Roland R-Bus kabel

Status
Please reply by conversation.

nuane

Ouwe rot
Ik ben op zoek naar 2 x Roland R-Bus kabel. Type/lengte (RBC-1, RBC-2, RBC-3, etc.) maakt me in principe niet zoveel uit. Thomann heeft ze helaas niet meer.

rbc1-7775aefd6e4b5dbd50677a04bf515b51.jpg

Één kabel heb ik alvast geregeld. Nog eentje te gaan :) Wie helpt me?

Even een zijsprong: Waar gebruik je ze voor? Volgens mij zijn ze toch enkelt bedoelt voor de hd recorders en 5080 synth van Roland, dus ik kijk er van op [geen kritiek] dat je er meerdere zoekt 8)

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Even een zijsprong: Waar gebruik je ze voor? Volgens mij zijn ze toch enkelt bedoelt voor de hd recorders en 5080 synth van Roland, dus ik kijk er van op [geen kritiek] dat je er meerdere zoekt 8)

Ik heb ze nodig voor een VM7200. Die heeft 3 Rbus poorten en ik heb daar nu 3 DIF-AT converters (R-Bus naar Adat) voor. Ik had al één DIF-AT converter inclusief kabel en heb er laatst nog 2 kunnen scoren, maar helaas zonder kabel.

Ik zie nu ineens dat Thomann de RBC-1 (1 meter kabel) nog wel in voorraad heeft. Die dus maar besteld. Ik had eerst de RBC-3 besteld en die was niet meer leverbaar. Ik ging er vanuit dat Thomann helemaal geen R-Bus kabels meer kon leveren. Wel vaag trouwens dat Roland dat soort supplies blijkbaar niet meer levert. Maargoed... eind goed, al goed :slotje:

Origineel geplaatst door nuane
Ik heb ze nodig voor een VM7200. Die heeft 3 Rbus poorten en ik heb daar nu 3 DIF-AT converters (R-Bus naar Adat) voor. Ik had al één DIF-AT converter inclusief kabel en heb er laatst nog 2 kunnen scoren, maar helaas zonder kabel.

Duidelijk!

Helaas, helaas.... Thomann kan deze ook niet meer leveren. Blijf dus nog steeds zoekende naar een R-Bus kabel. Lengte is onbelangrijk.

Ik zie de R-bus kabels met enige regelmaat op eBay voorbij komen in mijn zoektocht naar een RPC-1. Kosten meestal om en bij de $20,- ex. verzending.

Okay, bedankt voor de tip. Ga ik even in de gaten houden. RPC-1 is handig, maar ik had er problemen mee in combinatie met m'n powercore.

Als je in een ver en duister verleden nog van je DIF-at af wil........:eureka:

Ik zag gisteren nog een DIF-AT op ebay Duitsland voor 100,- (volgens mij startprijs). Op ebay komen ze toch wel regelmatig voorbij. Soms te duur, soms voor een goeie prijs. De laatste die ik gescoord had kwam uit Frankrijk voor € 150,- en dat is een strakke prijs.

Bedankt voor de tip flip. :D

Die eerste heb ik al eerder gekocht :) Kopen in Zwitserland is ook niet echt een optie gezien de invoerrechten en ook de prijs.

America vind ik ook nog niet echt een optie, maar die in Engeland kon ik nog niet. Thanks voor de tip en voor het zoeken. Ik ga er gelijk achteraan.

In Engeland bestellen wordt het uiteindelijk ook zo'n € 50,- incl. verzendkosten. Dat vind ik tamelijk veel voor een kabeltje van 1 meter.....

Status
Please reply by conversation.
Back