstreeks uitgezonden. Dat zegt niets over de programma`s die getoond worden, die hoeven niet live te zijn nee. Net als een dj die bestaand werk draait. De opnames zijn niet live, maar de presentatie daarvan is dat wel.

hoe moeilijk is het nou te begrijpen?

Origineel geplaatst door mono-poly
Dat met de elleboogjes half versuft hangen achter de laptop is DE Funkarma houding.

:D

Is dat altijd zo geweest? :D
Kan me van vroeger best gave dingen herinneren, maar nu klinkt het ook een beetje zoals het eruit ziet... saai en het leek wel of ze liever niet waren gekomen ofzo... Echt een "Pfoe.. ook dit nog" idee

Origineel geplaatst door C738
Ik vind dat laptop optredens afbreuk doen aan het fenomeen LIVE optreden.

Het ziet dr uit als een suffe nerd die zijn mail zit te checken of op IRC wat chat terwijl winamp aanstaat.
Net zoiets als de trend dat DJ's tegenwoordig ook 'livesets' doen. Net zo belachelijk. Niets live daaraan, ja ze mixen live de ene plaat over naar de andere.

Whoohoo... maak me gek! Gooi je haar los! Schud met je billen!

Ondanks hoe het er uit ziet weet ik natuurlijk ook dat er door laptop acts ook hard gewerkt wordt!
De presentatie is gewoon een stuk minder op deze manier.

-C-

maar dit bovenstaande kan net zoged zijn als er iemand achter zijn 'gear' staat. Tis maar net hoe enthousiast je zelf bezig ongeacht of het nou een 'stoere' 303 is of een laptop met midicontrollor.

Ik snap sowieso niet dat mensen altijd maar lopen te k*nkeren op artiesten die niet het oude vertrouwde gebruiken, "dj die niet met echt vinyl draaien zijn nep, want iedereen kan wel me cd's draaien", hier krijg je hier hetzelfde infantiele gezeik weer.

maar goed, het kan mijn dan ook echt niet verotten of het geluid nou uit een cd, plaat, laptop, of echte synth komt, zolang de muziek maar lekker is, los van het feit dat ik echt niet als een achterlijke mongool de hele tijd naar de uitvoerene 'artiest' sta te kijken, dat doe ik met bandjes wel want dan is het pas, naar mijn mening, van toegevoegede waarde. tuurlijk het is wel ff leuk om te zien hoe iemand op gaat in zijn muziek, maar dan nog maakt het geen fuck uit of het door een laptop of echte drumcomputer komt.

En idd dj's doen niets 'live' maar wat is d echte definitie van 'live' je drumpatterns live inrammen terwijl je tegelijkertijd live op je keyboard staat te ramnmen? dat is pas echt live, voor de rest staat het volgens mij meer voor eigen werk ipv andermans werk (plaatjes draaien)

boo fucking hoo =(

en nu ga ik schieten want er zit me duidelijk iets dwars :frons:

Origineel geplaatst door GeeEs
Ik vond Funkarma ook niet echt boeiend... Opzich zaten er lekkere stukjes in, maar het was niet echt dansbaar.

Je kunt je mischien eens afvragen of funckarma uberaupt dancemuziek maakt?
Zo is het ook niet bedoeld denk ik.
Je kunt mischien eens gaan luisteren naar the Shadowhuntaz, ook een project van hun.
http://3voor12.vpro.nl/3voor12/groups/index.jsp?groups=14130187

Persoonlijk vind ik hun producties erg strak.
Maar ik dans dan ook nooit.

Origineel geplaatst door trash
Je kunt mischien eens gaan luisteren naar the Shadowhuntaz, ook een project van hun.

Zoals ik al zei, heb ik hele gave dingen van Funckarma gehoord!
Maar op een -toch wel redelijk dans- feest als Awakenings verwachtte ik misschien een iets levendiger gebeuren. Die Shadowhuntaz ga ik eens ff luisteren!

Origineel geplaatst door trash

Funckarma valt meer in de categorie Braindance denk ik :) Ik vind het random gehalte soms iets te hoog bij ze, maar goede uitschieters hebben ze zeker wel.

Origineel geplaatst door Alex Omega
Techheads,

Wie gaan er 24 of 25 novenber naar Awake???

25ste ben ik present!

Helaas verhinderd. Had British Murder Boys graag willen zien.

oudjaarsavond is er gelukkig weer een editie in de NDSM met een geweldige lineup :)

Origineel geplaatst door Alex Omega
Techheads,

Wie gaan er 24 of 25 novenber naar Awake???

25ste ben ik present!

Ben voorlopig klaar met Awakenings. Vorige editie die ik bezocht liep echt over van de drugsdebielen, om 23:00 uur was het grootste deel van het publiek naar de klote. Volgend jaar AF, dan zie ik wel weer.

Origineel geplaatst door Cisco
Vrijdag present! Zaterdag optreden... ;)

Dus ik ga jouw waarschijnlijk meemaken (als je niet de opener bent)

Back