cubase le

daylee

Nieuwkomer
hallo allemaal

ik ben onlangs overgestapt van 2 hd recorders naar een emu 1820m en een snelle pc
nu heb ik want dingen via midi laten syncen uit me mpc en op losse tracks opgenomen zoals bassdrum, snaredrum, hi hats
maar ik merk dat erbij sommige opnames of tempo verschil is of (en dit is heeeeel iritant) ik krijg een static en rare geluiden bij het opnemen

ook als ik bv op een track inzoom stoort het heel erg

weet iemand misschien hoe ik dit weg krijg??

bijvoorbaat dank

Laatst gewijzigd:
Welke midi interface gebruik je? Zit hier misschien iets fout? Hou je ook rekening met met je input delay en je output delay van je geluidskaart? Als je bijvoorbeeld 2 externe effecten gebruikt (deze staan dus dan niet serieel), dan heb je 2 maal een input delay en 2 maal een output delay(er van uitgaan d dat je effecten rechstreeks op je kaart staan) als de mpc ook rechtstreeks op een ingang van je kaart staat heb je dus ook nog een input delay.

De optel som is in dit geval, 3 maal input en 2 maal output delay. Als je dit niet weet, loopt dus alles uit sync.

Cubase kan hier prima me omgaan maar dan moet je wel van het bestaan af weten.

mocht dit de aansluit manier zijn, check dan even delay compensation in Cubase.

hartelijk dank voor je reactie
in mijn geval gebruik ik helemaal geen effecten.
ook als ik 1 track opneem en niet alles los maar gewoon de hele mix op 1 track opneem krijg ik meestel hele rare static..

maaaaaaaaaaar soms neemt hij gewoon op perfect zonder fouten

voor midi gebruik ik trouwens ook me 1820m 2x midi in 2x midi out, mtc, smpte in en out en word clock allemaal mogelijk op de emu 1820m

Re: cubase le

Origineel geplaatst door daylee
hallo allemaal

ik ben onlangs overgestapt van 2 hd recorders naar een emu 1820m en een snelle pc
nu heb ik want dingen via midi laten syncen uit me mpc en op losse tracks opgenomen zoals bassdrum, snaredrum, hi hats
maar ik merk dat erbij sommige opnames of tempo verschil is of (en dit is heeeeel iritant) ik krijg een static en rare geluiden bij het opnemen

ook als ik bv op een track inzoom stoort het heel erg

weet iemand misschien hoe ik dit weg krijg??

bijvoorbaat dank

Misschien sla ik de plank mis hoor, maar... Dat inzoomen op een track gepaard met rare geluiden gaat... zou dit misschien iets met je grafische kaart te maken kunnen hebben?

Ik "hoor" mn grafische chip ook wel eens als ik een plaatje render... en muziek tegelijk afspeel... (tenminste zo lijkt het.. moet ik wel het geluid keihard zetten, normaal "hoor/merk" ik er niets van)

nee want als ik cubase uit zet heb ik het niet alleen als cubase aanstaat dan krijg ik rare geluiden als ik iets wil opnemen

Je latency staat te laag, waardoor je processor te hard werkt. Zet je latency een paar ms hoger en probeer het dan weer (eerst Cubase afsluiten).

bedankt voor je replie

hoe verander ik me latency en wat is een normale latency
volgens mij stond hij op 2ms maar ik weet niet meer hoe ik dit gezien heb

Hoe je het verandert weet ik in jouw specifieke situatie niet. Moet je in de manual van je EMU kijken. 2ms kan, maar dan moet je een zware MAC/PC configuratie hebben en is niet perse noodzakelijk. Met 10ms valt goed te leven.

ik draai op een
amd 64 3200+ 2,2
1,5 gb werkgeheugen
dan moet cubase le echt het enige prog. waar hij moeite mee heeft

ik zal het proberen hoop dat dat het is

vr gr
daylee

Back